Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik pak die drop nooit. Ben wel van het springen maar heb een Carbon hardtail. Die gaat die drop niet lekker vinden. Sprongetjes op hoge snelheid pak ik wel altijd, daarvan is de impact over het algemeen een stuk minder groot.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: zo 2 februari 2020, 18:36
w0utje schreef: zo 2 februari 2020, 18:28 Wat een blubber vandaag, zo heb ik het niet vaak gezien. Hier en door ook erg glad, niet ideaal voor de nieuwe rocket rons's. Wel heerlijk 2 rondjes gedaan, fietsje net weer schoongemaakt, daarna mijzelf, wat een troep kwam eraf.
Het leek inderdaad wel veldrijden, on-Schoorls spekkig ..... gelukkig is dat met een halve droge dag vaak al weer weg
Was zeer glad en verraderlijk net. 1x Mn voorwiel overdwars in de bocht onderop bij de drops. Hield hem net maar werd al half voorover gelanceerd. De concentratie was meteen weer terug. :lol:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: zo 2 februari 2020, 22:55 Ik pak die drop nooit. Ben wel van het springen maar heb een Carbon hardtail. Die gaat die drop niet lekker vinden. Sprongetjes op hoge snelheid pak ik wel altijd, daarvan is de impact over het algemeen een stuk minder groot.
Impact als je 'm goed neemt is veel minder dan bv hard over een zootje remknippen de kuil in......
Rij ook HT en jarenlang star, heb 'm altijd gesprongen en ik weeg 100+ kg
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: ma 3 februari 2020, 10:23
chrisscross schreef: zo 2 februari 2020, 22:55 Ik pak die drop nooit. Ben wel van het springen maar heb een Carbon hardtail. Die gaat die drop niet lekker vinden. Sprongetjes op hoge snelheid pak ik wel altijd, daarvan is de impact over het algemeen een stuk minder groot.
Impact als je 'm goed neemt is veel minder dan bv hard over een zootje remknippen de kuil in......
Rij ook HT en jarenlang star, heb 'm altijd gesprongen en ik weeg 100+ kg
Ja maar, carbon... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: ma 3 februari 2020, 10:35 Ja maar, carbon... .
Ach, als een Amsterdams stoeprandje al niet meer kan heb je geen MTB gekocht :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Die bagger was lekker gisteren. Ik heb wel te doen met de onderhoudsploeg. Al die mensen die om de plassen en modder heenrijden. Wat is dat, zijn ze bang om nat te worden? Van gladheid vrij weinig gemerkt met de Trail Kings. Behalve in de gevaarlijkste afdaling. Daar ging de snelheid er goed uit met grip zoeken in de bagger. Het was me niet eerder opgevallen dat je ook nog best een stukje omhoog moet halverwege.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Lars TB schreef: ma 3 februari 2020, 10:35
yo-eddy schreef: ma 3 februari 2020, 10:23

Impact als je 'm goed neemt is veel minder dan bv hard over een zootje remknippen de kuil in......
Rij ook HT en jarenlang star, heb 'm altijd gesprongen en ik weeg 100+ kg
Ja maar, carbon... .

Dat dus, met mn oude alu nam ik hem wel ja.
Maat van me had vorige week zijn net nieuwe carbon fully kapot. Frame gebroken. :-{
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Mijn carbon fiets is wel de minste zorg.

Maarja, je hebt carbon en carbon.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: ma 3 februari 2020, 12:50 Dat dus, met mn oude alu nam ik hem wel ja.
Maat van me had vorige week zijn net nieuwe carbon fully kapot. Frame gebroken. :-{
Ah, dat is dus vooruitgang ..... schiet mij maar lek :~

.... en als de drop nu de A-line was en je won er 10 seconden mee op je rondetijd (zoals het eigenlijk zou moeten zijn) ..... wat dan ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

De ASTM F2043-13 classificatie van je frame zou het beoogde gebruik moeten aangeven. Ongeacht of het van carbon of pindakaas gemaakt is. Die specificaties geven tot op de cm nauwkeurig aan hoe hoog je ermee kan springen zonder dat het stuk zou moeten gaan. Voor categorie 3 (XC en gravel bikes) is dat 61cm. Als het meer is dan dat heb je een trail of enduro fiets nodig. Ga je harder dan 40 moet is een dh-bak vereist.

Volgende keer toch even een meetlintje meenemen als je gaat fietsen.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

yo-eddy schreef: ma 3 februari 2020, 16:21
chrisscross schreef: ma 3 februari 2020, 12:50 Dat dus, met mn oude alu nam ik hem wel ja.
Maat van me had vorige week zijn net nieuwe carbon fully kapot. Frame gebroken. :-{
Ah, dat is dus vooruitgang ..... schiet mij maar lek :~

.... en als de drop nu de A-line was en je won er 10 seconden mee op je rondetijd (zoals het eigenlijk zou moeten zijn) ..... wat dan ;)
Haha, dan vraag ik me ook af of je wel de juiste keuze hebt gemaakt. Dat spul kan echt wel wat hebben hoor. Sterker nog, die fiets is er als het goed is voor gemaakt.

Zolang er overigens geen olympisch goud, een regenboogtrui of een wereldbeker zege mee te verdienen is zullen die 10 seconden mij overigens een zorg zijn.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Carbon is sterker dan alu. Zoek maar eens het filmpje van Santa Cruz.
◼︎ Go round the outside.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Tijgerhaai schreef: ma 3 februari 2020, 17:16 Carbon is sterker dan alu. Zoek maar eens het filmpje van Santa Cruz.
Om nu filmpjes van fabrikanten voor waar aan te nemen....
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

chrisscross schreef: ma 3 februari 2020, 12:50
Lars TB schreef: ma 3 februari 2020, 10:35

Ja maar, carbon... .

Dat dus, met mn oude alu nam ik hem wel ja.
Maat van me had vorige week zijn net nieuwe carbon fully kapot. Frame gebroken. :-{
Sarcasme radar stond uit?
Waar woke is, is vuur
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: ma 3 februari 2020, 17:16 Carbon is sterker dan alu. Zoek maar eens het filmpje van Santa Cruz.
Je kunt van alu, carbon, staal en ti prima fietsen bouwen maar ook rommel ..... een materiaal op zichzelf zegt helemaal niets (pindakaas uitgezonderd :winkie: )
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie