Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Ah, gooi ik nou een knuppel in 't hok? :winkie:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

KTManiac schreef: za 21 november 2020, 21:29 Vraagje aan de lokaal wat meer bekenden:
Heb er donderdag en vrijdag volop lol gehad op de bepijlde track, maar zag vrijdagmiddag toen we van Camperduin naar Schoorl aan de wandel waren (rode wandelroute, door 't bos heen en door duin en over strand weer terug) aardig wat 'alternatieve' tracks liggen die zo te zien ook nog redelijk druk bereden worden.

Is dat een 'oude route', of gewoon stukken 'creatief vrij rijden'. Zag er overigens wel dermate goed te volgen uit dat ze niet bepaald weinig gebruikt lijken te worden. Toegestaan daar of meer soort van 'doe het maar gewoon doordeweeks 's ochtends vroeg"? :wink:

Kom d'r zeker nog eens terug (nooit in het weekend) dus alle extra routes of tips zijn welkom. :-q
Dat is voornamelijk de nieuwe Noordlus die je daar ziet, is vergunning technisch nog (steeds) niet helemaal rond, raad je af daar te gaan fietsen. Mag hopelijk heel binnenkort legaal.

Mocht je je echt niet kunnen beheersen
'doe het maar gewoon doordeweeks 's ochtends vroeg"
maar de boete is voor jezelf :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Thanx!
Dan wacht ik (on)geduldig af tot 'heel binnenkort'. :-q
De huidige route is ook bepaald niet vervelend om een keertje extra te doen, maar nog een extra vergelijkbare (of stapje +) route erbij zou 't voor mij de moeite maken er 2x 1:45 voor te rijden en er een dagje van te maken.

Ben niet zozeer bezorgd dat ik 's ochtends vroeg (da's bij mij zonsopkomst) een boete krijg, maar ik gooi niet graag de ruiten in van degenen die hun best doen er (voor ons allemaal) een legale route van te maken.
We liggen vandaag de dag toch al iets teveel onder een vergrootglas....
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

yo-eddy schreef: za 21 november 2020, 18:33
v_schultinge schreef: za 21 november 2020, 17:59

Stop je even, trek je wat losse takken uit de bosjes en leg je die daar neer. Probleem opgelost.
We leggen soms hele bossages bij olifanten paadjes ...... die vervolgens doodleuk worden weggehaald ... :roll: :evil:
Dat komt door die olifanten :tong

Afbeelding
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

:lol: :lol: :lol:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Rayb81 schreef: za 21 november 2020, 16:50 Viel me trouwens op dat het zijspoortje om de wortelklim heen nu wel erg serieus is geworden.
Terwijl rechtdoor over de wortels prima gaat, ook zonder wegglijden.
Soms zegt een plaatje meer dan 1000 woorden*...
(die voorste lag 2 seconden hiervoor nog op de grond)
Afbeelding

*nou ja, ik kon het niet helemaal laten om even "kijk, zo moet het mannen" te zeggen. Kinderachtig, I know. :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik reed vandaag (zondag +- 13:00) gezellig in de stoet mee over het parcours van Schoorl. Op de zigzag zat ik achter een gefrustreerde rijder die op zijn beurt achter een groepje vrouwelijke, duidelijke beginners zat. Aangezien het een hele sliert betrof zover het oog reikte kon ik mij er niet druk om maken. Mijn voorganger blijkbaar wel, en dat liet hij ook duidelijk hardop merken. Verbazend over zijn toch wel creatieve vocabulaire peddelde ik rustig achter hem aan naar boven. Bovenop de zigzag-klim ontstond al snel een opstopping omdat sommige niet naar beneden durfde en midden op het parcours stil stonden. Wij reden met gepaste snelheid zo de fuik in. Mijn op dat moment nog meer geïrriteerde voorganger gooide er nog een paar extra scheldwoorden uit, reed tegen het achterwiel van iemand en viel nog ingeklikt om. Ik kon mij toch niet inhouden om hardop te lachen.
MTBen op zondag, geen rit is hetzelfde. :lol: :-q
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

Wij waren zaterdagochtend toen was het goed te doen. Ik verbaas me altijd dat mensen zich zo erg ergeren aan langzamere fietsers. Ik snap dat het vervelend is, maar je schiet er zelf ook niets mee op om je zo op te fokken...

Was er zaterdag ook 1 die er per se op een onmogelijke plek langs wilde.
Wat extra tergend was dat ik hem aan hoorde komen dus al met mijn vriendin aan het overleggen was dat ze bij de kruising 10-20 meter verderop even aan de kant moest om ruimte te maken :S

Maar hij moest en zou er langs..... ging gelukkig allemaal goed.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Denk dat er ook wel wat verschil in perceptie is eigenlijk.

Wat er voor de wat minder ervaren (lees langzamere) biker uitziet als een volstrekt idiote en onverantwoorde inhaal actie, is voor de inhalende biker gewoon weer een ander mobiel obstakel dat ingehaald wordt. Het begrip "gang is alles" gaat tijdens inhalen eigenlijk altijd wel op, maar wordt door de ingehaalde biker vaak anders geïnterpreteerd.

Voorts zie ik wel echt debiel gedrag waarbij er een kleine groep is die patent hebben op in de weg rijden en geen plaats maken alsook onaangekondigd inhalen waar het helemaal niet kan.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dat eerste klopt wel ja. Ik ben ook wel eens verrot gescholden omdat ik iemand omlaag in de binnenbocht inhaalde terwijl ik me van geen kwaad bewust was. Die iemand reed op een gravelbike; draaide pal voor mijn neus vanuit een zijweggetje het parcours op en reed stapvoets onmogelijke lijnen naar beneden, dus erg lullig voelde ik me er niet over. :winkie:

Afgelopen zondagmiddag viel het trouwens erg mee met de drukte. Het parcours lag er fantastisch bij. Kleine impressie:
https://www.youtube.com/watch?v=zPm4qIZOEMI

(sorry voor deze spam alsmede de smerige crosspost met het kidstopic, maar ik vinnet zelf zo'n leuk filmpje... :oops: )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

Ironhorse Erik schreef: wo 25 november 2020, 13:19 Denk dat er ook wel wat verschil in perceptie is eigenlijk.

Wat er voor de wat minder ervaren (lees langzamere) biker uitziet als een volstrekt idiote en onverantwoorde inhaal actie, is voor de inhalende biker gewoon weer een ander mobiel obstakel dat ingehaald wordt. Het begrip "gang is alles" gaat tijdens inhalen eigenlijk altijd wel op, maar wordt door de ingehaalde biker vaak anders geïnterpreteerd.

Voorts zie ik wel echt debiel gedrag waarbij er een kleine groep is die patent hebben op in de weg rijden en geen plaats maken alsook onaangekondigd inhalen waar het helemaal niet kan.
Klopt ook helemaal hoor, iedereen heeft zo zijn eigen interpretatie van wat wel en niet kan. Ik kan me er gewoon niet zo druk om maken dat er ook langzamere mensen op de routes zijn die dan niet gelijk de kant in sturen als je er achterop komt. Sterker nog, dat wil ik helemaal niet, iedereen rijd er voor zijn/haar plezier, dan maar een minuut langer over een rondje doen ;).
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

38x10 schreef: wo 25 november 2020, 13:27 Afgelopen zondagmiddag viel het trouwens erg mee met de drukte. Het parcours lag er fantastisch bij. Kleine impressie:
https://www.youtube.com/watch?v=zPm4qIZOEMI

(sorry voor deze spam alsmede de smerige crosspost met het kidstopic, maar ik vinnet zelf zo'n leuk filmpje... :oops: )
Is ook een heel leuk filmpje, menneke gaat lekker! :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

KTManiac schreef: wo 25 november 2020, 14:02
38x10 schreef: wo 25 november 2020, 13:27 Afgelopen zondagmiddag viel het trouwens erg mee met de drukte. Het parcours lag er fantastisch bij. Kleine impressie:
https://www.youtube.com/watch?v=zPm4qIZOEMI

(sorry voor deze spam alsmede de smerige crosspost met het kidstopic, maar ik vinnet zelf zo'n leuk filmpje... :oops: )
Is ook een heel leuk filmpje, menneke gaat lekker! :-q
Blijft een pracht die mannetjes te zien rijden. Je "coacht"Jip leuk onderweg. Ik heb bij de mijne geleerd gewoon mijn mond te houden want die heeft geen ruimte in zijn hoofd voor goedbedoeld advies van papa :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dat zal de docent in mij zijn vrees ik (en zoveel verschil zit er niet tussen een 20-jarige student en een 7-jarige eigenwijze baas :P ).
Het scheelt dat die van mij goed "coachbaar" lijkt :-)

(Het stukje waar ik hem hoorbaar zit op te jutten om een groepje boswielrenners in te halen net na de S-berg heb ik er maar uitgelaten. Dat was zeker niet aan dovemansoren besteed -rode lap voor 'em!-, maar een beetje zelfcensuur leek me hier op zijn plaats :o )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: wo 25 november 2020, 14:52 Dat zal de docent in mij zijn vrees ik (en zoveel verschil zit er niet tussen een 20-jarige student en een 7-jarige eigenwijze baas :P ).
Het scheelt dat die van mij goed "coachbaar" lijkt :-)

(Het stukje waar ik hem hoorbaar zit op te jutten om een groepje boswielrenners in te halen net na de S-berg heb ik er maar uitgelaten. Dat was zeker niet aan dovemansoren besteed -rode lap voor 'em!-, maar een beetje zelfcensuur leek me hier op zijn plaats :o )
:lol: ik heb het mijzelf echt af moeten leren, mini me zit vaak in zijn "zone" en advies leidt 'm af en als er dan wat misgaat is het papa zijn schuld :roll: Naar beneden heeft hij weinig advies nodig gelukkig, omhoog af en toe een opbeurend woordje maar dat verschilt met de dag.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie