Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

BOSS schreef:
pffff dan weet ik er in Schoorl ook nog wel een paar.
Vanuit MTB perspectief gezien is de route van Schoorl de beste/mooiste in NL; nagenoeg 100% singletrack, nagenoeg geen rechte/saaie stukken en straks na de uitbreiding kan je helemaal je lol op.......

dussssssss©
Maar Boss je mag toch helemaal nergens buiten de route in Schoorl?..... :lol: :lol:
ik wacht de uitbreiding af, ben erg benieuwd.
100% singletrack zegt mij niet zo veel als de ondergrond niet heel uitdagend is en het rondje slechts 14km.
Gelukkig mag iedereen zijn eigen mening hebben over de beste MTB route in NL, bij mij staat Schoorl in ieder geval niet op #1
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
horzel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 3 mei 2008, 10:22
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper 2012 fsr expert carbon EVO 26 Specialized Stumpjumper 2014 comp carbon 29

Iedere route heeft zijn charme....net een weekend in vierhouten geweest. Geen vast parcours maar heerlijk kilometers gemaakt.
Zondag Noordwijk en volgende week Diever, dat (afwisseling) maakt voor mij ieder gebied nr1
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1309
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

funride schreef:
BOSS schreef:
pffff dan weet ik er in Schoorl ook nog wel een paar.
Vanuit MTB perspectief gezien is de route van Schoorl de beste/mooiste in NL; nagenoeg 100% singletrack, nagenoeg geen rechte/saaie stukken en straks na de uitbreiding kan je helemaal je lol op.......

dussssssss©
Maar Boss je mag toch helemaal nergens buiten de route in Schoorl?..... :lol: :lol:
ik wacht de uitbreiding af, ben erg benieuwd.
100% singletrack zegt mij niet zo veel als de ondergrond niet heel uitdagend is en het rondje slechts 14km.
Gelukkig mag iedereen zijn eigen mening hebben over de beste MTB route in NL, bij mij staat Schoorl in ieder geval niet op #1
Tussen Bergen en Wijk aan Zee mag je tot 10:30H bijna overal onverhard..........

dussssss©
Walliebal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 11:36
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp Carbon 29-2012

Schoorl is voor mij op fietsafstand en dus met afstand de mooiste route :wink: Maar Limburg en de Hoge Veluwe zijn ook mooi. Nieuwe route zal nog wel even (paar jaar?) duren.
horzel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 3 mei 2008, 10:22
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper 2012 fsr expert carbon EVO 26 Specialized Stumpjumper 2014 comp carbon 29

Kapitein Haeck schreef:Even een proeffilmpje gemaakt afgelopen zondag in schoorl. Het parcour lag er goed bij! Helaas kon mijn camera steun het allemaal niet aan. Dit moet even anders..... Dan worden de beelden misschien ook nog wat beter. Ik heb heel veel moeten knippen en plakken om een beetje trillingsvrije beelden in het filmpje te krijgen. O ja en mijn camera pikt duidelijk mijn ademhaling goed op..... Niet dat ik zo buiten adem was hoor :D
Het was het eerste rondje op mijn nieuwe Cube LTD SL 29, fijne fiets moet ik zeggen.
http://www.youtube.com/watch?v=VV6A9BvrcdM&hd=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik krijg deze tekst als ik het filmpje wil bekijken:

De inhoudseigenaar heeft deze video niet beschikbaar gesteld op mobiele apparaten.

Wilde hem op de iPad bekijken!
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Gister gereden, Parcours is snel, heel snel.
If you wanna ride....
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Net terug van 3 rondjes Schoorl. Ligt er erg lekker en snel bij. Het weer zat ook mee, eerste ronde zon, tweede ronde een (heel) fris buitje, derde rondje weer zon.

Jammer dat ik niet dichterbij woon. Kom nu 1-2 keer per jaar.

Overigens nog de voor de onderhoudsploeg, ziet er na al die jaren nog top uit :-q :-q
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

Vandaag mooi 4 rondes gereden, eerste ronde regen maar daarna heerlijk het zonnetje erbij.
Heb genoten van het parcours, het lag er prima bij!!
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

SBTElite schreef:Vandaag mooi 4 rondes gereden, eerste ronde regen maar daarna heerlijk het zonnetje erbij.
Heb genoten van het parcours, het lag er prima bij!!
Was inderdaad een lekker weertje... Paar kleine spetters, maar dat mocht geen naam hebben...
Tijd geleden dat ik weer eens in Schoorl kwam, maar het parcours ligt er inderdaad erg goed bij.... :-q

Reed jij nou nog een stukje met ons mee om nog even te ouwehoeren met die Lorrie... Voor hem gingen we inderdaad niet zo hard, maar 2 rondjes was voor vandaag wel even genoeg....
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

Yep dat was ik, ik had al zo'n vermoeden dat jij het was omdat je ooit hier schreef een klein ..... op een yeti...dat ben ik :-q
Jeffer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 23 maart 2010, 23:01
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 '15 & Orbea Loki

Vanmiddag nog een biker gesproken die net zijn maat had uitgezwaaid richting een ziekenhuis. Hij was tegen die boom in de Nok-afdaling gereden. Ondanks een helm toch nog flink letsel aan het hoofd + buiten bewustzijn geweest en een pijnlijke rug. Lastige plek om te bereiken als ambulancebroeder zijnde! Zo'n end een wervelplank door dat zand tillen is niet best voor de rug.

Verder was het heerlijk rustig vanmiddag en was de baan echt fenomenaal snel. De kuil bij de afdaling van de Zwarte Blink is ook weer gedicht, of ik heb er op een fully gewoon niet zoveel last van :D Ben nog een mooie aluminium bidon verloren van het merk Koga, best wel jammer want die dingen zijn niet goedkoop. Als iemand hem heeft gespot/meegenomen PM me maar.
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

De uitloop van de NOK is vrij heftig op dit moment, er zit een enorme hoeveelheid aan remkuilen in.
Ik verloor er zelfs voor de eerste keer in weet ik hoeveel jaar een bidon, moest toch ff terug om hem op te pakken :-q
Verder is het echt goed te rijden!!
Quibus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: do 1 september 2011, 23:24

Vandaag even gewacht tot de bui over was, tien miniten later op parcours ;)
Twee rondjes in exact 1,5 uur gereden, lag er top bij, alleen ik vond dat er veel remkuilen waren en ook al zo ver voor de bochten.
Maar alles lag er mooi bij, weinig troep etc. de onderhoudsploeg verdiend idd een dikke pluim!
Gebruikersavatar
riceos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: do 19 juli 2007, 19:35
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon

Vandaag 3 rondjes gereden, en een nieuwe pr! De afdaling van de nok is inderdaad heftig. Verlies veel snelheid door het gehobbel, verder erg goed te doen. Blijft genieten, zeker met een lekker zonnetje erbij. :-q
Wie remt heeft angst!
Jornt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 maart 2010, 21:11
Mijn mountainbike: Giant XTC Composite 1 2014, Cube Reaction Race 2012

Mijn plan is om donderdag uit het hoge noorden naar Schoorl toe te komen. Even lekker knallen op deze mooie route :) Hopelijk ligt de route er na deze regen nog goed bij of misschien wel beter?
Plaats reactie