Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Ga wel even kijken, trailreport volgt :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vandaag hier en daar wat Muk verspreid. Waar wij geweest zijn zag het er wel oké uit. Maar nog veel meer regen is geen overbodige luxe. Nog veel mul zand gezien. Dus verwacht zeker geen wonderen.

https://www.instagram.com/p/CBGJneCHUXr ... _copy_link
◼︎ Go round the outside.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Alleen kort rondje gedaan en dat was redelijk en rijdbaar. Kudos voor de trailcrew.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Complimenten inderdaad wederom aan de onderhoudsploeg, en dan met name aan de MUK ploeg! :-q
Route was zeer goed te rijden vandaag. :P
Als straks de hele route "beMUKt" is, zijn de zomerse mulzand tafelrelen geschiedenis, krijg ik sterk de indruk... :bier:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

mtfuji schreef: di 9 juni 2020, 19:30 Complimenten inderdaad wederom aan de onderhoudsploeg, en dan met name aan de MUK ploeg! :-q
Route was zeer goed te rijden vandaag. :P
Als straks de hele route "beMUKt" is, zijn de zomerse mulzand tafelrelen geschiedenis, krijg ik sterk de indruk... :bier:
Goed om te lezen dat Schoorl weer rijdbaar is en hopelijk blijft er de komende tijd toch af en toe een buitje vallen om dat zo te houden. Wat betreft de muk ben ik bang dat het wel met enige regelmaat opnieuw gedaan zal moeten worden. Agfelopen winter hebben we tijdens de grote onderhoudsdag in de kerstvakantie een flinke laag aangebracht op de afdaling van de zwarte blink maar het effect van de muk was toch al vrij snel verdwenen aan het begin van de droge periode. Ok, het is een afdaling waar vrij veel mensen met slepende remmen al slippend naar beneden komen, wat natuurlijk niet echt helpt, maar ik vond het toch een beetje teleurstellend hoe snel de muk verdwenen leek te zijn.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Je benoemt zelf het probleem. Zullen wij er een bordje bij zetten. “Niet remmen”? :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Het ligt er natuurlijk op als een losse laag. Of mengen jullie het echt met het zand?

Heb het één keer gezien tijdens een wandeling in die hoek maar dit staat me niet meer zo helder bij. Als het er los op ligt kan ik me er wat bij voorstellen dat het verplaatst door passerende fietsers. Maar als je het mengt is het effect misschien deels weg?

Als iemand eens wat foto's of tekst en uitleg zou willen plaatsen hou ik me aanbevolen. :-q
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik ben ook wel nieuwgierig naar wat dat MUK spul precies is en hoe het wordt toegepast.

Als ik het google krijg ik dit te zien:

Afbeelding

neem aan dat jullie iets heel anders bedoelen :D
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Is er dan een verschil tussen droog, broos haar en droge, broze trails? Ik denk dat ze gewoon dit spul op de grond smeren! :bier:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik dacht altijd dat mn haar van het zweet glom na een rondje Schoorl. Maar ik heb het dus mis. :roll:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Muk is geen officile benaming, het is in ons geval geplagde Heide en kun je zien als een soort "instant A-horizont" het is grond/aarde met veel kleine wortels en wortelsappen, lastig te scheppen (alleen met mestvork) . Mits in de juiste dikte aaangebracht klinkt het heel vlot in tot een "vaste" toplaag. Het werkt prima maar is zeker niet eenmalig. Het is gebiedseigen en op dit moment de beste natuurlijke oplossing die we mogen gebruiken.

Muk is een verbastering van "meuk", omdat het zonder de juiste tools rotzooi is om mee te werken :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Het lijkt mij dat jullie een racebaan beogen waarin mul zand niet past.
Kleine tip, laat die MUK achterwege, neem een zakje cement, goed vermengen met het zand en wachten op een regenbuitje, kan je er zelfs op de omafiets over. :-q

De groet'n.
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

All4Fun schreef: wo 10 juni 2020, 13:09 Het lijkt mij dat jullie een racebaan beogen waarin mul zand niet past.
Kleine tip, laat die MUK achterwege, neem een zakje cement, goed vermengen met het zand en wachten op een regenbuitje, kan je er zelfs op de omafiets over. :-q

De groet'n.
Tjibiti, is that you?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

baron062 schreef: wo 10 juni 2020, 15:26
All4Fun schreef: wo 10 juni 2020, 13:09 Het lijkt mij dat jullie een racebaan beogen waarin mul zand niet past.
Kleine tip, laat die MUK achterwege, neem een zakje cement, goed vermengen met het zand en wachten op een regenbuitje, kan je er zelfs op de omafiets over. :-q

De groet'n.
Tjibiti, is that you?
Nee, dit is een grappige trol :lol: :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Enige nadeel aan de muk is de geur.
Je hebt af en toe het idee dat je door een mest veld heen rijdt :winkie:
Plaats reactie