Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

twowheeler schreef: di 7 januari 2020, 13:50 Die drops blijven een ding. Ik fiets al heel lang, weet hoe het moet maar heb pas sinds de dropperpost dat ik ook het vertrouwen heb een drop goed te pakken ongeacht de hoogte en snelheid.
Probleem is dat je hier ook nog eens steil naar beneden gaat en hard moet remmen, dus het is zeer lastig je voorwiel even op te tillen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

boldrides schreef: di 7 januari 2020, 14:40
Rayb81 schreef: di 7 januari 2020, 00:39 De drop bij de Blink pak ik rollend, deze durf ik niet te springen.
Ligt ook een soort kuil achter.
Een drop bij de Blink? Heb ik wat gemist? Ik ken de drop bij de Kneet en probeer te visualeren achter mijn bureautje of er een drop is bij de blink maar ik kom er ff niet op.
Op dit forum wordt werkelijk alles een drop genoemd :bier: :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: di 7 januari 2020, 14:46
boldrides schreef: di 7 januari 2020, 14:40

Een drop bij de Blink? Heb ik wat gemist? Ik ken de drop bij de Kneet en probeer te visualeren achter mijn bureautje of er een drop is bij de blink maar ik kom er ff niet op.
Op dit forum wordt werkelijk alles een drop genoemd :bier: :wink:
Van onderschatten komen ongelukken! Dus je kunt het beter maar benoemen :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Duuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 10 oktober 2014, 22:17
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29 CF9
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 7 januari 2020, 14:46
boldrides schreef: di 7 januari 2020, 14:40

Een drop bij de Blink? Heb ik wat gemist? Ik ken de drop bij de Kneet en probeer te visualeren achter mijn bureautje of er een drop is bij de blink maar ik kom er ff niet op.
Op dit forum wordt werkelijk alles een drop genoemd :bier: :wink:
:lol:
Hoe ouder ik wordt.....hoe sneller ik was..... :tong

https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: di 7 januari 2020, 14:52 Van onderschatten komen ongelukken! Dus je kunt het beter maar benoemen :bier:
Het is gewoon totale armoe en tekenend voor het (gebrek aan) niveau en realiteitszin op dit forum en op onze boswielrenroutes
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Duuk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 10 oktober 2014, 22:17
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 29 CF9
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 7 januari 2020, 15:05
Lars TB schreef: di 7 januari 2020, 14:52 Van onderschatten komen ongelukken! Dus je kunt het beter maar benoemen :bier:
Het is gewoon totale armoe en tekenend voor het (gebrek aan) niveau en realiteitszin op dit forum en op onze boswielrenroutes
:-q
Hoe ouder ik wordt.....hoe sneller ik was..... :tong

https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Ben niet local genoeg om exact plaats aan te wijzen...maar er is tussen het Julianapad en de Blink (als ik niet vergis) naast de route nog een drop, met een mooie 🌲 erna waar je dus NIET naar moet kijken. Rollen op dat stuk is onverstandig, je moet die echt springen of winkelwagen duwen.

Als dat geen drop is op een XC route (want daar hebben we het in NL toch over) dan weet ik de juiste benaming eigenlijk ook niet meer...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

KILROY schreef: di 7 januari 2020, 15:14 Ben niet local genoeg om exact plaats aan te wijzen...maar er is tussen het Julianapad en de Blink (als ik niet vergis) naast de route nog een drop, met een mooie 🌲 erna waar je dus NIET naar moet kijken. Rollen op dat stuk is onverstandig, je moet die echt springen of winkelwagen duwen.

Als dat geen drop is op een XC route (want daar hebben we het in NL toch over) dan weet ik de juiste benaming eigenlijk ook niet meer...
Dit is echt de enige "drop" in Schoorl al die andere stoeprandjes reed mijn zoontje op 5 -jarige al met zijn 20" af .... gewoon rollend .... dus géén drop.

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik bedoelde de drop bij de Kneet, was even in de war.

Zwarte Blink is niks dus Niels Blink, maar ben even kwijt welke plek Niels Blink zit.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Haha, de stoere Trail alpha's gaan de laffe XC rijders wel weer even laten zien wie er boven op de rots staat te pronken.
Ik ga verder met mijn voorberieding van de 105 Groesbeek. Ook zo'n matig tochtje die je met 2 vingers in de neus doet.
:bier:
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Rayb81 schreef: di 7 januari 2020, 15:21 Ik bedoelde de drop bij de Kneet, was even in de war.

Zwarte Blink is niks dus Niels Blink, maar ben even kwijt welke plek Niels Blink zit.
Die bedoel ik dan ook denk ik, rechts van het doorgaande route.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

yo-eddy schreef: di 7 januari 2020, 15:18
Dit is echt de enige "drop" in Schoorl al die andere stoeprandjes reed mijn zoontje op 5 -jarige al met zijn 20" af .... gewoon rollend .... dus géén drop.

Afbeelding
Dat is inderdaad een mooie drop. Hij zit wel een beetje verstopt al zeg ik het zelf. Is er bewust voor gekozen om er geen bordje bij te plaatsen? Uit mijn hoofd zeg ik 4e boom rechts bij de easy lijn...maar tbh neem ik altijd de difficult keuze.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

KILROY schreef: di 7 januari 2020, 15:27
Rayb81 schreef: di 7 januari 2020, 15:21 Ik bedoelde de drop bij de Kneet, was even in de war.

Zwarte Blink is niks dus Niels Blink, maar ben even kwijt welke plek Niels Blink zit.
Die bedoel ik dan ook denk ik, rechts van het doorgaande route.
Top. Dan hebben we het over hetzelfde: de kneet :). De kuil na de drop is idd nu een stuk minder diep. Van de zomer was ie lastig omdat je gelijk tot stilstand kwam in het mulle zand
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Top.
Zag gister overigens nieuwe route bordjes met iets in de trant van "mtb route Zuid".
Hopelijk het begin van iets moois.

Verder ook weer een hoop pijlen van le Champion.
Is daar iedere week een toertocht of laten ze die pijlen gewoon hangen?
Plaats reactie