Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Je kunt beter zeggen wat je gaat doen (“ik kom je links voorbij”) dan alleen iets roepen dat men toch verkeerd begrijpt. Maar er zijn sowieso maar weinig plekken waar je 1,5 meter afstand houdend kunt passeren. Volgende rondje nieuwe kans om te knallen denk ik dan.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Er zijn er wel meer die alleen links of rechts noemen, maar zelf weet ik eigenlijk ook niet wat je moet doen als iemand links roept ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Laatst riep er ook nog eentje “achter”. Ik ben echt allergisch voor dat soort geschreeuw in het bos. We zijn toch geen wielercyclo aan het rijden. Kijk zelf waar je rijdt, wees attent, wacht tot er plek is etc..
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Oli4k schreef: ma 16 november 2020, 00:26 Laatst riep er ook nog eentje “achter”. Ik ben echt allergisch voor dat soort geschreeuw in het bos. We zijn toch geen wielercyclo aan het rijden. Kijk zelf waar je rijdt, wees attent, wacht tot er plek is etc..
+1, ff gas terug en normaal vragen.
en dan niet zoals laatst iemand die met een ultrastille naaf achterop was gesneakt en dan in m`n achterwiel met 120dB "pardon" riep...lag bijna van schrik tegen een boom :roll:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

tiewrap schreef: ma 16 november 2020, 00:08 Er zijn er wel meer die alleen links of rechts noemen, maar zelf weet ik eigenlijk ook niet wat je moet doen als iemand links roept ?
Ik dacht dat jij dat wel zou weten als voormalig wedstrijdrijder :D

Overigens kun je in zo'n geval beter "links voorbij" roepen dan alleen "links".
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik kan alleen maar respect hebben voor mensen die goed en snel op een strand/veldrijfiets rond gaan. Ik vraag me af hoe snel ik zelf zal zijn, mijn tempo ligt een stuk hoger dan de gemiddelde rijder. Wat is er nou mooier om dan de meeste mensen voorbij te knallen :lol:

MBT tot de opmerkingen "ga dan ook niet in de drukte rijden" ligt het niet altijd zo eenvoudig. Er zijn ook mensen met verplichtingen waardoor je beperkt bent in je tijd/dag en niet anders kan dan in het spitsuur een rondje te doen. Zo reed ik gister ochtend een rondje. Ik wist dat het giga druk zou zijn maar de kunst is om je snelheid zo aan te passen dat je op het juiste moment in kunt halen zonder teveel energie te verspillen. En soms zit je een tijdje achter iemand ja. Ik zie het als een uitdaging. Je weet het vooraf en jezelf dan gaan irriteren en ergeren over de drukte en onkunde daar heb je alleen jezelf mee.
Mannetje of 50 ingehaald en 37 minuten gereden met een bult tegenwind. Best tevreden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag paar rondjes gereden, ligt erbij als een racebaan.
Helemaal droog, geen modder of zuigende grond.

Was toch nog redelijk druk, ben denk 30 mensen tegengekomen.
Heel veel blauwe mtb's.
Overigens ging iedereen vlot en vriendelijk aan de kant, geen ergernissen.

Paar mensen zonder helm en zelfs bij 6 graden op mijn Garmin nog mensen in korte broek en korte mouwen gezien :o
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Vanochtend om 8:00 bij zonsopkomst viel 't wel mee met de drukte hoor. :D Een man of 3 gezien denk ik.
Was samen met m'n vrouw een paar daagjes in Camperduin en gisterenochtend rond 10:00 en vanochtend dus bij zonsopkomst echt heel lekker rondgereden. (eerst effe MTB'en en 's middags aan de wandel) Ligt er echt perfect bij, aantal heerlijk ongepolijste afdalingen, leuke dropjes, gewoon schitterende omgeving, kom er zeker nog wel terug. :-q

Een aantal stukjes afdaling eerst even op (bleek) wat te voorzichtig tempo gedaan, en dus weer even terug om vervolgens tempo te maken waarbij het echt leuk ging worden. Drop/jump waarbij je rechts van de balk blijft zowel vanochtend als gisteren eerst per ongeluk helemaal gemist.... Rechts kijken "Ow wacht effe, die gaan we zeker niet overslaan!!!", dus nog 3x terug. Is er wel eentje die ik de eerste keer niet blind vol af ga, na 2x is er wel 't vertrouwen dat 'ie met wat snelheid toch pas echt lekker tot z'n recht komt. :winkie:

Geweldige track! Net effe te ver rijden om er heel vaak te komen (uur en 3 kwartier rijden voor me) maar smeekt zeker om herhaling.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Viel me trouwens op dat het zijspoortje om de wortelklim heen nu wel erg serieus is geworden.
Terwijl rechtdoor over de wortels prima gaat, ook zonder wegglijden.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Rayb81 schreef: za 21 november 2020, 16:50 Viel me trouwens op dat het zijspoortje om de wortelklim heen nu wel erg serieus is geworden.
Terwijl rechtdoor over de wortels prima gaat, ook zonder wegglijden.
Niet voor de huur-e-bike rijders hoor, kwam achterop een gigantische opstopping daar vanochtend, allemaal lekker omvallen op die wortels. Te veel vermogen zeker, net Ferrari's :tong Maar even serieus, al die jonge gasten, allemaal op de e-bike, vind het ergens wel een beetje triest.
v_schultinge

Rayb81 schreef: za 21 november 2020, 16:50 Viel me trouwens op dat het zijspoortje om de wortelklim heen nu wel erg serieus is geworden.
Terwijl rechtdoor over de wortels prima gaat, ook zonder wegglijden.
Stop je even, trek je wat losse takken uit de bosjes en leg je die daar neer. Probleem opgelost.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

v_schultinge schreef: za 21 november 2020, 17:59
Rayb81 schreef: za 21 november 2020, 16:50 Viel me trouwens op dat het zijspoortje om de wortelklim heen nu wel erg serieus is geworden.
Terwijl rechtdoor over de wortels prima gaat, ook zonder wegglijden.
Stop je even, trek je wat losse takken uit de bosjes en leg je die daar neer. Probleem opgelost.
We leggen soms hele bossages bij olifanten paadjes ...... die vervolgens doodleuk worden weggehaald ... :roll: :evil:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

v_schultinge schreef: za 21 november 2020, 17:59
Rayb81 schreef: za 21 november 2020, 16:50 Viel me trouwens op dat het zijspoortje om de wortelklim heen nu wel erg serieus is geworden.
Terwijl rechtdoor over de wortels prima gaat, ook zonder wegglijden.
Stop je even, trek je wat losse takken uit de bosjes en leg je die daar neer. Probleem opgelost.
Ja daar dacht ik ook aan, maar wist niet zeker of jullie dat erg zouden vinden.
Komen steeds meer spoortjes bij en ze worden ook steeds duidelijker zichtbaar allemaal.

Overigens denk ik dat er nog mensen boos worden ook als ze jou takken zien neerleggen :roll:
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Vraagje aan de lokaal wat meer bekenden:
Heb er donderdag en vrijdag volop lol gehad op de bepijlde track, maar zag vrijdagmiddag toen we van Camperduin naar Schoorl aan de wandel waren (rode wandelroute, door 't bos heen en door duin en over strand weer terug) aardig wat 'alternatieve' tracks liggen die zo te zien ook nog redelijk druk bereden worden.

Is dat een 'oude route', of gewoon stukken 'creatief vrij rijden'. Zag er overigens wel dermate goed te volgen uit dat ze niet bepaald weinig gebruikt lijken te worden. Toegestaan daar of meer soort van 'doe het maar gewoon doordeweeks 's ochtends vroeg"? :wink:

Kom d'r zeker nog eens terug (nooit in het weekend) dus alle extra routes of tips zijn welkom. :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Nou Tijgerhaai, beste jongetje van de klas, kom er maar in.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie