Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Bizar.
Echter, de vergunning moest er toch komen i.v.m uitbreiding. Ik neem aan dat de gemeente geen problemen heeft met de route maar alleen door stichting Duinbes is gedwongen te handhaven. Dus is het echt een probleem?
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Gewoon die 25k betalen en lekker doorfietsen
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dit begint zo langzamerhand een soap te worden die nergens meer op slaat.

Waar ze laatst hebben verloren grijpen ze nu deze troef aan die ze nog hadden wat regelgeving betreft.
De gemeente moest reageren op het verzoek uit 2016 volgens de regels.
Niemand die er belang bij heeft maar dat maakt die stichting niet uit, zo lang ze maar kunnen winnen.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Wat een ellende! Is er nou helemaal niets te doen aan de maffia praktijken van deze frusti-stichtingen? Anders dan alleen reageren? Ik hoop dat MTB-NW beschikt over goede juridische ondersteuning. Kost natuurlijk geld. Tijd voor een crowdfund?

(Ondanks dat ik nauwelijks meer te vinden ben op Schoorl ben ik toch maar donateur geworden. Alle beetjes helpen hoop ik)

NB: als de vergunning voor de nieuwe route er tijdig is, is dit hele verhaal dan niet achterhaald? M.a.w. moeten SBB en MTB-NW hier nog wel energie in steken?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Inderdaad lastig dit soort zaken. Als ik het echter zo lees, komt die vergunning er wel maar duurt het wel langer. Ongetwijfeld dat de stichting gebruik maakt van haar recht tot inspraak enz. enz. Dus de soap is volgens mij nog niet ten einde.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

MTB Noordwest heeft een hele goede advocaat. Komt wel goed. Duurt alleen weer langer.... Ondertussen kunnen de gene die dat nog niet zijn natuurlijk donateur worden. Deze sport is niet goedkoop.


https://mtb-noordwest.nl/lid_of_donateur_worden.html
◼︎ Go round the outside.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Van de FB pagina van MTB-Noordwest

[UPDATE 2 oktober 19:45h]
Wethouder Frits Westerkamp: ''Wat er vanmorgen in de krant stond, is feitelijk juist. Ik hecht er wel waarde aan om aan te geven dat het hier om stappen gaat die we bij een handhavingsproces behoren te nemen. Met andere woorden, dit hoort er gewoon bij. We gaan er van uit dat SBB spoedig een vergunning aanvraagt en dat de gemeente hier aan meewerkt. De fervent mountainbiker hoeft zich dus nog geen zorgen te maken.''(Bron: politiek discussieplatform kust & duinstreek. )
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Zojuist ook maar lid en donateur geworden, rij ook regematig op de diverse parcours in de noordkop, dus is eigenlijk wel het minste wat ik kan doen.

Het klinkt inderdaad als een formaliteit deze vergunning, echter ook simpele vergunningen kunnen heel lang gerekt worden als dit soort milieu freaks hun gang kunnen gaan!

Altijd jammer dat dit soort typetjes alleen hun eigen waarheid kunnen zien!

Ik kom m’n hele leven al in schoorl en met m’n gezin wandelen we (vaak met de hond) regelmatig in dit prachtige duin en bosgebied, en uit ervaring kan ik zeggen dat er genoeg ruimte is voor iedereen dus ook voor boskikers, hagedissen, wandelaars mountainbikers en vreemde vogels als harry!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Even een kleine nuancering, er is nog NOOIT, voor enig pad in het SBB gebied een omgevingsvergunning aangvevraagd omdat dit nooit nodig was. Het zijn staatsbossen, geen gemeente parkje. Mocht dit pad met terugwerknde kracht vergunningsplichtig blijken dan komt er een handhavingsverzoek voor alle paden die na 1977 zijn gecreerd en/of verhard ..... ik wens de gemeente en SBB hier veel wijsheid in ;)

Verder blijft het bizar dat de gemeente zich voor het karretje van een stel randdebielen laat spannen en met dit soort berichten naar buiten komt zonder eerst hun huiswerk te doen ....

De namen van de lieden achter de Stichting Duinbes en Natuurbelang zijn bekend en zullen steeds bekender worden. Ik wens ze verder een prettig leven in Schoorl/Groet/Heemskerk ...
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Dit type mens geeft daar vaak niet zoveel om helaas...

Als je al ziet hoe ze op Facebook met bijv. mensen van natuurmonumenten die zich inzetten voor het duingebied om zijn gegaan in het verleden. Ze zijn onder de noemer natuurbescherming niet de natuur aan het beschermen maar hun eigen persoonlijke ruimte. Want wie storen al die MTB'ers en paardrijders nou eigenlijk? De natuur of de mens?
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Makkelijk schreef: wo 3 oktober 2018, 14:03 Want wie storen al die MTB'ers en paardrijders nou eigenlijk? De natuur of de mens?
Ik denk dat er hele muizenfamilies blij zijn dat wij roofvogels verstoren! :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Lars TB schreef: wo 3 oktober 2018, 15:18
Makkelijk schreef: wo 3 oktober 2018, 14:03 Want wie storen al die MTB'ers en paardrijders nou eigenlijk? De natuur of de mens?
Ik denk dat er hele muizenfamilies blij zijn dat wij roofvogels verstoren! :winkie:
Die interesseren het geen reet. In het Dijkgatbos zit al jaren een buizerd langs de route. Kijkt eens naar beneden als je langs komt en vind het verder best.
◼︎ Go round the outside.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tijgerhaai schreef: wo 3 oktober 2018, 19:09
Lars TB schreef: wo 3 oktober 2018, 15:18

Ik denk dat er hele muizenfamilies blij zijn dat wij roofvogels verstoren! :winkie:
Die interesseren het geen reet. In het Dijkgatbos zit al jaren een buizerd langs de route. Kijkt eens naar beneden als je langs komt en vind het verder best.
Dan moeten we beter ons best doen voor de muizenfamilies!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

[quote=yo-eddy post_id=2347947 time=1538552025 user_id=5565]
Even een kleine nuancering, er is nog NOOIT, voor enig pad in het SBB gebied een omgevingsvergunning aangvevraagd omdat dit nooit nodig was. Het zijn staatsbossen, geen gemeente parkje. Mocht dit pad met terugwerknde kracht vergunningsplichtig blijken dan komt er een handhavingsverzoek voor alle paden die na 1977 zijn gecreerd en/of verhard ..... ik wens de gemeente en SBB hier veel wijsheid in ;)

Verder blijft het bizar dat de gemeente zich voor het karretje van een stel randdebielen laat spannen en met dit soort berichten naar buiten komt zonder eerst hun huiswerk te doen ....

De namen van de lieden achter de Stichting Duinbes en Natuurbelang zijn bekend en zullen steeds bekender worden. Ik wens ze verder een prettig leven in Schoorl/Groet/Heemskerk ...
[/quote]


Ook de ruiterpaden en de wandelpaden waar de mensen van stichting Duinbes zo graag wandelen zijn dan vergunningsplichtig.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Genoeg over azijn pissers. Wij gaan het weer over leuke dingen hebben hier. :D

De route moet zo nu en dan ook wel eens onderhouden worden. Daar zijn wij weer druk mee bezig. Maar jullie kunnen daar ook bij helpen.
A. door natuurlijk zelf ook vrijwilliger te worden. https://mtb-noordwest.nl/onderhoud_routes.html
B. Door problemen te melden. Denk bijvoorbeeld aan een omgevallen boom over de route. Of een schapenhekje dat voor zich zelf is begonnen.

Het melden kan heel simpel via de Trailforks app. https://www.trailforks.com/apps/map/

Ik ga er even van uit dat je aangemeld bent en de kaart van Nederland geïnstalleerd hebt.

1. Start de Trailforks app.
Rechts boven zie je een kompasnaald, als je hier op klikt zie je je locatie op de route in de vorm van een blauw bolletje met pijltje.
2. Klik op het stuk trail waar je je bevind. Deze licht nu op en de naam komt onder in beeld.
3. Klik op de oranje + en kies "verslag schrijven"
Je kunt nu een aantal zaken invullen. Beschrijf in ieder geval onder "omschrijving" het probleem. Vul dit aan met een foto indien nodig. (meerdere kan, en foto's blijven op Trailforks staan dus denk aan je privacy ed.)
4. Laat "bewaar de GPS locatie" aan staan. Dan zien wij ook waar het probleem exact is.
5. Alles ingevuld? Klik op verzenden.

Het kan zijn dat je ergens in het bos zit waar je geen data dekking hebt. Laat de app dan draaien, en kies later als je weer bereik hebt, of thuis bent in het menu voor "Trailverslagen"
Kies rechtsonder voor "geschiedenis"
Als je verslag niet goed verzonden is wordt dit nu alsnog verzonden. (met foto's kan dit even duren)

Je kan ook thuis je verslag maken.
Kies dan op de kaart de trail waar het probleem is en ga verder vanaf punt 3.
Als je een foto toevoegt wordt de GPS locatie van de foto gebruikt. Dus zorg dat die functie aan staat als je alleen even snel een foto maakt op de trail en het thuis, of op het terras invult.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie