Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
lars.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 28 april 2015, 12:35

tiewrap schreef: vr 13 september 2019, 08:17 Ook blijf ik er bij dat de meeste de nieuwe route helemaal niet leuk gaan vinden.
Te zwaar, of te technisch ofzo?

Ik vind het stuk met de Blink ook schitterend. Eerst vanuit het bos die grote open zandzee inrijden (waar vroeger het 'eerste bruggetje' was). De klim op de Blink is toch speciaal, een soort angst-gegner, en dan het uitzicht vanaf de Blink... de duinen, de zee.... Maar het grootste deel van het jaar slaat de afdaling van de Blink eigenlijk nergens op. Het stuk na de oversteek van het fietspad met de eindeloze schapenhekken is eentonig, gewoon doortrappen tot je het gehad hebt. S-berg omhoog is wel aardig, naar beneden saai.

Ik ga de Zwarte Blink zeker missen, maar ik ruil dat stukje route graag in voor extra kilometers mooie klimmen en uitdagende singletrack! Voor toeristen die een keertje een mtb huren op vakantie zal het wel even slikken zijn. Voor locals genieten. Locals die het niet kunnen waarderen kunnen lekker in het PWN gebied gaan toeren toch? Misschien moeten de toeristen ook gewoon daarheen verwezen worden. Ook schitterend en niet zo uitdagend!

/edit: IK KAN NIET WACHTEN!
(maar ik doe het wel)
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Grappig om te lezen hoe iedereen de route toch altijd anders beleefd :) Waar denk ik wel iedereen over eens is, is inderdaad het uitzicht en het weidse gevoel wat onovertroffen is.
Het mooie aan de S-Berg klim vind ik dat je vanaf het moment dat je het fietspad kruist eigenlijk volgas met de aanloop naar de top kunt doortrekken. De afdaling is inderdaad helaas gewoon rechtdoor maar ook die kun je vervolgens volgas doortrekken met de knik naar rechts en het volgende " heuveltje" op.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Om een lang verhaal kort te maken :

Technischer langzamer, en zwaarder.
Niet leuk voor de boswielrenners, niet leuk voor de toeristen en huurfietsen.
Eigenlijk best een goeie zaak dus.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Om een lang verhaal kort te maken :

Technischer langzamer, en zwaarder.
Niet leuk voor de boswielrenners, niet leuk voor de toeristen en huurfietsen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

tiewrap schreef: vr 13 september 2019, 08:48 Om een lang verhaal kort te maken :

Technischer langzamer, en zwaarder.
Niet leuk voor de boswielrenners, niet leuk voor de toeristen en huurfietsen.
Eigenlijk best een goeie zaak dus.
8) :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

De afdaling van de zwarte blink lag er gister bij als niet voor beginners zegmaar.
Een aantal geulen en diepe kuilen :winkie:

Dacht gister wat sporen gezien te hebben van de nieuwe route nabij de berenkuil.
Ook deze sporen waren erg mul over de duintoppen heen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

De zwarte blink is een grote zandbak. De snelheid is er ook helemaal uit. Voor de rest was het best prima te rijden. Het parcours is nu in ieder geval een stuk sneller dan een maand geleden. Ik moest een paar keer op het gevoel naar beneden omdat ik geen bril op had en niets meer zag door de tranen in m’n ogen 😭
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

lars. schreef: vr 13 september 2019, 08:26
tiewrap schreef: vr 13 september 2019, 08:17 Ook blijf ik er bij dat de meeste de nieuwe route helemaal niet leuk gaan vinden.
Te zwaar, of te technisch ofzo?

Ik vind het stuk met de Blink ook schitterend. Eerst vanuit het bos die grote open zandzee inrijden (waar vroeger het 'eerste bruggetje' was). De klim op de Blink is toch speciaal, een soort angst-gegner, en dan het uitzicht vanaf de Blink... de duinen, de zee.... Maar het grootste deel van het jaar slaat de afdaling van de Blink eigenlijk nergens op. Het stuk na de oversteek van het fietspad met de eindeloze schapenhekken is eentonig, gewoon doortrappen tot je het gehad hebt. S-berg omhoog is wel aardig, naar beneden saai.

Ik ga de Zwarte Blink zeker missen, maar ik ruil dat stukje route graag in voor extra kilometers mooie klimmen en uitdagende singletrack! Voor toeristen die een keertje een mtb huren op vakantie zal het wel even slikken zijn. Voor locals genieten. Locals die het niet kunnen waarderen kunnen lekker in het PWN gebied gaan toeren toch? Misschien moeten de toeristen ook gewoon daarheen verwezen worden. Ook schitterend en niet zo uitdagend!

/edit: IK KAN NIET WACHTEN!
(maar ik doe het wel)
Wel spijtig dan voor de betreffende locals en toeristen, indien er in de PWN-duinen t.z.t. een vaste mtb-route gerealiseerd wordt en tegelijkertijd het vrijelijk rijden over wandelpaden (tot 10u30) niet meer toegestaan is.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Voorlopig nog lang niet aan de hand. Maar in de nieuwsbrief was het volgende te lezen:
Route Netwerk Kennemerland
Na het opschorten van het overleg met PWN zijn we benaderd door Recreatie Noord Holland NV. Fijne mensen die een vooruitziende blik hebben en zich afvragen waarom overal in het land MTB routes worden gemaakt/uitgebreid en in Noord Holland niet. Recreatie Noord Holland heeft contact met PWN en wil de uitdaging aan om samen met MTB-Noordwest zich in te zetten voor MTB parcoursen in Noord Holland. Daar worden we blij van!
Dus wellicht komt er toch wat moois in de toekomst. En in dat geval gaat een mooie vaste route wat mij betreft boven vrij rijden over saaiere paden. Voor de mensen die kriebels krijgen van "vaste route" als je vrij rijd rij je op een gegeven moment eigenlijk ook steeds het zelfde rondje dus zo erg is het allemaal niet. Zeker niet als dat ook inhoud dat die spertijd er eens van af gaat.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Vandaag tijdens het wandelen toch weer meerdere mensen op electrische huur mtb's op de nieuwe route gezien. Dan denk ik, hoe kom je daar? NIet per ongeluk. Hun argument toen ik er iets van zei: er lopen hier 20 bandensporen. Tja, dat krijg je dan als er toch van die eigenwijze druiven tussen zitten. Verklooi het maar voor de rest. :(
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Tijgerhaai schreef: zo 15 september 2019, 12:34 Voorlopig nog lang niet aan de hand. Maar in de nieuwsbrief was het volgende te lezen:
Route Netwerk Kennemerland
Na het opschorten van het overleg met PWN zijn we benaderd door Recreatie Noord Holland NV. Fijne mensen die een vooruitziende blik hebben en zich afvragen waarom overal in het land MTB routes worden gemaakt/uitgebreid en in Noord Holland niet. Recreatie Noord Holland heeft contact met PWN en wil de uitdaging aan om samen met MTB-Noordwest zich in te zetten voor MTB parcoursen in Noord Holland. Daar worden we blij van!
Dus wellicht komt er toch wat moois in de toekomst. En in dat geval gaat een mooie vaste route wat mij betreft boven vrij rijden over saaiere paden. Voor de mensen die kriebels krijgen van "vaste route" als je vrij rijd rij je op een gegeven moment eigenlijk ook steeds het zelfde rondje dus zo erg is het allemaal niet. Zeker niet als dat ook inhoud dat die spertijd er eens van af gaat.
Telkens hetzelfde rondje? In het NHD ligt circa 150 km aan wandelpaden waar je vrijelijk over mag/kan rijden. Als je daar twee beetjes de weg kent, rijd je nimmer hetzelfde rondje. Althans, dat doe ik nooit.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

B@zz schreef: zo 15 september 2019, 14:51
Tijgerhaai schreef: zo 15 september 2019, 12:34 Voorlopig nog lang niet aan de hand. Maar in de nieuwsbrief was het volgende te lezen:


Dus wellicht komt er toch wat moois in de toekomst. En in dat geval gaat een mooie vaste route wat mij betreft boven vrij rijden over saaiere paden. Voor de mensen die kriebels krijgen van "vaste route" als je vrij rijd rij je op een gegeven moment eigenlijk ook steeds het zelfde rondje dus zo erg is het allemaal niet. Zeker niet als dat ook inhoud dat die spertijd er eens van af gaat.
Telkens hetzelfde rondje? In het NHD ligt circa 150 km aan wandelpaden waar je vrijelijk over mag/kan rijden. Als je daar twee beetjes de weg kent, rijd je nimmer hetzelfde rondje. Althans, dat doe ik nooit.
Van die 150km is er nog geen 10% een beetje MTB waardig ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Is t.z.t. toch ook mooi verdeeld dan... Betreffende locals en toeristen die de mtb-onwaardige wandelpaden in de PWN-duinen prefereren boven de nieuwe (voor hen te technische) Schoorlse mtb-route. Terwijl de hardcore mtb'ers zich dan vrijelijk(er) kunnen uitleven op de nieuwe Schoorlse mtb-route, zonder het oponthoud dat bovengenoemde mindere goden telkens veroorzaken. Mooi toch?! :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

B@zz schreef: zo 15 september 2019, 19:17 Is t.z.t. toch ook mooi verdeeld dan... Betreffende locals en toeristen die de mtb-onwaardige wandelpaden in de PWN-duinen prefereren boven de nieuwe (voor hen te technische) Schoorlse mtb-route. Terwijl de hardcore mtb'ers zich dan vrijelijk(er) kunnen uitleven op de nieuwe Schoorlse mtb-route, zonder het oponthoud dat bovengenoemde mindere goden telkens veroorzaken. Mooi toch?! :-q
Uiteindelijk leent het zuidelijke deel vh PWN zich sowieso minder voor een echt uitdagende route maar geeft een vaste route gewoon veel meer voordelen dan nadelen, vooral wat betreft continuïteit van onderhoud en toegankelijkheid.
Die zeldzame keren dat ik nog PWN rij in het weekend doen mij beseffen dat de huidige situatie gewoon echt niet houdbaar is.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Tot 10:30 en met duinkaart, ook niet echt handig voor de toeristen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie