Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

noxiuz schreef: ma 2 mei 2022, 21:58
Tijgerhaai schreef: ma 2 mei 2022, 18:13

Laad je ‘m toch weer op met je dynamo? :tong
Bij een fixed hub en integrale unit zou je de motor kunnen gebruiken in afdalingen om weer op te laden :) dan rem je op de motor een beetje. Moet je wel een sensor hebben op je remhendel om regeneratie in te regelen, of indirect je remmen aansturen... Interessant om over na te denken.
Dat is exact hoe een EV werkt. (heb een Peugeot e208 onder mijn kont) Kan gewoon met de zelfde sensor die registreert dat je aan het trappen bent. Niet trappen is regeneratie. Op de vrije slag van de rem zou je de zwaarte van de regeneratie kunnen regelen. Een EV gebruikt nog nauwelijks de remblokken, die grijpen pas aan als de weerstand van regeneratie niet meer voldoende is om af te remmen. Dus projectje voor Shimano, Bosch, Bafang. :D

Maar Boss krijgt groene vlekken van eMTB's....

Dus on topic. Waneer gaan de nieuwe routes open? :bier:
◼︎ Go round the outside.
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

Tijgerhaai schreef: di 3 mei 2022, 01:05
noxiuz schreef: ma 2 mei 2022, 21:58

Bij een fixed hub en integrale unit zou je de motor kunnen gebruiken in afdalingen om weer op te laden :) dan rem je op de motor een beetje. Moet je wel een sensor hebben op je remhendel om regeneratie in te regelen, of indirect je remmen aansturen... Interessant om over na te denken.
Dat is exact hoe een EV werkt. (heb een Peugeot e208 onder mijn kont) Kan gewoon met de zelfde sensor die registreert dat je aan het trappen bent. Niet trappen is regeneratie. Op de vrije slag van de rem zou je de zwaarte van de regeneratie kunnen regelen. Een EV gebruikt nog nauwelijks de remblokken, die grijpen pas aan als de weerstand van regeneratie niet meer voldoende is om af te remmen. Dus projectje voor Shimano, Bosch, Bafang. :D

Maar Boss krijgt groene vlekken van eMTB's....

Dus on topic. Waneer gaan de nieuwe routes open? :bier:
En terecht, :winkie: de klojo's die die dingen gebruiken om olifantenpaadjes te maken (dus niet allemaal!) kosten tijd om weer af te sluiten. En buiten dat is het valsspelen :bier:

Anyway, als je heel veel rondjes rijdt en goed kijkt naar de bordjes en ze volgt, en je fietst opeens op de nieuwe lussen... Dan zijn ze open :P
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Met deze droogte kun je ze ook beter dicht laten denk :-q
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Tijgerhaai schreef: di 3 mei 2022, 01:05 Dat is exact hoe een EV werkt. (heb een Peugeot e208 onder mijn kont) Kan gewoon met de zelfde sensor die registreert dat je aan het trappen bent. Niet trappen is regeneratie. Op de vrije slag van de rem zou je de zwaarte van de regeneratie kunnen regelen. Een EV gebruikt nog nauwelijks de remblokken, die grijpen pas aan als de weerstand van regeneratie niet meer voldoende is om af te remmen. Dus projectje voor Shimano, Bosch, Bafang. :D

Maar Boss krijgt groene vlekken van eMTB's....

Dus on topic. Waneer gaan de nieuwe routes open? :bier:
FWIW: regeneratie is gangbaar bij e-bikes met achterwielmotor maar bij een e-mtb wil je geen motor achterin hebben. Voor regeneratie bij een middenmotor zou je weer een aparte dynamo moeten inbouwen, volgens mij. Maar goed, wat wel belangrijk is: wanneer gaan de nieuwe routes open? 😅🍻🍾
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

noxiuz schreef: di 3 mei 2022, 20:52 Anyway, als je heel veel rondjes rijdt en goed kijkt naar de bordjes en ze volgt, en je fietst opeens op de nieuwe lussen... Dan zijn ze open :P
En wie denk je dat al die paaltjes geplaatst, bordjes, en schroeven er in gedraaid heeft? :winkie:

(ik weet dus exact waar de nieuwe routes zijn)
◼︎ Go round the outside.
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

Rayb81 schreef: di 3 mei 2022, 21:41 Met deze droogte kun je ze ook beter dicht laten denk :-q
Daar zat ik aan te denken,de route is volgens mij zwaarder/technischer dan de huidige route na wat ik heb gehoord met droogte.Daar komen de afentoe fietsers en toeristen bijna niet doorheen.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

noxiuz schreef: di 3 mei 2022, 20:52 Anyway, als je heel veel rondjes rijdt en goed kijkt naar de bordjes en ze volgt, en je fietst opeens op de nieuwe lussen... Dan zijn ze open :P
Als je goed kijkt zie je ook deze bordjes.......Dan zijn ze dus NIET opengesteld.

Afbeelding

dussssssss©
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

carlo1972 schreef: wo 4 mei 2022, 08:34
Rayb81 schreef: di 3 mei 2022, 21:41 Met deze droogte kun je ze ook beter dicht laten denk :-q
Daar zat ik aan te denken,de route is volgens mij zwaarder/technischer dan de huidige route na wat ik heb gehoord met droogte.Daar komen de afentoe fietsers en toeristen bijna niet doorheen.
Klopt. Voor de minder ervaren rijder gaat het veel afstappen worden.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het het race seizoen is in volle gang. Ben mooi met mijn neefje op pad. Ik heb helemaal geen tijd voor Schoorl. Zondag kom ik even langs waaien voor een rondje zuid. Voor de rest ben ik maanden al niet geweest. Morgen met die jongen dikke sessie op de VAM berg.
◼︎ Go round the outside.
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

BOSS schreef: wo 4 mei 2022, 08:44
noxiuz schreef: di 3 mei 2022, 20:52 Anyway, als je heel veel rondjes rijdt en goed kijkt naar de bordjes en ze volgt, en je fietst opeens op de nieuwe lussen... Dan zijn ze open :P
Als je goed kijkt zie je ook deze bordjes.......Dan zijn ze dus NIET opengesteld.

Afbeelding

dussssssss©
Er staat in het rood stop en daarnaast in het groen behalve met een fatbike. :winkie:
Kleine lettertjes lees ik nooit.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1304
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

carlo1972 schreef: wo 4 mei 2022, 11:45
BOSS schreef: wo 4 mei 2022, 08:44

Als je goed kijkt zie je ook deze bordjes.......Dan zijn ze dus NIET opengesteld.

Afbeelding

dussssssss©
Er staat in het rood stop en daarnaast in het groen behalve met een fatbike. :winkie:
Kleine lettertjes lees ik nooit.
Als je bijziend of niet helemaal fris bent kan je het zo lezen ja......Maarreh.....dank voor je respect richting alle vrijwilligers die al jaren bezig zijn met deze route :roll: :wink:

dusssssss©
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

dubbelop schreef: di 3 mei 2022, 22:02
Tijgerhaai schreef: di 3 mei 2022, 01:05 Dat is exact hoe een EV werkt. (heb een Peugeot e208 onder mijn kont) Kan gewoon met de zelfde sensor die registreert dat je aan het trappen bent. Niet trappen is regeneratie. Op de vrije slag van de rem zou je de zwaarte van de regeneratie kunnen regelen. Een EV gebruikt nog nauwelijks de remblokken, die grijpen pas aan als de weerstand van regeneratie niet meer voldoende is om af te remmen. Dus projectje voor Shimano, Bosch, Bafang. :D

Maar Boss krijgt groene vlekken van eMTB's....

Dus on topic. Waneer gaan de nieuwe routes open? :bier:
FWIW: regeneratie is gangbaar bij e-bikes met achterwielmotor maar bij een e-mtb wil je geen motor achterin hebben. Voor regeneratie bij een middenmotor zou je weer een aparte dynamo moeten inbouwen, volgens mij.
Waarom zou je geen achterwielmotor willen?

En momenteel zit het regeneratievermogen van een e-bike op het niveau dat als je regenererend Alpe d'Huez af gaat en je beneden omdraait, je pakweg 50 meter ondersteuning hebt gewonnen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: wo 4 mei 2022, 12:29
Waarom zou je geen achterwielmotor willen?
iets met onafgeveerd gewicht waarschijnlijk ....... maar zoals je weet heb ik weinig verstand van vering :bier: :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

yo-eddy schreef: wo 4 mei 2022, 12:47
Lars TB schreef: wo 4 mei 2022, 12:29
Waarom zou je geen achterwielmotor willen?
iets met onafgeveerd gewicht waarschijnlijk ....... maar zoals je weet heb ik weinig verstand van vering :bier: :wink:
Inderdaad, maakt het alleen maar onnodig ingewikkeld. Het menselijk lichaam is gezegend met 2 uitstekende veren.

En de nieuwe lussen liggen vooral in bosgebied dus wel minder mul denk ik (maar al tijdje niet geweest) en veel berenhekken helpen ook. Zolang we die rustig aan kunnen leggen is die route eerder klaar :) ik ben er zaterdag ook weer in ieder geval.. shotgun op de gator, heb de dagelijkse fiets bij waarschijnlijk :winkie:
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

yo-eddy schreef: wo 4 mei 2022, 12:47
Lars TB schreef: wo 4 mei 2022, 12:29
Waarom zou je geen achterwielmotor willen?
iets met onafgeveerd gewicht waarschijnlijk ....... maar zoals je weet heb ik weinig verstand van vering :bier: :wink:
Ik denk hierbij niet aan onafgeveerd gewicht maar aan gewicht in het algemeen. Een beetje motor weegt bij mij weten een kilo of 2-3 en dat lijkt mij aan de achterkant geen fijn plan. Regeneratie is natuurlijk wel top tijdens een Alpenafdaling 😅 - kun je weer met 100% de berg op!
Plaats reactie