Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

zuurbiertje schreef: wo 3 augustus 2022, 11:16 Als die verhuurders nou gewoon eens per verhuurde fiets een bedrag afdragen aan mtb noordwest, dat maakt de route niet minder mul, maar houd de pot wel vol😜

En ik blijf er voorstander van om gewoon een vignet te verkopen voor schoorl, nu is het nog vrijwillig, en dus vrijblijvend. Op de uhr werkt het ook goed en hoor je niemand klagen.
Toch denk ik dat er bij MTBNW meer doekoe binnenkomt dan bij de UHR, betrokkenheid lokaal is heel groot. Verder houdt een verplicht vignet in dat je moet handhaven en ook dat kost geld en tijd.

..... en er zijn (iig 1 waarvan ik het weet) lokale verhuurders die afdragen per verhuurde fiets
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

zuurbiertje schreef: wo 3 augustus 2022, 11:16 Als die verhuurders nou gewoon eens per verhuurde fiets een bedrag afdragen aan mtb noordwest, dat maakt de route niet minder mul, maar houd de pot wel vol😜

En ik blijf er voorstander van om gewoon een vignet te verkopen voor schoorl, nu is het nog vrijwillig, en dus vrijblijvend. Op de uhr werkt het ook goed en hoor je niemand klagen.
En dat is niet aan MTB-NW maar aan de gebiedseigenaar Staatsbosbeheer. Ik heb ergens zomaar het idee dat die het wel prima vinden dat het parcours in hun gebied kosteloos onderhouden wordt en dus echt geen vignet gaan introduceren waar je dus ook op moet handhaven...
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Op GMA wordt tegenwoordig meer geklaagd over droogte dan over modder :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

tiewrap schreef: wo 3 augustus 2022, 13:49 Op GMA wordt tegenwoordig meer geklaagd over droogte dan over modder :-q
beetje spuug erop en knallen maar.
you see what I did there.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

chrisscross schreef: wo 3 augustus 2022, 09:31 Het probleem is dat het een openbaar gebied is. Mensen gaan toch wel rijden. Hoe je het ook afsluit. Kijk maar naar 2.0 hoeveel daar gereden wordt. Mensen hebben schijt aan de regels.

Als ik een deel van het parcours afsluit met onderhoudsborden en lint omdat we aan het klussen zijn, zijn er toch nog mensen die onder of door het lint rijden en de omleiding niet volgen. Regelmatig halen mensen de versperringen ook gewoon weg. Dan vind ik de bordjes terug in de berm. :-{
Ik ben vol voor mijn donder gereden bij de ingang naar de kuil terwijl het heel duidelijk was aangegeven en afgezet zodat Halfords niet te missen viel. Echt afsluiten werkt beter. Op 3 plaatsen achter elkaar. En dan nog iemand op wacht.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

BOSS schreef: wo 3 augustus 2022, 09:46
Voor nu is HET GROTE PROBLEEM een tekort aan MUK en neerslag.....daar kunnen geen 100 betaalde krachten tegenop werken.

dusssss©
Vorig jaar lag er nog 1500m3 (minimaal). Is dat allemaal op de route(s) gedeponeerd ?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ironhorse Erik schreef: wo 3 augustus 2022, 14:23
BOSS schreef: wo 3 augustus 2022, 09:46
Voor nu is HET GROTE PROBLEEM een tekort aan MUK en neerslag.....daar kunnen geen 100 betaalde krachten tegenop werken.

dusssss©
Vorig jaar lag er nog 1500m3 (minimaal). Is dat allemaal op de route(s) gedeponeerd ?
Dat was pfas afgekeurd en is uit gebied verwijderd ….. was gebiedseigen grond ffs 😱
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
walters83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 17 juni 2018, 16:40

Oli4k schreef: di 2 augustus 2022, 18:08 Heeft dan niemand een foto van hoe de Veiligste Gevaarlijkste Afdaling zoals het er nu bij ligt?
Ik was er gister even maar ik vind hem er rot bij liggen. Vooral het laatste dropje net voor de bocht naar rechts. In de bocht liggen nogal wat sporen en het is behoorlijk tricky. Gezien ik al een tijd niet was geweest was ik al voorzichtig en dat bleek een goede beslissing.
Overigens is het bij meer afdalingen opletten want deze zijn of heel mul en er is op een afdaling een schapenhek compleet kapot gereden.( weet de naam niet maar de afdaling na de speldenbochtenklim en voordat je het asfalt op moet naar het volgende stuk).

Er waren echter ook afdalingen die er superstrak bij lagen door recent onderhoud.

Ik was er gister omdat het volgens mij maandag de hele dag had geregend en had erop gegokt dat dat net genoeg was om het parcour rijdbaar te maken. Dat was voor een groot gedeelte dus ook zo maar dat was denk maar voor 1 dag zo.
Al met al zou ik toch Schoorl nog even links laten liggen. Het zal nu alweer behoorlijk mul zijn en alleen daardoor een heel lastig parcours.
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

https://www.geenstijl.nl/5166210/rechte ... horenslak/

Interessant verhaal en minstens zo interessante gerechterlijke uitspraak.
“Misbruik van recht”
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

debe schreef: wo 3 augustus 2022, 18:31 https://www.geenstijl.nl/5166210/rechte ... horenslak/

Interessant verhaal en minstens zo interessante gerechterlijke uitspraak.
“Misbruik van recht”
wel 11 jaar ellende te laat :winkie:
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

zuurbiertje schreef: wo 3 augustus 2022, 11:16 Als die verhuurders nou gewoon eens per verhuurde fiets een bedrag afdragen aan mtb noordwest, dat maakt de route niet minder mul, maar houd de pot wel vol😜

En ik blijf er voorstander van om gewoon een vignet te verkopen voor schoorl, nu is het nog vrijwillig, en dus vrijblijvend. Op de uhr werkt het ook goed en hoor je niemand klagen.
Wie zegt dat sommige verhuurders dat al niet doen???

Vignet is nu vrijwillig idd en wat ons betreft houden we dat lekker zo. Ik hoor alleen hier een paar personen licht klagen, dus zo groot is het probleem nu ook weer niet. Enne meer klagers....is minder drukte;-) Ieder nadeel heb zijn voordeel zei een wijs man ooit.
Groot gedeelte van de opbrengst op de UHR gaat overigens aan overhead verloren; logistiek vignet verkoop, handhaving etc. De situatie is daar ook totaal anders dan in Schoorl.

dussssss©
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 3 augustus 2022, 11:29
zuurbiertje schreef: wo 3 augustus 2022, 11:16 Als die verhuurders nou gewoon eens per verhuurde fiets een bedrag afdragen aan mtb noordwest, dat maakt de route niet minder mul, maar houd de pot wel vol😜

En ik blijf er voorstander van om gewoon een vignet te verkopen voor schoorl, nu is het nog vrijwillig, en dus vrijblijvend. Op de uhr werkt het ook goed en hoor je niemand klagen.
Toch denk ik dat er bij MTBNW meer doekoe binnenkomt dan bij de UHR,
Dan zit je er ver, heel erg ver naast......helaasch.

dusssssss©
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

walters83 schreef: wo 3 augustus 2022, 14:59
Oli4k schreef: di 2 augustus 2022, 18:08 Heeft dan niemand een foto van hoe de Veiligste Gevaarlijkste Afdaling zoals het er nu bij ligt?
Ik was er gister even maar ik vind hem er rot bij liggen. Vooral het laatste dropje net voor de bocht naar rechts. In de bocht liggen nogal wat sporen en het is behoorlijk tricky. Gezien ik al een tijd niet was geweest was ik al voorzichtig en dat bleek een goede beslissing.
Overigens is het bij meer afdalingen opletten want deze zijn of heel mul en er is op een afdaling een schapenhek compleet kapot gereden.( weet de naam niet maar de afdaling na de speldenbochtenklim en voordat je het asfalt op moet naar het volgende stuk).

Er waren echter ook afdalingen die er superstrak bij lagen door recent onderhoud.

Ik was er gister omdat het volgens mij maandag de hele dag had geregend en had erop gegokt dat dat net genoeg was om het parcour rijdbaar te maken. Dat was voor een groot gedeelte dus ook zo maar dat was denk maar voor 1 dag zo.
Al met al zou ik toch Schoorl nog even links laten liggen. Het zal nu alweer behoorlijk mul zijn en alleen daardoor een heel lastig parcours.
Daarom staan er boven, voordat je de afdaling ingaat 2 bordjes; 'werk in uitvoering' en 'gevaarlijk(st)e afdaling' :bier:
Zondag had het de hele dag geregend, je was dus een dag te laat........

dusssssss©
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 3 augustus 2022, 14:37
Ironhorse Erik schreef: wo 3 augustus 2022, 14:23

Vorig jaar lag er nog 1500m3 (minimaal). Is dat allemaal op de route(s) gedeponeerd ?
Dat was pfas afgekeurd en is uit gebied verwijderd ….. was gebiedseigen grond ffs 😱
ja, dat verhaal kan je niemand met droge ogen uitleggen...........wat een soap. Nederland op zijn smalst.
Die hoop had de route met gemak 3-5 jaar kunnen voorzien van een stevigere ondergrond.

Dusssss©
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

yo-eddy schreef: wo 3 augustus 2022, 14:37
Ironhorse Erik schreef: wo 3 augustus 2022, 14:23

Vorig jaar lag er nog 1500m3 (minimaal). Is dat allemaal op de route(s) gedeponeerd ?
Dat was pfas afgekeurd en is uit gebied verwijderd ….. was gebiedseigen grond ffs 😱
Ik had nog gezegd dat spul op strategische plekken langs de route te (laten) dumpen.....(weet niet of dat geholpen zou hebben maar goed)

SBB zijn echt volledig de weg kwijt.
Plaats reactie