Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Leuke colum van Flessenpost uit Bergen.

https://flessenpostuitbergen.nl/duinbes-seizoen/
◼︎ Go round the outside.
Karrewiel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:34
Mijn mountainbike: Canyon/Trek

Amen! :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Voor de mensen met Facebook. De loep heeft ook weer een helder verslag geschreven.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... on_generic
◼︎ Go round the outside.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Schoorl is het parcours dat ik in de winter regelmatig rij. Daarom lees ik af en toe de berichten over de aanleg van de nieuwe route. Wat ik niet begrijp (misschien omdat ik de verhalen niet zorgvuldig genoeg lees) is waarom het allemaal zolang duurt. Ik kan me herinneren dat een tijd geleden (misschien 1 jaar of zo) alles bijna geregeld was en dat het uiteindelijk mis ging omdat op een kaart een deel van de route met onvoldoende detail was afgebeeld. Indien dat klopt begrijp ik niet waarom het nu weer zolang duurt en de toekomst van de route onzekerder is dan ooit. Misschien kan iemand dat nog even samenvatten???
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Kort samen gevat: Inspraak/democratie/treiteren. :oops:
Respect voor de volhouders die het goede werk doen mbt deze route ondanks alle vormen van tegenwerking. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Schijnbaar hebben ze geld genoeg bij Natuurbelang en de Duinbes dat ze al dit gedoe iedere keer kunnen bekostigen.

Er moet nu een vergunning aangevraagd worden voor de bestaande route.
Volgens de Duinbes lastig omdat de route over een groot oppervlakte loopt (Natura 2000 gebied) en er diverse diersoorten huizen.

Ze hebben al aangekondigd om -als de vergunning wordt verleend- hiertegen in beroep te gaan.

Ik ben toch benieuwd wat SBB hier allemaal van vind, zij zijn namelijk de personen die moeten gaan handhaven.
Zouden zij hier überhaupt wel tijd en zin in hebben?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

En dan nu weer leuk nieuws. Wij hebben vanmorgen met een paar man de step up in in de Kneet in ere hersteld.

https://instagram.com/p/Bolw44FiCVf/

Volg gas er door en airtime pakken. :D De “mindere” goden kunnen ‘m gewoonrijden. :-D
◼︎ Go round the outside.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Was een mooie ochtend trail building! Hoogtepunt waren de twee groepen van MTB Schoorl met kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar die even gingen meehelpen aanstampen. Er was er 1 die vergiste zich en had aangehoord "aanrollen", wat natuurlijk zeer vakkundig werd uitgevoerd :winkie: :winkie: :-q .

De oude kadavers van de groep, yo-eddie en ikzelf, hebben 2x gesprongen, de aanloop is nog wat zacht maar heeft potentie. Dat gaat goed komen vrees ik :winkie: Gezien dat het seizoen weer is aangebroken (lees het regent af en toe weer :winkie: ) zullen we wat meer oude natuurlijke features weer in ere herstellen. :-q

De stepup is ook gewoon te rijden, zoals we het nu inschatten zal 98% van de rijders dat zo doen.

Eerste impressie:


Wordt vervolgd!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Goed bezig :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Nadat de Kneet een paar honderd bikers gezien moest hebben, was ik vanmorgen benieuwd hoe goed de stepup ons liet rollen. Het is nog niet zoals hij in de hoogtijdagen was, maar het gaat zeker goed komen. 6-8m airtime verwacht ik hier wel. Geen rampage of loosefest natuurlijk, maar gezien onze leeftijd zo ongeveer 2x de gemiddelde leeftijd van die deelnemers weerspiegelt :winkie: :winkie: :winkie: mogen we niet klagen denk ik.

Dit is gewoon dikke fun in ons bossie :-q :-q :-q gewoon te rijden voor 90% van de rijders en de 10% rijders die willen vliegen die worden op hun wenken bediend :-q

Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Traildogcam extra bonuspunten. Maar die lach zegt genoeg. Iets zegt mijn dat het druk gaat worden op de Kneet. :tong
◼︎ Go round the outside.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Traildog ging nog best hard!

Verder viel de mulheid mij niet mee. Ik zal blij zijn als we iets meer tussen de bomen kunnen blijven in de toekomst....
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik weet uit betrouwbare bron dat dat helemaal goed komt. :D
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hoe ligt het rondje er eigenlijk bij?
Nog steeds zo erg mul of alleen op de zwarte blink en de andere zandbak (deze sla ik toch altijd over) ?
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Je hebt beetje parcourskennis nodig om fatsoenlijk door de mulle stukken te komen.
Dat wil zeggen, hartslag in het donkerrood, snelheid opbouwen, juiste positie kiezen, schietgebedje, en rammen maar.
Als je goed stuurt vlieg je erover, maar aangezien we niet allemaal Robert de Nijs of Stijn Appel heten, resulteert dit nog wel eens in een plotselinge haaks rechtsaf :winkie: Soewarte Blink en verderop de worteljump zijn eigenlijk best leuk als je ze zo doet als bovenstaand. Op strandbanden met twee vingers in de neus zelfs!

Ik vind daar niet veel aan, maar goed we moeten het ermee doen. Het brengt wel veel gelach in het bos. En daar draait het zeker wel om :-q
Daarom des temeer genieten van dit soort natuurlijke features.
:winkie:
Plaats reactie