Bij een fixed hub en integrale unit zou je de motor kunnen gebruiken in afdalingen om weer op te laden dan rem je op de motor een beetje. Moet je wel een sensor hebben op je remhendel om regeneratie in te regelen, of indirect je remmen aansturen... Interessant om over na te denken.
Dat is exact hoe een EV werkt. (heb een Peugeot e208 onder mijn kont) Kan gewoon met de zelfde sensor die registreert dat je aan het trappen bent. Niet trappen is regeneratie. Op de vrije slag van de rem zou je de zwaarte van de regeneratie kunnen regelen. Een EV gebruikt nog nauwelijks de remblokken, die grijpen pas aan als de weerstand van regeneratie niet meer voldoende is om af te remmen. Dus projectje voor Shimano, Bosch, Bafang.
Bij een fixed hub en integrale unit zou je de motor kunnen gebruiken in afdalingen om weer op te laden dan rem je op de motor een beetje. Moet je wel een sensor hebben op je remhendel om regeneratie in te regelen, of indirect je remmen aansturen... Interessant om over na te denken.
Dat is exact hoe een EV werkt. (heb een Peugeot e208 onder mijn kont) Kan gewoon met de zelfde sensor die registreert dat je aan het trappen bent. Niet trappen is regeneratie. Op de vrije slag van de rem zou je de zwaarte van de regeneratie kunnen regelen. Een EV gebruikt nog nauwelijks de remblokken, die grijpen pas aan als de weerstand van regeneratie niet meer voldoende is om af te remmen. Dus projectje voor Shimano, Bosch, Bafang.
Maar Boss krijgt groene vlekken van eMTB's....
Dus on topic. Waneer gaan de nieuwe routes open?
En terecht, de klojo's die die dingen gebruiken om olifantenpaadjes te maken (dus niet allemaal!) kosten tijd om weer af te sluiten. En buiten dat is het valsspelen
Anyway, als je heel veel rondjes rijdt en goed kijkt naar de bordjes en ze volgt, en je fietst opeens op de nieuwe lussen... Dan zijn ze open
Tijgerhaai schreef: ↑di 3 mei 2022, 01:05
Dat is exact hoe een EV werkt. (heb een Peugeot e208 onder mijn kont) Kan gewoon met de zelfde sensor die registreert dat je aan het trappen bent. Niet trappen is regeneratie. Op de vrije slag van de rem zou je de zwaarte van de regeneratie kunnen regelen. Een EV gebruikt nog nauwelijks de remblokken, die grijpen pas aan als de weerstand van regeneratie niet meer voldoende is om af te remmen. Dus projectje voor Shimano, Bosch, Bafang.
Maar Boss krijgt groene vlekken van eMTB's....
Dus on topic. Waneer gaan de nieuwe routes open?
FWIW: regeneratie is gangbaar bij e-bikes met achterwielmotor maar bij een e-mtb wil je geen motor achterin hebben. Voor regeneratie bij een middenmotor zou je weer een aparte dynamo moeten inbouwen, volgens mij. Maar goed, wat wel belangrijk is: wanneer gaan de nieuwe routes open?
noxiuz schreef: ↑di 3 mei 2022, 20:52
Anyway, als je heel veel rondjes rijdt en goed kijkt naar de bordjes en ze volgt, en je fietst opeens op de nieuwe lussen... Dan zijn ze open
En wie denk je dat al die paaltjes geplaatst, bordjes, en schroeven er in gedraaid heeft?
Rayb81 schreef: ↑di 3 mei 2022, 21:41
Met deze droogte kun je ze ook beter dicht laten denk
Daar zat ik aan te denken,de route is volgens mij zwaarder/technischer dan de huidige route na wat ik heb gehoord met droogte.Daar komen de afentoe fietsers en toeristen bijna niet doorheen.
noxiuz schreef: ↑di 3 mei 2022, 20:52
Anyway, als je heel veel rondjes rijdt en goed kijkt naar de bordjes en ze volgt, en je fietst opeens op de nieuwe lussen... Dan zijn ze open
Als je goed kijkt zie je ook deze bordjes.......Dan zijn ze dus NIET opengesteld.
Rayb81 schreef: ↑di 3 mei 2022, 21:41
Met deze droogte kun je ze ook beter dicht laten denk
Daar zat ik aan te denken,de route is volgens mij zwaarder/technischer dan de huidige route na wat ik heb gehoord met droogte.Daar komen de afentoe fietsers en toeristen bijna niet doorheen.
Klopt. Voor de minder ervaren rijder gaat het veel afstappen worden.
Het het race seizoen is in volle gang. Ben mooi met mijn neefje op pad. Ik heb helemaal geen tijd voor Schoorl. Zondag kom ik even langs waaien voor een rondje zuid. Voor de rest ben ik maanden al niet geweest. Morgen met die jongen dikke sessie op de VAM berg.
noxiuz schreef: ↑di 3 mei 2022, 20:52
Anyway, als je heel veel rondjes rijdt en goed kijkt naar de bordjes en ze volgt, en je fietst opeens op de nieuwe lussen... Dan zijn ze open
Als je goed kijkt zie je ook deze bordjes.......Dan zijn ze dus NIET opengesteld.
Er staat in het rood stop en daarnaast in het groen behalve met een fatbike.
Kleine lettertjes lees ik nooit.
Als je bijziend of niet helemaal fris bent kan je het zo lezen ja......Maarreh.....dank voor je respect richting alle vrijwilligers die al jaren bezig zijn met deze route
Tijgerhaai schreef: ↑di 3 mei 2022, 01:05
Dat is exact hoe een EV werkt. (heb een Peugeot e208 onder mijn kont) Kan gewoon met de zelfde sensor die registreert dat je aan het trappen bent. Niet trappen is regeneratie. Op de vrije slag van de rem zou je de zwaarte van de regeneratie kunnen regelen. Een EV gebruikt nog nauwelijks de remblokken, die grijpen pas aan als de weerstand van regeneratie niet meer voldoende is om af te remmen. Dus projectje voor Shimano, Bosch, Bafang.
Maar Boss krijgt groene vlekken van eMTB's....
Dus on topic. Waneer gaan de nieuwe routes open?
FWIW: regeneratie is gangbaar bij e-bikes met achterwielmotor maar bij een e-mtb wil je geen motor achterin hebben. Voor regeneratie bij een middenmotor zou je weer een aparte dynamo moeten inbouwen, volgens mij.
Waarom zou je geen achterwielmotor willen?
En momenteel zit het regeneratievermogen van een e-bike op het niveau dat als je regenererend Alpe d'Huez af gaat en je beneden omdraait, je pakweg 50 meter ondersteuning hebt gewonnen... .
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB schreef: ↑wo 4 mei 2022, 12:29
Waarom zou je geen achterwielmotor willen?
iets met onafgeveerd gewicht waarschijnlijk ....... maar zoals je weet heb ik weinig verstand van vering
Inderdaad, maakt het alleen maar onnodig ingewikkeld. Het menselijk lichaam is gezegend met 2 uitstekende veren.
En de nieuwe lussen liggen vooral in bosgebied dus wel minder mul denk ik (maar al tijdje niet geweest) en veel berenhekken helpen ook. Zolang we die rustig aan kunnen leggen is die route eerder klaar ik ben er zaterdag ook weer in ieder geval.. shotgun op de gator, heb de dagelijkse fiets bij waarschijnlijk
Lars TB schreef: ↑wo 4 mei 2022, 12:29
Waarom zou je geen achterwielmotor willen?
iets met onafgeveerd gewicht waarschijnlijk ....... maar zoals je weet heb ik weinig verstand van vering
Ik denk hierbij niet aan onafgeveerd gewicht maar aan gewicht in het algemeen. Een beetje motor weegt bij mij weten een kilo of 2-3 en dat lijkt mij aan de achterkant geen fijn plan. Regeneratie is natuurlijk wel top tijdens een Alpenafdaling - kun je weer met 100% de berg op!