Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

boldrides schreef: di 19 oktober 2021, 10:01 Enige oplossing die ik kan bedenken is dan maar om een grote step-up te maken waardoor je via het halfordpaadje over de mensen jumpt die uit de kuil komen :winkie:
Grote step-ups kunnen wel lastig zijn dus dan zou er wel een halfordspaadje aangelegd moeten worden voor het halfordspaadje waar dan de beginners en minderbedeelden qua techniek overheen kunnen rijden...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zoals Max uit Sam & Max zei: “ oooh that gives me an idea” :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

boldrides schreef: di 19 oktober 2021, 10:01 Enige oplossing die ik kan bedenken is dan maar om een grote step-up te maken waardoor je via het halfordpaadje over de mensen jumpt die uit de kuil komen :winkie:
Hell yeah met een dikke gap!!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dan laat je onderweg je fiets in de oudijzerbak vallen en zeil je zo de klaarstaande ambulance in. 🚑
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Super efficient lijkt me! Zit wellicht zelfs een verdienmodelletje in om nog meer features te realiseren :-q
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ach, straks hebben we 3 lussen waaruit je kunt kiezen. Dus alles meer verspreid over een groter gebeid. En de meeste rijders zullen niet al de 3 lussen achter elkaar gaan rijden dus een stuk rustiger op "knooppunt de Kuil".

Ik denk ben benieuwd waar we het dan hier op het forum over gaan hebben. Waarschijnlijk over alle nieuwe Halfordspaadjes op de nieuwe lussen. Zelfs nu je er nog niet mag rijden zie je ze al ontstaan. :-{
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: di 19 oktober 2021, 09:37 Moet zeggen dat ik jarenlang de indruk had dat het Halfordspaadje de officiële route was, en dat de kuil een optionele detour was. Zeker toen er nog geen pijlen stonden. Ook de "natuurlijke" rijrichting is rechtdoor, Halfords af. Je kunt mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze daar vanaf rijden. Dat je juist daar, waar 90% van de mensen de route begint, en waar (blijkbaar) 25% van de mensen de kuil uit komt, veel snelheid kunt maken is misschien ook een beetje een ontwerpfout :~
Het "ontwerp" was de Kuil door ..... daar zat de "fout" dus niet :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Nou ja, de keuze hebben tussen een moeilijke en een makkelijke lijn is wat mij betreft hoe het moet (zou op meer plekken *kuch UHR kuch* :tong wel mogen). Wat dat betreft was Schoorl haar tijd al ver vooruit.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

chrisscross schreef: di 19 oktober 2021, 11:25 Ach, straks hebben we 3 lussen waaruit je kunt kiezen. Dus alles meer verspreid over een groter gebeid. En de meeste rijders zullen niet al de 3 lussen achter elkaar gaan rijden dus een stuk rustiger op "knooppunt de Kuil".

Ik denk ben benieuwd waar we het dan hier op het forum over gaan hebben. Waarschijnlijk over alle nieuwe Halfordspaadjes op de nieuwe lussen. Zelfs nu je er nog niet mag rijden zie je ze al ontstaan. :-{
Ik gok op "gedoe" rondom drops of een boomworteltje :D
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

38x10 schreef: di 19 oktober 2021, 13:03 Nou ja, de keuze hebben tussen een moeilijke en een makkelijke lijn is wat mij betreft hoe het moet (zou op meer plekken *kuch UHR kuch* :tong wel mogen). Wat dat betreft was Schoorl haar tijd al ver vooruit.
Exact! Het mooiste is dan als de makkelijke lijn langer duurt om te nemen.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Liever andersom. Scheelt een hoop crashes bij zichzelf overschattende boswielrennerts
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

na al dat gezever over het halfordspaadje kreeg ik zowaar zin om een rondje te doen. De lucht was droog, het parcours nog erg droog en het halfordspaadje lag er prima bij! De Zwarte Blink was net in onderhoud, het erg mulle stuk onderaan werd door de Quad stevig aangereden, uiteraard moest ik weer een spoor trekken en hopeloos stranden net onder het houten hulprekje :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik ga een uplift service beginnen met onze Gator. :winkie: Diff lock er op en het ding rijd zo omhoog. Dat kon ik van de meeste die langs kwamen in de tijd dat ik daar bezig was niet zeggen. (Aantal op dikke S van elf letters) Had ik het net mooi aangereden, kantjes aangeharkt zodat je een mooi duidelijk hard spoor had. Ja hoor, zet iemand ‘m dwars. Opnieuw! Zo ging dat even door. Ben ik klaar komt er een gastje op een fiets aan zetten waar ik geen stuiver voor zou geven. Shirtje, trainingsbroek. En die tippelt zo naar boven. :-q Mooiste was vader en zoon. Beetje aanmoedigen 📣 Vraagt zijn vader was het zwaar? Nee zegt hij. :-q
◼︎ Go round the outside.
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Als het goed is, is het straks droog.
Kunnen jullie als ervaren rotten mij vertellen hoe het parcours erbij ligt na een beste regenval?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als het een normaal buitje was prima.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie