De route mag vergunningtechnisch maar 80cm breed zijn.......dus een chickenrun is geen optie. Overigens stoppen de traptreden nu voordat de bocht echt krap begint te worden. Op de vlonder komt nog gaas. In de bocht is het plan berenhek in kom te leggen. We zijn voorlopig nog niet klaar dus hold your horses;-) Overigens was afgelopen zaterdag 80% huurfietsen wat langskwam.....op slippers of met een hond in een rugzak...duitsers met full face helmen en protectie op ellebogen en schenen. Maar ook een Duits Adac stelletje op dikke e-bikes zonder helm.......#rariteitenkabinet
Easy Difficult (rood/groen) Chicken, Kneet stepup Chicken, bij de drop na de kneet de linker afsnij sporen, Halfords en ongeveer 80pct van de Nok klim zijn dus illegaal begrijp ik ?
I am not shooting the messenger. Wel de situation
Nu nog niet omdat er feitelijk even geen vergunning is;-) Maar ja, er is 80cm vergund technisch en theoretisch gezien. Je vergeet overigens nog het stuk langs De Kerf......
Easy Difficult (rood/groen) Chicken, Kneet stepup Chicken, bij de drop na de kneet de linker afsnij sporen, Halfords en ongeveer 80pct van de Nok klim zijn dus illegaal begrijp ik ?
I am not shooting the messenger. Wel de situation
Nu nog niet omdat er feitelijk even geen vergunning is;-) Maar ja, er is 80cm vergund technisch en theoretisch gezien. Je vergeet overigens nog het stuk langs De Kerf......
Oh dus we kunnen een handhavingsverzoek indienen op het illegaal rijden op de "oude route", misschien maar doen dan, omdat het gewoon kan. Als dat dan niet opgevolgd wordt heb je precedent gerschapen en zijn de nieuwe routes niet gesloten. Oh wacht even. Dat zijn ze nu ook niet
Nu nog niet omdat er feitelijk even geen vergunning is;-) Maar ja, er is 80cm vergund technisch en theoretisch gezien. Je vergeet overigens nog het stuk langs De Kerf......
Oh dus we kunnen een handhavingsverzoek indienen op het illegaal rijden op de "oude route", misschien maar doen dan, omdat het gewoon kan. Als dat dan niet opgevolgd wordt heb je precedent gerschapen en zijn de nieuwe routes niet gesloten. Oh wacht even. Dat zijn ze nu ook niet
De nieuwe route is in tegenstelling tot wat jij beweert...nog niet opengesteld.
Oh dus we kunnen een handhavingsverzoek indienen op het illegaal rijden op de "oude route", misschien maar doen dan, omdat het gewoon kan. Als dat dan niet opgevolgd wordt heb je precedent gerschapen en zijn de nieuwe routes niet gesloten. Oh wacht even. Dat zijn ze nu ook niet
De nieuwe route is in tegenstelling tot wat jij beweert...nog niet opengesteld.
Oli4k schreef: ↑di 2 augustus 2022, 18:08
Heeft dan niemand een foto van hoe de Veiligste Gevaarlijkste Afdaling zoals het er nu bij ligt?
Wat wil je zien dan? Ik ben er afgelopen zondag in het natte weer ook vanaf gegaan. Die vlonder stelt niet zoveel voor hoor. Daar hoef je geen downhill koning voor te zijn. Ik vind 'm niet moeilijker of makkelijker dan ervoor.
Oli4k schreef: ↑di 2 augustus 2022, 18:08
Heeft dan niemand een foto van hoe de Veiligste Gevaarlijkste Afdaling zoals het er nu bij ligt?
Ja, heb ik maar op een twee dimensionale foto kan je de situatie nooit goed inschatten, gewoon zelf een rondje rijden is het beste.
Zoals gezegd....feitelijk is er niet veel veranderd en de bocht moet nog gedaan worden.
Even een proefballonetje: en misschien een heel onsympathieke oplossing, en ik zal hier wel commentaar op krijgen, naar is het niet een idee om de route in de zomermaanden dicht te gooien, scheelt heel veel herstelwerk/onderhoud en de boomknuffelgekkies ook blij!
Ik kom op de route in de zomer 75% huurfiets tegen met 0,0 skills, welke niet echt heel erg handig door de in de zomer ontstane mulle gedeeltes komen. Feitelijk trekken ze met dichtgeknepen achterrem enorme greppels op relatief makkelijke afdalingen, of ploegen deze al lopend om. Als je ziet hoe de afdaling van de s-berg er nu uit ziet, is echt bedroevend, en dat is volgens mij zeker niet de moeilijkste afdaling!
It’s ok if you don’t like mountain-biking, it’s kind of a smart people sport anyway
Het probleem is dat het een openbaar gebied is. Mensen gaan toch wel rijden. Hoe je het ook afsluit. Kijk maar naar 2.0 hoeveel daar gereden wordt. Mensen hebben schijt aan de regels.
Als ik een deel van het parcours afsluit met onderhoudsborden en lint omdat we aan het klussen zijn, zijn er toch nog mensen die onder of door het lint rijden en de omleiding niet volgen. Regelmatig halen mensen de versperringen ook gewoon weg. Dan vind ik de bordjes terug in de berm.
zuurbiertje schreef: ↑wo 3 augustus 2022, 08:31
Even een proefballonetje: en misschien een heel onsympathieke oplossing, en ik zal hier wel commentaar op krijgen, naar is het niet een idee om de route in de zomermaanden dicht te gooien, scheelt heel veel herstelwerk/onderhoud en de boomknuffelgekkies ook blij!
Ik kom op de route in de zomer 75% huurfiets tegen met 0,0 skills, welke niet echt heel erg handig door de in de zomer ontstane mulle gedeeltes komen. Feitelijk trekken ze met dichtgeknepen achterrem enorme greppels op relatief makkelijke afdalingen, of ploegen deze al lopend om. Als je ziet hoe de afdaling van de s-berg er nu uit ziet, is echt bedroevend, en dat is volgens mij zeker niet de moeilijkste afdaling!
Denk je zelf dat het echt een heel goed idee is en hoe zou SBB dat moeten aanpakken dan? Ik ben het met je eens dat de huurfietsenbrigade voor een groot deel, maar zeker niet alleen, een oorzaak is. Zeker gezien het feit dat de huurfietsenbranche booming is rond Schoorl; sindskort zit er in Bergen weer een nieuwe verhuurder. Ik schat dat er inmiddels zo'n 250-300 huurfietsen rond Schoorl te verkrijgen zijn. Ik denk dat er zeker een verantwoordelijkheid bij de verhuurbedrijven zit om de huurders te wijzen op dit feit en ze door te verwijzen naar bijv. Geestmerambacht. Dat is voor iedereen leuker;-) Maar ja als naar Parijs gaat wil je de Eiffeltoren beklimmen en niet één of andere toren in een dorp verderop. De lokale fietsers zie je in de zomer idd veel minder op Schoorl bleek afgelopen zaterdag, die wijken uit naar beter begaanbare routes in de regio.....90% kwam van heinde en ver omdat ze in de buurt op de camping stonden. Niemand klaagde overigens echt over de mulheid, iedereen vond hem wel loeizwaar maar dat neemt men voor lief.
Ik krijg een beetje de indruk dat de zeer gewaardeerde onderhoudsploeg voor 75% aan het werk is voor de huurfietsers. Ik weet niet hoeveel die verhuurbedrijven afdragen/bijdragen aan het onderhoudspotje maar het lijkt me niet heel vreemd als die bedrijven eens wat betaalde krachten zouden inzetten om hun moneytrain te onderhouden. Mooi als dit al geregeld zou zijn, maar vroeg me het even af
Matthijs_XtC schreef: ↑wo 3 augustus 2022, 09:38
Ik krijg een beetje de indruk dat de zeer gewaardeerde onderhoudsploeg voor 75% aan het werk is voor de huurfietsers. Ik weet niet hoeveel die verhuurbedrijven afdragen/bijdragen aan het onderhoudspotje maar het lijkt me niet heel vreemd als die bedrijven eens wat betaalde krachten zouden inzetten om hun moneytrain te onderhouden. Mooi als dit al geregeld zou zijn, maar vroeg me het even af
De meeste zijn partner bij MTB Noordwest en doneren een X bedrag, dat varieert per bedrijf. Er zijn een aantal opties voor een partnerschap en men is vrij om er daar 1 van te kiezen. Het is een illusie om te denken dat je de route jaarrond goed rijdbaar kan houden. Over een maand of 5-6 ligt hij er weer prima bij....#famouslastwords......en klaagt men weer over modder op GMA
Voor nu is HET GROTE PROBLEEM een tekort aan MUK en neerslag.....daar kunnen geen 100 betaalde krachten tegenop werken.
Ach ja die toeristen.... Als ik op vakantie ga heb ik ook standaard mn MTB bij me om de parcours in de buurt daar te rijden. In Nederland even MTBroutes.nl checken en dan: "Hey Schoorl staat ergens bovenin. Die ga ik dan dus zeker rijden."
En een plaatselijk vignet van €15,- koop ik dan ook echt niet voor 1x een rondje als dat daar nodig is.
En het verhuurbedrijf... elke extra fiets die ze verhuren is weer pure winst. Ik was laatst met iemand mee om een fiets in Schoorl te huren bij de klimduin. De eigenaar vertelde gewoon dat het wel zanderig was dus opletten. De nieuwe route raadden hij af. Prima info dus.
Maar goed, ik ga mn spullen aantrekken en lekker richting GMA. Die is nu toch veeel leuker ja.
Als die verhuurders nou gewoon eens per verhuurde fiets een bedrag afdragen aan mtb noordwest, dat maakt de route niet minder mul, maar houd de pot wel vol
En ik blijf er voorstander van om gewoon een vignet te verkopen voor schoorl, nu is het nog vrijwillig, en dus vrijblijvend. Op de uhr werkt het ook goed en hoor je niemand klagen.
It’s ok if you don’t like mountain-biking, it’s kind of a smart people sport anyway