Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

B@zz schreef: za 6 november 2021, 20:26
BOSS schreef: za 6 november 2021, 17:34 Jij weet heel goed welke paadjes legaal en illegaal zijn, daar heb jij echt geen bordjes voor nodig. Struinen en de bijbehorende paadjes zijn trouwens wel degelijk illegaal in de Schoorlse duinen;-)

dussssss©
Nou, ik dacht van veel paden wel te weten of ze wel/niet legaal zijn, maar zeker niet van allemaal. Bovendien geeft @Yo-eddie aan dat er tientallen kilometers aan illegale paden zijn. Zoveel ken ik er bij lange na niet. Vandaar dat ik daar wat specifieker naar vroeg. Meer niet. Maar vooralsnog draait hij er telkens omheen. Zal vermoedelijk wel een goede reden voor zijn.

Volgens mij mag/mocht (?) er trouwens in het hele gebied rond het Vogelmeer gestruind worden (zo grofweg tussen de Schoorlse Zeeweg, Harger Zeeweg, Baaknolweg en Nieuweweg). Overigens betekent 'struinen' zoiets als dat je van de paden afwijkt en zo kriskras een eigen route verzint. En dat gebeurt sowieso niet in mijn gepubliceerde wandelroutes (voor @Rayb81). Waarvan akte. :wink:
strui·nen (struinde, heeft gestruind)
1
al rondzwervend kijken of je iets van je gading kunt vinden


Struinen mag in de Schoorlse Duinen? Alleen in deze stukjes en zeker niet rond het Vogelmeer/de open duinen, deze zijn het meest storingsgevoelig: https://www.staatsbosbeheer.nl/Natuurge ... kelijkheid

dusssssss©
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Vanochtend een rondje Schoorl gedaan. Hij ligt er spatzuiver bij. :-q 36:41 geklokt.
Ik kwam de onderhoudscrew bij de opstap op de Kneet nog tegen. Die waren hem aan het "Mukken" dus oppassen, hij kan wat zacht zijn op de landing.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Volgens je Garmin, hoeveel hoogtemeters krijgen jullie nu geregistreerd voor een rondje Schoorl ?
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

Stunning schreef: wo 10 november 2021, 23:23 Volgens je Garmin, hoeveel hoogtemeters krijgen jullie nu geregistreerd voor een rondje Schoorl ?
Het verschilt een beetje maar mijn 820 geeft tussen de 195 en 210 als total ascend aan. Liijkt meestal rond de 205 te zitten.
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Ik zit meestal rond de 215 a 220m.
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

chrisscross schreef: wo 10 november 2021, 15:52 Vanochtend een rondje Schoorl gedaan. Hij ligt er spatzuiver bij. :-q 36:41 geklokt.
Ik kwam de onderhoudscrew bij de opstap op de Kneet nog tegen. Die waren hem aan het "Mukken" dus oppassen, hij kan wat zacht zijn op de landing.
Tering! Continue sprinten??? Ik zit nu rond de 49 min en dat vind ik al doortrappen. (Ben ook nog een beginneling)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Volleyoghurt schreef: do 11 november 2021, 22:44
chrisscross schreef: wo 10 november 2021, 15:52 Vanochtend een rondje Schoorl gedaan. Hij ligt er spatzuiver bij. :-q 36:41 geklokt.
Ik kwam de onderhoudscrew bij de opstap op de Kneet nog tegen. Die waren hem aan het "Mukken" dus oppassen, hij kan wat zacht zijn op de landing.
Tering! Continue sprinten??? Ik zit nu rond de 49 min en dat vind ik al doortrappen. (Ben ook nog een beginneling)
Alles valt of staat met hoe vaak je fietst in de week. Ik fiets 2 keer per week op het parcours. Als je dat een paar maanden op snelheid doet dan rij je me 2 vingers in je neus een tijd onder de 40 minuten. Zolang je je rit maar goed indeelt en je bereid bent om diep te willen gaan. Mijn PR ligt in de 34 minuten en het lijkt me wel mooi om nog een keer een 33er te rijden op het oude parcours. Maar dan moet wel alles mee zitten wil ik dat redden: conditie, wind, hard parcours en geen oponthoud. :roll:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ter referentie https://mtb-noordwest.nl/images/Uitslag ... choorl.pdf

en dan deed Van der Poel nog niet eens mee :winkie: :winkie: :winkie:

Hoe hard of langzaam je ook rijdt, het blijft gerommel in de marge, genieten is de hoofdzaak :-q

Wat Chris zegt, uren maken en jezelf pijn willen doen dan kan ieder "normaal" mens wel onder de 40

Mijn stopwatch/Stava draait al jaren niet meer mee, 36:30 zal altijd mijn pr blijven, oude rondje verdwijnt straks en sneller zal het voor mij sowieso niet meer gaan.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Komt er een overgangsfase bij de invoering van het nieuwe rondje? Dat je beide routes, de oude en de nieuwe kan rijden.

Zou een mooi moment zijn om eens met de auto die kant op te gaan.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Die nummer 133 uit de lijst heeft rondje 3 zeker met een helikopter gedaan :winkie:

Ik vind 2 rondjes al teveel, laat staan 5. Knap als je dat kan. En zeker op die snelheden.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

corex schreef: vr 12 november 2021, 10:51 Komt er een overgangsfase bij de invoering van het nieuwe rondje? Dat je beide routes, de oude en de nieuwe kan rijden.

Zou een mooi moment zijn om eens met de auto die kant op te gaan.
De oude route komt maar voor de helft te vervallen en er komen 2 lussen bij. Zoveel ga je niet missen bij het stuk wat afgesloten wordt. Helaas een paar leuke klimmetjes minder maar er komt een hoop voor terug.
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

chrisscross schreef: vr 12 november 2021, 10:19
Volleyoghurt schreef: do 11 november 2021, 22:44

Tering! Continue sprinten??? Ik zit nu rond de 49 min en dat vind ik al doortrappen. (Ben ook nog een beginneling)
Alles valt of staat met hoe vaak je fietst in de week. Ik fiets 2 keer per week op het parcours. Als je dat een paar maanden op snelheid doet dan rij je me 2 vingers in je neus een tijd onder de 40 minuten. Zolang je je rit maar goed indeelt en je bereid bent om diep te willen gaan. Mijn PR ligt in de 34 minuten en het lijkt me wel mooi om nog een keer een 33er te rijden op het oude parcours. Maar dan moet wel alles mee zitten wil ik dat redden: conditie, wind, hard parcours en geen oponthoud. :roll:
Jaa dat is het ook. Ik probeer nu minimaal twee keer op de fiets te zitten maar dan wel afwisselende routes.
Echt xc is niet mijn doel, ik wil het liefste lol maken en op dit moment ben ik met mijn techniek erg bezig. Ik pak bijvoorbeeld verschillende bochten 2 a 3 keer (ff terug lopen over een breed pad bijv.) Ik ga binnenkort even flink aanzetten kijken hoe ver ik kom.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Ik rijd de route het liefst met de woorden van De Kneet in gedachten: "Het is hier zo mooi, ik doe er lekker vijf minuten langer over."
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

FreedomRanger schreef: vr 12 november 2021, 14:38 Ik rijd de route het liefst met de woorden van De Kneet in gedachten: "Het is hier zo mooi, ik doe er lekker vijf minuten langer over."
Gerrie was een wijs man 👍

Afgelopen 2 november al weer 17 jaar geleden 😢 de rozen liggen nog bij t gedenk plaatje zag ik net.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Volleyoghurt schreef: do 11 november 2021, 22:44
chrisscross schreef: wo 10 november 2021, 15:52 Vanochtend een rondje Schoorl gedaan. Hij ligt er spatzuiver bij. :-q 36:41 geklokt.
Ik kwam de onderhoudscrew bij de opstap op de Kneet nog tegen. Die waren hem aan het "Mukken" dus oppassen, hij kan wat zacht zijn op de landing.
Tering! Continue sprinten??? Ik zit nu rond de 49 min en dat vind ik al doortrappen. (Ben ook nog een beginneling)
Uren op de fiets maakt idd uit zoals al eerder werd genoemd. Maar als de status van het parcours (hoe hard ligt het erbij) gunstig is en de wind op het open gedeelte is in de rug dan kan je met je huidige vlieguren al onder de 45 komen.
Plaats reactie