Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

Aah schreef: ma 26 oktober 2020, 16:35 Afdaling nok is nog gefinetuned vandaag... verhard voor de balkjes met vlakke grastegels en schuin afgevuld met zand en muk. Verder na alle splitplaatstukken balkjes geplaatst zodat het er weer bosvriendelijk uitziet.
Weinig plezier aan jullie harde werk gehad... Nok was gisteren einde middag helemaal aan gort gereden, zelden zo meegemaakt. Eén grote modderpoel, was meer glijden dan rollen, lag ook bijna plat op een gegeven moment :-{

Heeft echt behoorlijk gespoeld, gezien de staat van het parcours. Maar rustig aan gereden om niet al te veel extra te beschadigen.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Er zijn gisteren echt 2-3 hele hevige korte wolkbreuken over het parcours gegaan.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Vandaag weer prima met paar kleine mukmodderpoeltjes
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Lag er lekker bij vandaag, piepklein beetje nattig sommige stukken.

E-biker onderuit op de wortelklim direct na de start, hij was er beduusd van...is dat misschien een nadeel van een e-bike, natte gladde wortels heb je veel te veel power en slip je door? :roll:

Onderweg naar het parcours door het bos was het ambtenarenkorps trouwens alom vertegenwoordigd.
Corona controle in het Schoorlse bos? :lol: Of was er iets anders aan de hand?
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mtfuji schreef: za 31 oktober 2020, 17:53 E-biker onderuit op de wortelklim direct na de start, hij was er beduusd van...is dat misschien een nadeel van een e-bike, natte gladde wortels heb je veel te veel power en slip je door? :roll:
Ook zonder e-bike gaan ze daar regelmatig onderuit... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

mtfuji schreef: za 31 oktober 2020, 17:53 Lag er lekker bij vandaag, piepklein beetje nattig sommige stukken.

E-biker onderuit op de wortelklim direct na de start, hij was er beduusd van...is dat misschien een nadeel van een e-bike, natte gladde wortels heb je veel te veel power en slip je door? :roll:

Onderweg naar het parcours door het bos was het ambtenarenkorps trouwens alom vertegenwoordigd.
Corona controle in het Schoorlse bos? :lol: Of was er iets anders aan de hand?
https://www.telegraaf.nl/nieuws/4470924 ... d-gevonden
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Lars TB schreef: za 31 oktober 2020, 19:43
mtfuji schreef: za 31 oktober 2020, 17:53 E-biker onderuit op de wortelklim direct na de start, hij was er beduusd van...is dat misschien een nadeel van een e-bike, natte gladde wortels heb je veel te veel power en slip je door? :roll:
Ook zonder e-bike gaan ze daar regelmatig onderuit... .
Weghalen dan maar die enge wortels :winkie:
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

De ¨ Zwakkere" onder ons nemen de Chickenrun maar..... :roll:
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

wortels in een bos, hoe verzinnen ze het
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Zaterdag weer eens geweest. Lag er perfect bij, vloog nog bijna uit de bocht bij de 'Knetemann-drop', ik kwam wat verder terecht dan ik dacht van te voren :winkie: . :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: ma 2 november 2020, 09:44 Zaterdag weer eens geweest. Lag er perfect bij, vloog nog bijna uit de bocht bij de 'Knetemann-drop', ik kwam wat verder terecht dan ik dacht van te voren :winkie: . :-q
Dat is dus precies zo'n drop(je) dat je niet moet springen maar snel en laag moet nemen met je wielen zsm weer aan de grond .... anders red je die bocht erna niet inderdaad.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
v_schultinge

Zowel Zaterdag als Zondag gereden. In dit jaargetijde ben ik dan blij dat we een parcours als Schoorl om de hoek hebben, waar je na veel regen heerlijk kunt rijden.

Zaterdag was het erg druk, maar zondagmiddag eigenlijk helemaal niet. Dat een ongelukje in een klein hoekje zit blijkt maar weer. Om achter een groep wandelaars te kruisen, nam ik een bochtenlijn wat wijder dan normaal, de ondergrond was daar wat zachter en in combinatie met natte bladeren was dat voldoende om het voorwiel te doen wegglijden en met een flinke smakker terecht te komen. Behalve het gedeukte ego was gelukkig verder alles in orde en na alles weer recht te hebben gezet kon ik mijn weg vervolgen.

Er was ook het hele weekend veel jeugd (altijd :-q ) onderweg, waarbij je duidelijk merkt of ze onder begeleiding van een ervaren ouder onderweg zijn. De ervaren ouders laten hun kroost rustig doorfietsen en bij een verbreding kon ik er dan met een kleine versnelling voorbij. Bij de minder ervaren mensen is het plotseling remmen, onverwacht slingeren, net om een hoekje of midden op de afdaling even rustig een pauze nemen toch wat gebruikelijker. Het houdt je scherp zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 2 november 2020, 10:11
MVMVML schreef: ma 2 november 2020, 09:44 Zaterdag weer eens geweest. Lag er perfect bij, vloog nog bijna uit de bocht bij de 'Knetemann-drop', ik kwam wat verder terecht dan ik dacht van te voren :winkie: . :-q
Dat is dus precies zo'n drop(je) dat je niet moet springen maar snel en laag moet nemen met je wielen zsm weer aan de grond .... anders red je die bocht erna niet inderdaad.
Oh... ik zette juist aan om extra vaart te maken. :lol:

Nu ja, het ging nog net goed.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

v_schultinge schreef: ma 2 november 2020, 12:30 Zowel Zaterdag als Zondag gereden. In dit jaargetijde ben ik dan blij dat we een parcours als Schoorl om de hoek hebben, waar je na veel regen heerlijk kunt rijden.

Zaterdag was het erg druk, maar zondagmiddag eigenlijk helemaal niet. Dat een ongelukje in een klein hoekje zit blijkt maar weer. Om achter een groep wandelaars te kruisen, nam ik een bochtenlijn wat wijder dan normaal, de ondergrond was daar wat zachter en in combinatie met natte bladeren was dat voldoende om het voorwiel te doen wegglijden en met een flinke smakker terecht te komen. Behalve het gedeukte ego was gelukkig verder alles in orde en na alles weer recht te hebben gezet kon ik mijn weg vervolgen.

Er was ook het hele weekend veel jeugd (altijd :-q ) onderweg, waarbij je duidelijk merkt of ze onder begeleiding van een ervaren ouder onderweg zijn. De ervaren ouders laten hun kroost rustig doorfietsen en bij een verbreding kon ik er dan met een kleine versnelling voorbij. Bij de minder ervaren mensen is het plotseling remmen, onverwacht slingeren, net om een hoekje of midden op de afdaling even rustig een pauze nemen toch wat gebruikelijker. Het houdt je scherp zullen we maar zeggen.
Zaterdag was het best druk ja. Op de parkeerplaats dan, verder geen opstoppingen gehad of zo op het parcours.

Die gast van Bike Guide was er ook met een hele rits aan 'leerlingen'.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: ma 2 november 2020, 14:09
yo-eddy schreef: ma 2 november 2020, 10:11

Dat is dus precies zo'n drop(je) dat je niet moet springen maar snel en laag moet nemen met je wielen zsm weer aan de grond .... anders red je die bocht erna niet inderdaad.
Oh... ik zette juist aan om extra vaart te maken. :lol:

Nu ja, het ging nog net goed.
Ja, vaart is prima maar je moet 'm de drop in "drukken" en niet zoals ik je in de meeste filmpjes zie doen "optrekken" .... zoiets https://www.pinkbike.com/video/526828/.......
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie