Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

net te doen op het middenblad ?
ik heb achter nog wel wat kransen over als ik hem pak

kwestie van trainen!
Ride First Work Later!!
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Er zit ook nog wel een aardig verschil in wat voor middenblad en cassette je hebt. Ik bedoel ik reed er vandaag met een 28/38 vertanding en dat is toch echt heel anders dan met een 22-32. Ik was op zijn minst uitgedrukt een beetje in de war.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Aegis X.O
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 6 april 2006, 22:18
Mijn mountainbike: Giant Trance 2, Fox Talas RL, SRAM X.O

Met welk profiel op je banden kun je op dit moment het beste rijden op Schoorl? Voldoet een semi-slick, of is dat niet aan te raden?
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Schoorl is vrij hard en droog. Ik zou niet te brede banden pakken met niet al teveel profiel.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het ligt er natuurlijk aan wat je breed noemt...Op een hardtail vind ik op Schoorl 2 echte inches breed toch wel lekker voor de hobbels en de mulle stukken.
Schwalbe RR's in 2.25 bv. Semi-slicks associeer ik een beetje met het "we rijden wel op een atb maar het moet zo veel mogelijk op een raceefiets lijken tijdperk".
Neus op het smalle stuur, 1.8 semi-slicks met 5 BAR en bij XC wedstrijden klagen dat het parcours te ruig is :wink:
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

Ik reed vandaag op Schoorl met smalle Cyclocross bandjes en hoewel het modderbanden waren bevielen ze me goed (voor zover ik daar iets over kan zeggen aangezien ik geen vergelijkingsmateriaal heb). ;)
Met mijn crosser deed ik over 1 rondje 36 minuten en over de tweede iets van 40 en over de laatste vrij lang! Moe werd ik niet, op mijn mountainbike moet ik wel aardig ploeteren om er 3 te doen maar op de crosser gaat het gemakkelijk. En ik heb zelfs nog een uur tennis gespeeld vanmorgen en weinig ontbeten. Die crosser maakt het leven easy!
De baan was echt stervensdruk trouwens vanmorgen, ik ga eigenlijk nooit zondagochtend.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Vodka
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 18 april 2006, 23:37
Mijn mountainbike: Giant xtc 840

Ik ben nieuw op dit forum, en ook in het hele mountainbike gebeuren.

Ik heb Schoorl nu twee keer gefiets en vele andere keren staan al in de planning. Tijden begin ik nog niet aan ;)

De fiets die ik heb is een Giant XTC 840 en is voor mij op dit moment meer dan toereikend :-D
M.A.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: do 9 oktober 2003, 16:03

George schreef:Het ligt er natuurlijk aan wat je breed noemt...Op een hardtail vind ik op Schoorl 2 echte inches breed toch wel lekker voor de hobbels en de mulle stukken.
Schwalbe RR's in 2.25 bv. Semi-slicks associeer ik een beetje met het "we rijden wel op een atb maar het moet zo veel mogelijk op een raceefiets lijken tijdperk".
Neus op het smalle stuur, 1.8 semi-slicks met 5 BAR en bij XC wedstrijden klagen dat het parcours te ruig is :wink:
Maar er is zowat niets mul nu (of in ieder geval toen). Het hele parcours is vrij hard, dan rij ik liever met dunne banden dan met dikke. Ik vind dat soort banden prima voor die omstandigheden maar dat kan ook wel persoonlijk zijn. Ik denk alleen dat je er harder voor moet trappen dan.
Dat Pinkbike slaat nu tenminste ergens op.
Vodka
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 18 april 2006, 23:37
Mijn mountainbike: Giant xtc 840

Vanavond even een rondje Schoorl gedaan. Er zit een stijgende lijn in qua tijden (gevoel aangezien ik voordien nooit gemeten heb). Ik zat deze keer op 58 minuten waarvan 4 minuten rust, dus 54 minuten
monsieb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: za 1 februari 2003, 23:27
Mijn mountainbike: Merida Athens SE ( Heeft nu DT-Swiss!!)

Sinds tien jaar weer !!

Ging perfect , kon 'm lekker in de bochten smijten.

Rondje van +/-58 minuten met twee stopjes.

Ben bang dat m'n RST Gila vork dit niet fijn gaat vinden als ik hier weer regelmatig ga rijden.

Bij de kuil moest ik er toch echt weer even doorheen(de andere kant was toch het "Halfordspaadje" :D ).

Maarre , voor 32 of 22 tandjes vond ik zat :oops: .
Groet'n, Siebe
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Gisteren ook weer eens in Schoorl gereden. Na een rondje inrijden in de tweede ronde een tijd van 40:15 minuten geklokt. Uiteraard het hele parcours en op zondagmiddag, dus met veel verkeer (had ik overigens niet veel last van, een klein stukje singletrack werd ik opgehouden).

Ik begin dus weer een beetje in vorm te raken gelukkig. Ik kon ook eindelijk in de klimmetjes weer kracht op de pedalen blijven zetten. Dat gevoel van macht ontbrak tot nu toe.

Op de terugweg kwam ik trouwens een hoop blije Groningen supporters tegen.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Willy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 12 november 2004, 16:37
Mijn mountainbike: Scott Scale 920 - , Fox Float performance 32 4fit, voorvork, SRAM GX 1x12 sp

Ik rij Schoorl in het weekend, soms meerdere rondjes). Dat doe ik met een Storm (Frame van Colnago) Hardtail. In de 5 jaar dat ik fiets op Schoorl ben ik slechts 1x op het parcours onderuit gegaan. Naar het parcours toe ga ik iedere herfst over de bladeren onderuit.

Ik doe een rondje in 45 minuten. De toptijden staan hier: http://www.mtb-schoorl.nl/records.htm
Dit is overigens een leuke site voor mensen die meer over dit parcours willen weten.

De banden waarmee ik rij:
Winter: Racing Ralph 2.25 (achter), Nobby Nic 2.55(voor)
Zomer: FastFred 2.35 (voor en achter)
In de zomer wordt aangeraden: SuperMotos 2.5


Oja...laatst was De Vijf van Schoorl weer: Dan doen ze vijf rondjes achter elkaar (in ongeveer 3,5 uur). Zelf ben ik nooit verder gekomen dan 2,5 rondje (toen had ik geen kracht meer om verder te gaan).

Verder ligt de baan er nu op z'n best bij (25 april). Harde ondergrond en weinig remkuilen.
Als je nooit remt, rij je te langzaam!
Silvan
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 22 juli 2005, 22:15
Mijn mountainbike: Giant XTC
Contacteer:

- Wat jullie er van bakken. Rondetijden, hoeveel rondjes je achter elkaar kan of doet.
Van het weekend mijn record gefietst :-D 35:28 (zie recordlijst op de site). Meestal doe ik twee of drie rondjes. Laatst deed ik met de marathon mee, 5 rondjes achter elkaar. 4x een 39'er, alleen de laatste ronde had ik halverwege pech.

- Plaatsen waar je soms onderuit gaat
Ik ben nog maar één keer in de zoveel rondjes onderuit gegaan doordat ik aan mijn bidon zat te drinken om een klim :oops: Wel heb ik soms moeite met de laatste afdaling, vooral al is het mul zand. Gelukkig ben ik daar nog nooit gevallen.

- Welke bike je pakt voor dit parcours
Ik heb maar één bike, dus gewoon mijn giant xtc hardtail.

- Hoevaak per maand je er komt
Gemiddeld 2 a 3 keer per maand. In de winter en het voorjaar meestal vaker dan in de zomer.

- Of je wel eens de aangelegde jumps neemt
Nee. Ik kan ook eigenlijk maar één jump die vlak bij de start is. Niets voor mij.

- Welke afkortingen je neemt of niet neemt
Niet één afkorting. Zuid-west hoek gewoon bovenlangs en ook door de kuil finishen.
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

Vandaag een 38:36. Toch bijna twee minuten sneller dan vorige week.
Trainen is voor mensen zonder talent!
XTC840
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: di 2 mei 2006, 19:26
Mijn mountainbike: Giant XTC '02 XT afgemonteerd

Ik rij er bijna elke zondag met mijn Giant XTC840 HT met een maat van me op een blauwe JanJanssen.
Val wel eens omdat ik eigenlijk altijd zo hard mogelijk probeer te rijden op de leuke stukken en niet echt voor een snelle tijd.
Mijn beste tijd ligt zo rond de 42 minuten maar meestal doe ik er rond de 50 minuten over, dan rij ik gewoon lekker voor de lol en geniet van de buitenlucht en het uitzicht.
Meestal maar 1 rondje maar nu ik weer wat regelmaat heb ga ik binnenkort weer 2 rondjes rijden.
Er zijn meerdere sprongetjes. Paar maanden geleden kan je mooi over het fietspad springen wat je kruist vlak voor het stuk in de duinen. Nu ligt er een mul stuk achter dus je komt nogal abrubt tot stilstand na de sprong, niet fijn aaaaaaahhhh...... me ballen..... :lol:
Oh ja, die laatste klim (de nok) rij ik ook omhoog op m'n middelste blad voor. Naar gelang m'n benen het toelaten kan ik op het vals platte stuk halverwege de klim nog een tandje zwaarder schakelen.
Kleinste blad heb ik over het algmeen niet nodig.
Met de afdalingen gebruik m'n grote blad en op de rechte stukken (zoals het 650mtr. stuk fietspad. (Kan je dit stuk omzeilen??).
If you make something idiot proof, we'll provide a better idiot
Plaats reactie