Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Wat mij betreft, zou de navolgende combi best aantrekkelijk zijn en waar wellicht ook het meeste draagvlak voor te vinden is onder álle betrokkenen...?
  • In de Schoorlse Duinen de (deels gerealiseerde) mtb-route 2.0, bestaande uit de zuid-, midden- en noordlus.
  • In NHD-noord een vaste mtb-route realiseren, die niet al te technisch is en bij voorkeur niet louter uit singletrack bestaat.
  • In NHD-zuid de huidige situatie ongemoeid laten. Dus mtb'en op onverharde paden is vanaf zonsopkomst tot 10u30 toegestaan, tenzij anders is aangegeven.
Voor elk wat wils. Vanaf Groet tot Wijk aan Zee. Des te zuidelijker je rijdt, des te makkelijker het wordt.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Het zuidelijke deel leent zich anders best voor een wat meer uitdagende route. Zeker als die over de hoogteverschillen heen gaat in plaats van er omheen, zoals de paden waar je mag fietsen nu doen. Sowieso liever een route die altijd open is dan die Sperrzeit constructie.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wil je het voor het voor iedereen leuk houden van locale vroege vogels tot laat in de middag mensen tot bikers van verder weg en huurders die eens langs komen zal toch eerst eens die spertijd er af moeten. Dan zijn wij al een stuk verder. Maar goed het ging hier over Schoorl. Verhuizen naar het PWN topic?
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Een Noord lus in het NHD icm Schoorl 2.0, dan kun je wel een leuk rondje rijden :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Meerdere lussen tussen Wijk aan zee en Groet dan kan je inderdaad lekker trappen. Klein rondje, groot rondje, moeilijk, makkelijk, de keuze is reuze. Maar ja PWN wil nog niet mee werken hè. Het zou wel goed zijn voor het milieu wij hoeven immers minder ver met de auto te rijden om bij een leuke route te komen. Locals hoeven alleen maar uit hun deur te stappen en ze zijn er al. Hoe kan je daar op tegen zijn? Minder auto's op de weg en wij lekker fietsen zonder dat je wandelaars in de weg zit. Ik zeg alleen maar winnaars. :D
◼︎ Go round the outside.
lars.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 28 april 2015, 12:35

Rayb81 schreef: ma 16 september 2019, 00:55 Een Noord lus in het NHD icm Schoorl 2.0, dan kun je wel een leuk rondje rijden :-q
Dit is natuurlijk een topidee, met verbinding naar Schoorl 2.0 natuurlijk. Gewoon stiekem een vierde lus voor Schoorl!
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

yo-eddy schreef: zo 15 september 2019, 19:39
Uiteindelijk leent het zuidelijke deel vh PWN zich sowieso minder voor een echt uitdagende route maar geeft een vaste route gewoon veel meer voordelen dan nadelen, vooral wat betreft continuïteit van onderhoud en toegankelijkheid.
Die zeldzame keren dat ik nog PWN rij in het weekend doen mij beseffen dat de huidige situatie gewoon echt niet houdbaar is.
Hoezo niet? ik rij heel vaak PWN vanaf wijk aan zee en zijn genoeg uitdagende stukjes te vinden en stukken die potentie bieden.
misschien wat minder hoogte verschil dan kant Bergen maar genoeg stukken bos en heuveltjes waar je wat moois van kan maken.
Als je het gebiedje tussen wijk aan zee dorp en Tata ook meeneemt in een route dan kan je een route bouwen waar je U tegen zegt.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

funride schreef: ma 16 september 2019, 13:12
Als je het gebiedje tussen wijk aan zee dorp en Tata ook meeneemt in een route dan kan je een route bouwen waar je U tegen zegt.
Nu gaan we een beetje erg off-topic misschien maar ik zie wel mogelijkheden daar. Een leuk stukje GMA-achtige route moet daar wel aan te leggen zijn.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Parcours lag er gisteren weer prima bij om een leuke tjid te rijden. Alleen de Blink blijft een beetje achter. Waar ik normaal de afdaling vanaf de top rechts dwars oversteek naar het "hei-richeltje" links zag ik nu nergens meer een spoor hehe. M.a.w. het ligt er behoorlijk omgeploegd bij.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Gevonden op Schoorl afgelopen woensdag......een sportbril met glazen op sterkte. Loop je al 2 dagen overal tegenaan en weet je het merk en de kleur.....dan is het vast de jouwe.

dusssssss©
hoihoi
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 12 oktober 2019, 21:21

hoi hoi

weet iemand de route vanaf de berenkuil schoorl of vanaf fietsenwinkel schoorl
is dat stukje parcour te doen voor een beginner met goede fiets haha
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Met deze link kun je zo alle routes zien : http://goo.gl/hfe2PT

Fietsenwinkel Schoorl kan het je haarfijn uit leggen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

hoihoi schreef: za 12 oktober 2019, 21:23 hoi hoi

weet iemand de route vanaf de berenkuil schoorl of vanaf fietsenwinkel schoorl
is dat stukje parcour te doen voor een beginner met goede fiets haha
Alle mogelijke smaakjes: https://www.trailforks.com/region/schoo ... on=4.66660
◼︎ Go round the outside.
stutjunior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 16 april 2007, 20:09
Mijn mountainbike: Camber comp 15 project clean white

Schoorl ligt er steeds beter bij na al die nattigheid!
No whining more play
stutjunior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 16 april 2007, 20:09
Mijn mountainbike: Camber comp 15 project clean white

Afgelopen woensdag 16-10 een fietscomputer gevonden op het parcours. Ben je of ken je iemand die 'm verloren is? Stuur me maar even een pb.
No whining more play
Plaats reactie