Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik had me daarvoor aangemeld. Door omstandigheden (een reeks van div. botbreuken en kneuzingen) was ik nog niet in de gelegenheid om ook echt te kunnen helpen, of viel het precies op een moment dat ik andere vrijwillige verplichtingen heb. Maar ik vind het zeker leuk om te komen helpen en kan inmiddels weer een schep vasthouden!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik coördineer niet de werkzaamheden verder niet. Maar er is genoeg te doen. Het meeste zal harken en snoeien zijn. De hele route wordt hand built dus niet zoals bij andere routes wel eens het geval is achter een mini digger aan hobbelen. Tijdens klussen vloeit het altijd wel op zijn plek, de één loopt graag met de kruiwagen terwijl de ander graag een beetje de vorm er in brengt. En wat is er nu leuker dan dat je straks kan zeggen dat je op een deel hebt geholpen. Het blijft dan toch een beetje jouw bocht ed. Daarnaast is er altijd wel iets van koek en koffie, lekker dagje klussen met zijn allen.
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Het pad bovenop de nok momenteel loopt ook over een kam, wat zegt SBB daar over qua erosie?

Traverserend aanleggen, dan zal er wel een hoop ondersteund moeten worden met vlonders.
Aparte keuze, maar het valt me nog mee dat SBB meewerkt aan een nieuwe route in het duin.
Zeker als het in de toekomst alleen maar droger en droger wordt en de drukte op de route blijft dan houd ik mijn hart vast wat er met de natuur gebeurd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: vr 17 september 2021, 20:55 Het pad bovenop de nok momenteel loopt ook over een kam, wat zegt SBB daar over qua erosie?

Traverserend aanleggen, dan zal er wel een hoop ondersteund moeten worden met vlonders.
Aparte keuze, maar het valt me nog mee dat SBB meewerkt aan een nieuwe route in het duin.
Zeker als het in de toekomst alleen maar droger en droger wordt en de drukte op de route blijft dan houd ik mijn hart vast wat er met de natuur gebeurd.
SBB werkt al 10 jaar mee aan deze "nieuwe" route omdat zij de urgentie zien ...... de manier waarop gaan we het verder niet over hebben maar echt kaas hebben ze er helaas niet van gegeten.

De droogte schade valt erg mee ..... de Moesson achtige regens vd laatste jaren daarentegen veroorzaken meer erosie in een uur dan 10 jaar MTB bij elkaar.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: vr 17 september 2021, 16:07 Zo ongeveer alles aan mooie natuurlijke features dat ik met een groepje andere liefhebbers heb voorgesteld is door de rollator politie afgewezen. Route der gemiste kansen is wat over is gebleven ....... voor velen al uitdagend genoeg, dat wel .....
Buiten dit zijn er op verschillende plekken om onbegrijpelijke redenen binnen SBB keuzes gemaakt die in de toekomst erg veel onderhoud gaan vragen en minder mooi zijn dan vaak vlakbij gelegen alternatieven. Een pad over een "kam" vraagt veel minder onderhoud, biedt mooier uitzicht en is een mooiere ervaring ...... toch is door SBB besloten veel paden traverserend langs de helling te laten lopen, lang leve de erosie ...(en waar was ons "hoofd MTB" Zwaan van SBB met zijn kennis en kunde :~ ....... oh wacht, ik heb 'm nog nooit gezien in Schoorl......).
Gelukkig ligt het allemaal behoorlijk genuanceerder....Maar dat hoef ik je niet nog een keer uit te leggen. Dat je trouwens nog steeds zo zuur bent over dat plankje.....tsk, tsk, tsk.....Zie je maandag ouwe zeurpik. :D

Dusssss©
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Plankje? Heeft er op de nieuwe route een Mathieu van der Poel-achtig incident plaatsgevonden? :winkie: :bier:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nee, bij ons kan hij juist veilig rond crossen op de zuid route. :winkie: (pagina’s terug vind je het hele verhaal) Maar pas op je heb kans dat je nu Pandora’s doos open trekt. :D
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

BOSS schreef: vr 17 september 2021, 23:10
yo-eddy schreef: vr 17 september 2021, 16:07 Zo ongeveer alles aan mooie natuurlijke features dat ik met een groepje andere liefhebbers heb voorgesteld is door de rollator politie afgewezen. Route der gemiste kansen is wat over is gebleven ....... voor velen al uitdagend genoeg, dat wel .....
Buiten dit zijn er op verschillende plekken om onbegrijpelijke redenen binnen SBB keuzes gemaakt die in de toekomst erg veel onderhoud gaan vragen en minder mooi zijn dan vaak vlakbij gelegen alternatieven. Een pad over een "kam" vraagt veel minder onderhoud, biedt mooier uitzicht en is een mooiere ervaring ...... toch is door SBB besloten veel paden traverserend langs de helling te laten lopen, lang leve de erosie ...(en waar was ons "hoofd MTB" Zwaan van SBB met zijn kennis en kunde :~ ....... oh wacht, ik heb 'm nog nooit gezien in Schoorl......).
Gelukkig ligt het allemaal behoorlijk genuanceerder....Maar dat hoef ik je niet nog een keer uit te leggen. Dat je trouwens nog steeds zo zuur bent over dat plankje.....tsk, tsk, tsk.....Zie je maandag ouwe zeurpik. :D

Dusssss©
Zie je maandag inderdaad ..... enne ik refereerde aan de nieuwe lussen niet aan het rollator plankje op de Z-lus
Ooit in 2012 liet ik jullie al zien hoe je veilig een wat meer uitdagend lijntje kon rijden ( geen vering en geen dropper) ..... de "onmogelijk aan te leggen" chickenrun ligt er inmiddels al naast ook nog .... https://www.pinkbike.com/video/542086/
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Strak pakkie hoor! :wink:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

yo-eddy schreef: za 18 september 2021, 17:10
Zie je maandag inderdaad ..... enne ik refereerde aan de nieuwe lussen niet aan het rollator plankje op de Z-lus
Ooit in 2012 liet ik jullie al zien hoe je veilig een wat meer uitdagend lijntje kon rijden ( geen vering en geen dropper) ..... de "onmogelijk aan te leggen" chickenrun ligt er inmiddels al naast ook nog .... https://www.pinkbike.com/video/542086/
Die zadelpen lijkt ook onmogelijk hoog te staan :winkie: Staand geeft je precies 3 cm speling :tong Maar lekker hoor die old school filmpjes!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: za 18 september 2021, 17:43 Strak pakkie hoor! :wink:
BWR vermomming om te laten zien dat t voor een ieder te doen was :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Tof, zit dat stuk ook in de 2.0 route :-D
One life, ride it!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mark-ering schreef: zo 19 september 2021, 20:05 Tof, zit dat stuk ook in de 2.0 route :-D
officieel dus niet ...... 1 vd vele gemiste kansen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: zo 19 september 2021, 20:48
Mark-ering schreef: zo 19 september 2021, 20:05 Tof, zit dat stuk ook in de 2.0 route :-D
officieel dus niet ...... 1 vd vele gemiste kansen
hou toch op, 99,9% vd bikers zou daar dwarslaesie oplopen....en dat weet je zelf ook donders goed. Dubbele/B-lijnen lijnen zaten nou eenmaal niet in de vergunning.

dussssss©
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Dan gewoon een blauwe, groene en zwarte lus toch ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie