Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

mugged schreef: wo 24 maart 2021, 15:39 Als ik zie wat er aan illegale tracks link en rechts van de route aan het ontstaan is gecombineerd met de aantallen die al de "nieuwe" route rijden dan zou het me niet verbazen als er van hogerhand gewoon een dikke streep gaat door het hele plan...en dan hebben ze nog een punt ook
De vertraging met daarbij behorende frustraties komen niet door "hogerhand" maar door beroepsbezwaarmakers en de ruimte die het Nederlandse recht ze geeft. Iedereen bij SBB heeft het besef dat juist de nieuwe lussen en vaste routes in het algemeen de beste manier zijn om recreatiestromen te scheiden en zo conflicten te verminderen.

Verder wordt er zeer binnenkort gehandhaafd :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
MTBerHHW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 23 oktober 2020, 14:04

yo-eddy schreef: wo 24 maart 2021, 16:10
mugged schreef: wo 24 maart 2021, 15:39 Als ik zie wat er aan illegale tracks link en rechts van de route aan het ontstaan is gecombineerd met de aantallen die al de "nieuwe" route rijden dan zou het me niet verbazen als er van hogerhand gewoon een dikke streep gaat door het hele plan...en dan hebben ze nog een punt ook
De vertraging met daarbij behorende frustraties komen niet door "hogerhand" maar door beroepsbezwaarmakers en de ruimte die het Nederlandse recht ze geeft. Iedereen bij SBB heeft het besef dat juist de nieuwe lussen en vaste routes in het algemeen de beste manier zijn om recreatiestromen te scheiden en zo conflicten te verminderen.

Verder wordt er zeer binnenkort gehandhaafd :-q
Ik hoor een vleugje inside information; terugkomend op mijn eerdere onbeantwoorde vraag; enig idee hoe het staat met de nieuwe lussen?
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Dat vraag ik me ook af. Die 6 weken bezwaar periode sinds die verstrekking van de vergunning is inmiddels voorbij toch? Of zijn er nieuwe bezwaren ingediend?

Nog even en het broedseizoen breekt aan en dan ligt alles weer een paar maanden stil :-{
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Lees dit topic maar terug, zo gaat het al 10 jaar.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Anne Jan schreef: wo 24 maart 2021, 17:39 Dat vraag ik me ook af. Die 6 weken bezwaar periode sinds die verstrekking van de vergunning is inmiddels voorbij toch? Of zijn er nieuwe bezwaren ingediend?

Nog even en het broedseizoen breekt aan en dan ligt alles weer een paar maanden stil :-{
Het broedseizoen is al begonnen.
MTBerHHW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 23 oktober 2020, 14:04

tiewrap schreef: wo 24 maart 2021, 17:42 Lees dit topic maar terug, zo gaat het al 10 jaar.
Haha ja dat heb ik meegekregen ja!
Nou het laatste bericht was dat alle vergunningen nu afgegeven zijn toch? Geen bezwaar meer en nog 1 lopende rechtzaak over de huidige route?
Bottecchia schreef: wo 24 maart 2021, 17:44
Het broedseizoen is al begonnen.
En dan mag er niet aan de route gewerkt worden?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MTBerHHW schreef: wo 24 maart 2021, 17:45
tiewrap schreef: wo 24 maart 2021, 17:42 Lees dit topic maar terug, zo gaat het al 10 jaar.
Haha ja dat heb ik meegekregen ja!
Nou het laatste bericht was dat alle vergunningen nu afgegeven zijn toch? Geen bezwaar meer en nog 1 lopende rechtzaak over de huidige route?
Bottecchia schreef: wo 24 maart 2021, 17:44
Het broedseizoen is al begonnen.
En dan mag er niet aan de route gewerkt worden?
MTBNW (en SBB) doet echt ALLES wat juridisch mogelijk is om het dit jaar eindelijk rond te krijgen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

MTBerHHW schreef: wo 24 maart 2021, 16:57 Ik hoor een vleugje inside information
Inside information is niet voor niets inside information. :wink: Maar off the record, geduld. En vooral niet op de illegale trails rijden. (dus ook niet de "nieuwe lussen")
◼︎ Go round the outside.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Wat ik begrepen heb, is dat je in het broedseizoen niet aan nieuwe paden mag werken, wel al aan bestaande... Volgens mij was er al het 1 en ander voorbereid toch?
Hier staat niets.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Tijgerhaai schreef: wo 24 maart 2021, 19:36
MTBerHHW schreef: wo 24 maart 2021, 16:57 Ik hoor een vleugje inside information
Inside information is niet voor niets inside information. :wink: Maar off the record, geduld. En vooral niet op de illegale trails rijden. (dus ook niet de "nieuwe lussen")
Blijven barricaderen dus die nieuwe lijnen als je er langs rijdt :-q
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

yo-eddy schreef: wo 24 maart 2021, 19:23
MTBerHHW schreef: wo 24 maart 2021, 17:45

Haha ja dat heb ik meegekregen ja!
Nou het laatste bericht was dat alle vergunningen nu afgegeven zijn toch? Geen bezwaar meer en nog 1 lopende rechtzaak over de huidige route?



En dan mag er niet aan de route gewerkt worden?
MTBNW (en SBB) doet echt ALLES wat juridisch mogelijk is om het dit jaar eindelijk rond te krijgen
Dat twijfel ik geen moment aan. Hulde aan de vrijwilligers die daarmee bezig zijn!

Maar waar hangt het nu nog op vast dan? Is dat nog iets juridisch? Of is het een kwestie van routepaaltjes slaan, route even nalopen en opstellen?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Anne Jan schreef: do 25 maart 2021, 10:56
yo-eddy schreef: wo 24 maart 2021, 19:23

MTBNW (en SBB) doet echt ALLES wat juridisch mogelijk is om het dit jaar eindelijk rond te krijgen
Dat twijfel ik geen moment aan. Hulde aan de vrijwilligers die daarmee bezig zijn!

Maar waar hangt het nu nog op vast dan? Is dat nog iets juridisch? Of is het een kwestie van routepaaltjes slaan, route even nalopen en opstellen?
Omgevingsvergunning (verlengde procedure) loopt bijna af, juridisch dus
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

volgens de Gemeente Bergen is op 12 februari jl. de verleende omgevingsvergunning ter inzage gelegd, binnen 6 weken na 13 februari kan er bezwaar worden aangetekend, dat verloopt komende komende zaterdag. De diverse belanghebbenden zullen dat bezwaar vast wel hebben ingediend, afwachten dus voorlopig.

Daarom is het ook nogal oliedom en kortzichtig van iedereen die de nieuwe lussen al aan het gebruiken is (zie het stravasegment als je bekenden erop wilt/kunt aanspreken) om de zeurpieten uit de buurt munitie te geven tijdens de lopende procedures.....

wat meer achtergrondinformatie: https://mtb-noordwest.nl/nieuws/2020/ma ... gorie.html
Laatst gewijzigd door Matthijs_XtC op do 25 maart 2021, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Maar er staan geen bordjes, en iedereen rijdt er al, dus dan kan het toch gewoon? (Of geldt die redenering alleen aan de andere kant van het land?)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: do 25 maart 2021, 11:29 Maar er staan geen bordjes, en iedereen rijdt er al, dus dan kan het toch gewoon? (Of geldt die redenering alleen aan de andere kant van het land?)
appels en peren maar dat weet je zelf ook wel

Los daarvan rijdt iedereen die nu op de lussen rijdt (deels) NIET de uiteindelijke route want er missen nog stukken en dan rij je dus per definitie illegaal en kun je daarvoor een boete krijgen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie