Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3896
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nu niet allemaal naar Schoorl komen omdat de UHR dicht is voor auto’s. Hier in Noord-Holland zetten ze ook gewoon de boel dicht.
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Gooi maar dicht hoor, scheelt weer drukte op het parcours. :D
Laatst gewijzigd door chrisscross op do 2 april 2020, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

:D
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Schoorl begint op een aantal plekken alweer aardig mul te worden na een week of 2 geen tot weinig regen.

Wat er nu zo te zien hoofdzakelijk rondrijdt zijn mensen die erachter komen, nu de sportschool dicht is, dat ze nog een mtb in de schuur hebben staan... :o

Veel gympies en stilstaande/lopende bikers bij klimmetjes en afdalingen...
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Lastig man, lekker ff spinnen op zo,n ding dat vooruit gaat en waarbij je ook nog moet sturen :D
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Giant-E schreef: di 31 maart 2020, 22:47 Alsof nu starten met hardlopen ineens een goede conditie oplevert. :~ Zoiets duurt wel wat langer, weet ik uit ervaring.
Dat klopt, het wordt er ook niet minder door in elk geval.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Nou, complimenten aan de onderhoudsploeg vandaag!!!
Hele stukken zijn bedekt met een mooie gladde laag zwarte aarde...positief ter voorkoming van valpartijen en mogelijk ziekenhuisbezoek (wat we in de huidige tijd willen voorkomen), aan de andere kant krijgen sommige (onervaren???) bikers dan blijkbaar weer teveel zelfvertrouwen, want een biker voor me ging onderuit in een mul-zand-bocht (zonder zwarte aarde 8) ), gelukkig gaf ie aan dat alles ok was.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

mtfuji schreef: za 11 april 2020, 23:59 Nou, complimenten aan de onderhoudsploeg vandaag!!!
Hele stukken zijn bedekt met een mooie gladde laag zwarte aarde...positief ter voorkoming van valpartijen en mogelijk ziekenhuisbezoek (wat we in de huidige tijd willen voorkomen), aan de andere kant krijgen sommige (onervaren???) bikers dan blijkbaar weer teveel zelfvertrouwen, want een biker voor me ging onderuit in een mul-zand-bocht (zonder zwarte aarde 8) ), gelukkig gaf ie aan dat alles ok was.
Grappig dat je constateert dat je ziekenhuis bezoek wilt voorkomen in deze tijd maar wel doodleuk één van de meest technische routes van NL gaat rijden......sprak laatst ook een man bij het begin van het parcours. Zijn vrouw werkte in het ziekenhuis en de drukte was niet meer te overzien en eigenlijk moest je niet gaan mountainbiken maar ach hij fietste al een aantal jaartjes op Schoorl en was nog nooit gevallen......en daar ging hij voor een rondje Schoorl......

correctie: die MUK is niet persé aangebracht om minder ervaren rijders de mogelijkheid te bieden om rondjes te rijden. Schoorl zal NOOIT een beginners parcours worden, daar is het op sommige punten te technisch voor en liggen op andere punten de snelheden te hoog.
We kunnen het niet genoeg benadrukken; vermijd de MTB routes nu! Beginner of expert, iedereen kan een foutje maken en een bot is zo gebroken. We lezen dagelijks de verhalen van de enorme drukte op de SEH(spoedeisende hulp) en de IC afdelingen in de ziekenhuizen. De oproepen van verpleegkundigen en artsen om geen risico's te nemen zien we legio en zijn duidelijk. Je kan natuurlijk altijd vallen en een bot breken maar de statistieken wijzen uit dat bij een risicosport als mountainbiken de kans op een bezoekje aan de SEH aanzienlijk hoger is.

Blijf gewoon zoveel als mogelijk thuis, nu bonuspunten scoren bij je partner geeft je straks heel veel wisselgeld voor veel leukere MTB avonturen;-)

Fijne paasdagen!

dussssssss©
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Huh? Technisch?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2181
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Hebben we het over bekende maar zeker niet al te technische Schoorl of over het Schoorl dat a la Stranger things in een andere dimensie ligt waar het zo te horen veel leuker rijden is?

Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Halverwege het halfordspaadje ineens linksaf zit de portal. Dat wist je toch wel?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4132
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Waar ligt het halfordspaadje?
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Rechts van de portal naar andere - dimensie - Schoorl natuurlijk
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Lars TB schreef: zo 12 april 2020, 11:07 Huh? Technisch?
Voor de gemiddelde fietser en vergeleken met andere Nederlandse routes.....Schoorl is geen beginnersrondje.



dusssssss©
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3896
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

baron062 schreef: zo 12 april 2020, 12:16 Waar ligt het halfordspaadje?
Kijk, daar gaat het mis. Beetje locale kennis op doen en de doorgang vinden? Kijk op Trailforks. :D
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie