Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

ik heb er tijden iedere week gereden , maar het is vanuit amsterdam toch wel een stukkie rijden ( met de auto dan), en ben ik wat meer wegtrainingen aan het doen( moet ook gebeuren).
schoorle vind ik super voor lekker in het weekend knallen in een mooie omgeving, om lekker doelgericht te trainen vind ik hem te lang.( heb ik liever een kort en erg krachtig rondje waar je snel in of uit kan stappen, zoals spaarnwoude of bergschenpoep)
ik rij meestal 3 rondjes ( ongeveer 45 minuten per rondje, in de winter).
ik rij op zowel een FS als HT op schoorle, net waar ik zin in heb ( gaat beide gewoon goed)
halfords paden neem ik niet

hoogste snelheid is +- 60 km/u, wel met FS vanaf de berg in de duinen ( dat open stuk)
ik ben er nog niet gevallen, maar ik zit er soms wel erg dicht tegen aan, dus dat zal nog wel gebeuren. Ik heb er wel veel mensen zien vallen, sommige stukken zijn best pittig voor een beginnende biker. Ik weet nog wel de eerst keer voor mezelf, was toch wel erg spannend..
fuel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 5 april 2005, 13:36
Contacteer:

Schoorl is ook mijn thuis parcour want ik woon namelijk in Alkmaar.

Nu het weer langer licht is probeer ik 3x per week het parcour te rijden.

Ik rij bijna alles op het grote blad op de klimmetjes na dan en rij met een cassette tot 27 tanden.

Het blijft een heerlijk parcourtje :-q

Ik rij het op een hardtail.
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

yves schreef:maar het is vanuit amsterdam toch wel een stukkie rijden ( met de auto dan),
Iig veeeeeeeeeeeeel dichterbij dan Dinteloord, iets van 160km.
<3
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

tja is iets verder, klein beetje maar ...
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

vanochtend nog geweest!!
tring wat lag het er zwaar bij!!

ben er hooguit 1x in de maand
m´n snelste tijd is tot nu 37,24 min. (maar weet dat het sneller kan)
Ride First Work Later!!
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Probeer er minimaal 1 keer per week te rijden, maar dat is meer een wens dan werkelijkheid.
Ik heb zelf geen auto, dus ik ben afhankelijk van de agenda van vrienden.
Komt meer in de buurt van 3 keer per maand denk ik :roll:

Meestal rij ik 1 snel ( voor mijn doen.. ) rondje, of twee wat rustiger.
De snelste tijd heb ik verleden week gereden 44.50 , op mijn Cannondale M500, zonder vering dus..
De rustige rondes zitten rond de 50 min.

http://www.pinkbike.com/photo/788745/

http://www.pinkbike.com/photo/788744/

Ben 1 keer op mijn bek gegaan in de kuil, en 1 keer over mijn stuur gevlogen toen ik keek hoe erg mijn chainsuck was...en dus die uitstekende boomwortel niet zag..

Valt me trouwens op dat vrij veel bikers de kuil overslaan, terwijl ik dat juist één van de leukere stukjes vind. Adrenaline verzekerd...

Woensdag weer trouwens.. :-q
mtberdaan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: ma 21 februari 2005, 19:23
Mijn mountainbike: Trek session 88, Ns bikes suburban, cube ltd2
Contacteer:

Hey ik heb hem 1 keer gereden, ik vond het toen echt een gave route, ik ga hem met pasen weer rijden.
ik ben vorgige keer niet gevallen, 1 keer bijna toen kwam ik iets te hard door de bocht en stond er ineens een boom waartegen ik botste met mijn schouder.

ik zie jullie misschien wel met pasen
later

mtberdaan :-q
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

pas op voor de paashaas
[jojo]
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1111
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 19:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Specialized Demo 8
Contacteer:

msxx schreef:Er zit één klim in die ik alleen in mijn hoogtijdagen op het tweede blad kon rijden, ik vind het knap dat jij die kennelijk altijd met het tweede blad rijdt, zelfs met een 13kg fully...
De steilste / laatste grote klim bedoel je? niet om op te scheppen maar die is toch net te doen op 2de blad (achter natuurlijk wel grootste :wink: ) en ja ik rij ook op een 13kg+ fully


en om deels ontopic tegaan, rij gemiddeld 1 keer per jaar op schoorl, erg mooi parcours!!!
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Hmmm, nee. het is al wat jaartjes geleden dat ik er ben geweest, maar de klim waar ik het over heb is niet aan het einde. Als ik het me goed herinner ga je eerst in een aantal bochten omhoog (zigzaggend) en komt er een afdaling gevolgd door een beklimming die rechtdoor naar boven gaat, redelijk stijl en redelijk lang. Bovendien was de ondergrond redelijk los waardoor ik niet op de macht kon rijden.

Nu ja, misschien moet ik er gewoon nog eens naartoe gaan, keertje een lang weekend naar Egmond aan zee en de bike meenemen voor een rondje Schoorl :-)
Een gewezen verslaafde
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Ha, veel reacties -> mooi!

Nee Rodger geen enkel probleem natuurlijk!

Die jumps/schans/weet-ik-veel-wat-het-voor-naam-het verdient liggen aan de zijkant van een klim voor een soort afdaling waarna je 2x achter elkaar (binnen 20 meter) een fietspad kruist. Een km ervoor ofzo.

Ik ga natuurlijk niet wekelijks op mijn bek maar als je een afdaling echt hard neemt of gewoon je eigen grenzen opzoekt kun je altijd wel eens een keer vallen denk ik.

Respect voor fuel die alles in 3e blad rijdt! :-q
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
[jojo]
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1111
Lid geworden op: do 3 juni 2004, 19:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Specialized Demo 8
Contacteer:

M.A. schreef:Respect voor fuel die alles in 3e blad rijdt! :-q
Moet lukken, maar ligt eraan welk blad je als eerste teld :wink: :tong
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

De jumps zijn precies bij het 4 km bord. Niet te missen.
fuel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 5 april 2005, 13:36
Contacteer:

M.A. schreef:
Respect voor fuel die alles in 3e blad rijdt! :-q
Niet alles :D

De wat langere klimmetjes rij ik op het middenblad (op mijn nieuwe fiets wordt dat het binnenblad want die heeft er maar twee)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

[jojo] schreef:De steilste / laatste grote klim bedoel je? niet om op te scheppen maar die is toch net te doen op 2de blad (achter natuurlijk wel grootste :wink: )
:~ Dan rij je dus met een hele scheve kettinglijn om maar niet op je kleine blad te schakelen? Waarom al die versnellingen meeslepen en ze niet gebruiken :wink: Ik rij een rondje Schoorl in ongeveer 45 minuten, natuurlijk bovenlangs, door de kuil en ik gebruik heel wat versnellingen. Vallen vind ik dan weer niet nodig. Ik ben gemiddeld 1x maand op Schoorl, afhankelijk van werk en beschikbaarheid van de auto.
Wat ik het mooiste vind van Schoorl is dat de route eigenlijk altijd goed berijdbaar is, nat/droog/koud/warm altijd lol.
Plaats reactie