Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: di 11 mei 2021, 12:42 Wacht even...dus jij zegt dat Yo Eddy zijn gebrek aan conditie probeert te compenseren door de route aan te willen passen? :winkie:

Vandaar dat ik overal zo fokking langzaam ga, het is gewoon te makkelijk voor mijn conditie!
k#t .... val ik dan eindelijk door de mand :o

wat Lars zegt herken ik inmiddels wel (ben flink trager geworden) maar toch zijn er zat plekken om op techniek tijd te winnen maar er zijn nog veel meer plekken om dat verschil direct weer kwijt te zijn.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Bijna alle routes in Nederland zijn BWR rondjes. :winkie: Gelukkig zie je hier en daar wat extra speeltjes verschijnen. En ik zit ook zeker in het kamp van dat het er meer mogen worden. Het tempo waar in vind ik echter ook te laag. Van mij hoeven dat echt geen grappen als alleen maar diepe drops en schansen te worden. Technische lijnen vind ik leuk. En dan bedoel ik niet wat een BWR technisch noemt, want dat stelt geen reet voor. Dikke worteltapijten, stenen, smerige klim en afdalingen. Voorbeelden, Lunteren Goudsberg 3 lekkere smerige beklimmingen. Nijmegen ligt ook zo'n lekkere in een spoelgoot met stenen en wortels. Hellendoorn prachtige afdaling met twee fijne drops. Leersum over de wortels naar boven. (hoek bij de graftombe) Switchbacks op Spaarnwoude en Nijmegen. Ja, het wordt geen Schotland of Spanje. Maar er is heus wel meer van te maken om je skills op pijl te houden. (maar daar hebben wij het al vaker over gehad :D )
◼︎ Go round the outside.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

jorrit-dh schreef: di 11 mei 2021, 13:07 Voor de gehele regio vind ik eerder een grote pumptrack in bijvoorbeeld Alkmaar een gemis. In Noord Holland zijn die er nauwelijks en zou een hele mooie aanvulling zijn op de routes in de omgeving. Tegelijkertijd, kijk wat er is in vergelijking met 10 jaar geleden. Helaas momenteel ook erg druk ja, al valt dat buiten de weekenden vaak toch best mee.
als ik me niet vergis loopt er nog een initiatief voor een pumptrack in Schoorl, en dan bedoel ik niet de achtertuin van Yo-Eddy :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Matthijs_XtC schreef: di 11 mei 2021, 13:46
jorrit-dh schreef: di 11 mei 2021, 13:07 Voor de gehele regio vind ik eerder een grote pumptrack in bijvoorbeeld Alkmaar een gemis. In Noord Holland zijn die er nauwelijks en zou een hele mooie aanvulling zijn op de routes in de omgeving. Tegelijkertijd, kijk wat er is in vergelijking met 10 jaar geleden. Helaas momenteel ook erg druk ja, al valt dat buiten de weekenden vaak toch best mee.
als ik me niet vergis loopt er nog een initiatief voor een pumptrack in Schoorl, en dan bedoel ik niet de achtertuin van Yo-Eddy :winkie:
Klopt, toezegging gemeente is er, muntjes zijn er ook .....nu nog locatie .... en dat is in dit vergrijsde NIMBY dorp vrij lastig :roll:
Ook dit project loopt al twee jaar ruim ..... dit is dus één vd redenen om maar gewoon in mijn eigen tuin te gaan bouwen, mijn kids zijn maar 1 keer jong!
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vandaag lekker twee rondjes in de regen. Nu was die regen niet helemaal het plan maar was er toch al. Trail legt er lekker bij, en het was heerlijk rustig. (Iets met nadeel en voordeel :D ) Op de Nok kwam ik nog iemand tegen met wel een heel interessante afdaal techniek. (Volledig geblokkeerd achterwiel en blijven zitten) Ik ben maar zo aardig geweest om er omheen te gaan en voor te doen hoe het wel moet. :winkie: Maar man man kan wel merken dat ik een dagje ouder wordt. Tweede rondje niet meer vooruit te branden. :-? Of ik moet vaker fietsen. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

gistermiddag na 1500 uur nog een paar relatief rustige rondjes kunnen doen, de drukte viel me erg mee. Samen met een goede vriend van me, die normaal Bergschenhoek / Zoetermeer doet prima vermaakt, zijn conclusie was dat het technische wel mee viel en het vooral erg lekker is om langere stukken tempo te kunnen maken en van de prachtige omgeving te genieten. Ik denk ook dat als je er vaak bent je bijna vergeet hoe mooi het eigenlijk is in Schoorl. Toen we weggingen draaide er net een wielrenner in complete historische outfit incl. vintage fiets de route op bij de kuil. Ik wilde er eigenlijk achteraan om te kijken hoe die rond zou komen, maar helaas, er stond eten klaar thuis :D
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Matthijs_XtC schreef: vr 14 mei 2021, 11:32 Toen we weggingen draaide er net een wielrenner in complete historische outfit incl. vintage fiets de route op bij de kuil. Ik wilde er eigenlijk achteraan om te kijken hoe die rond zou komen, maar helaas, er stond eten klaar thuis :D
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zat laatst ook te denken om het een keer op de racefiets te proberen. Dan moet het alleen helemaal niet mul zijn. En de drops sla ik dan maar even over.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Op de crosser ook een keer paar rondjes gedaan vorig jaar.
Klimmen gaan super, afdalingen wat minder.
Vooral afdaling nok was niet zo tof.

Schapenhekjes gaat net zo goed/slecht als op een hardtail.
Cees82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: di 25 november 2008, 16:00

Ik reed in het verleden de route wel eens op mijn strandfiets, met carbon starre voorvork en tattoo lights zonder noppen. Miste eigenlijk dan vooral grip, niet eens de voorvering. In de afdalingen wel iets rustiger aandoen, maar mijn pr’s op strava segmenten bergop staan nog steeds op die fiets.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag een aantal rondjes gefietst hier.
Was er al een tijdje niet geweest, maar zo druk heb ik het nog nooit gezien.
Hele groepen tot zelfs een man of 20 overal op het parcours.
Denk dat 95% wat ik heb gezien een corona fietser was.
De fiets verhuur zaken doen vast gouden zaken want het lijkt wel alsof het MTBen opnieuw is uitgevonden.

Het is dat ik vanwege de weersvoorspelling hier naar toe ben uitgeweken, maar dit heeft helaas weinig met natuurbeleving te maken, het leek meer op een pretpark.
Wel een goede conditionele training, dat wel.

Oja, de track lag er enorm goed bij, strak en snel.
Weinig mulle toestanden op wat gecontroleerde drifts na.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Rayb81 schreef: za 15 mei 2021, 21:10 Vandaag een aantal rondjes gefietst hier.
Was er al een tijdje niet geweest, maar zo druk heb ik het nog nooit gezien.
Hele groepen tot zelfs een man of 20 overal op het parcours.
Denk dat 95% wat ik heb gezien een corona fietser was.
De fiets verhuur zaken doen vast gouden zaken want het lijkt wel alsof het MTBen opnieuw is uitgevonden.

Het is dat ik vanwege de weersvoorspelling hier naar toe ben uitgeweken, maar dit heeft helaas weinig met natuurbeleving te maken, het leek meer op een pretpark.
Wel een goede conditionele training, dat wel.

Oja, de track lag er enorm goed bij, strak en snel.
Weinig mulle toestanden op wat gecontroleerde drifts na.
Mmm… dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad. Was er rond 11.30 en heb 3 rondjes gedaan. Ik kon overal prima doorrijden eigenlijk. Meeste mensen die ik tegen kwam stonden uit te hijgen langs de kant en als ik bij mensen achterop reed, doken ze zo ongeveer de bosjes in om me voorbij te laten :lol: :lol: :lol: Hetgeen ik trouwens compleet overbodig vind. Lekker blijven fietsen, ik stuur er wel voorbij als het kan.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Is er eigenlijk al bekend of en wanneer de nieuwe lussen open gaan? :-D
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

erikvlugt schreef: zo 16 mei 2021, 14:38 Is er eigenlijk al bekend of en wanneer de nieuwe lussen open gaan? :-D
Nee...

dusssssss©
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

BOSS schreef: zo 16 mei 2021, 14:39
erikvlugt schreef: zo 16 mei 2021, 14:38 Is er eigenlijk al bekend of en wanneer de nieuwe lussen open gaan? :-D
Nee...

dusssssss©
Thanks ;)
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Met het weer van vandaag had ik op het juiste paard gewed door naar Schoorl te gaan.
Heerlijk gereden op een perfect parcours.
De paar technische dingetjes die er in zitten heb ik een hoop schik van :-q
Maar een paar man/vrouw tegen gekomen.

Ik heb 1x in mijn hele fietscarriere de kuil overgeslagen en toen een pr op de afdaling van de nok gezet.
Mijn fietsbeheersing is sinds die tijd enorm verbetert, maar toch verbeter ik die pr maar niet.
Dat verbaast me wel wat.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie