Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

Iemand die na de 2 plensbuien gereden heeft vandaag en wil aangeven of het Oostelijk deel (kort rondje) een beetje te doen is? Anders sla ik hem morgen over en ga ik rechtstreeks naar GMA.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

noxiuz schreef: za 21 mei 2022, 22:25 Iemand die na de 2 plensbuien gereden heeft vandaag en wil aangeven of het Oostelijk deel (kort rondje) een beetje te doen is? Anders sla ik hem morgen over en ga ik rechtstreeks naar GMA.
Schoorl was in het bos redelijk te doen. De duinen kom je wel door maar het is zigzaggen en harde stukjes zoeken. GMA had je al ondervonden denk ik. Die ligt er subliem bij alleen wel erg druk..
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

chrisscross schreef: ma 23 mei 2022, 07:41
noxiuz schreef: za 21 mei 2022, 22:25 Iemand die na de 2 plensbuien gereden heeft vandaag en wil aangeven of het Oostelijk deel (kort rondje) een beetje te doen is? Anders sla ik hem morgen over en ga ik rechtstreeks naar GMA.
Schoorl was in het bos redelijk te doen. De duinen kom je wel door maar het is zigzaggen en harde stukjes zoeken. GMA had je al ondervonden denk ik. Die ligt er subliem bij alleen wel erg druk..
Ah top, van het weekend Schoorl maar weer eens bezoeken dan. En wat betreft drukte... tja, daar ben ik zelf onderdeel van. Kan ik moeilijk iemand kwalijk nemen. Welgeteld 2x ingehaald en twee anderen ingehaald. Dat gaat gelukkig altijd heel schappelijk en vriendelijk hier op de routes dus daar maak ik totaal geen probleem van.

(behalve die ene e-biker die niet de nok af durfde en met geblokkeerde achterrem naar beneden gleed, die vervloek ik nog steeds)
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Alleen in het bos gefietst vanavond en dat lag er super bij, alleen groen/rood was wat mul in de afdaling.

Verder nog een multi tooltje gevonden op de route in de eerste afdaling, mocht iemand m missen, stuur maar een pb.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

boldrides schreef: wo 18 mei 2022, 08:27
BOSS schreef: ma 16 mei 2022, 13:27
En maar weer on topic; de nieuwe route is nog niet opengesteld(voor wie dat nu nog niet begrepen had) Nog geen uitspraak inzake de omgevingsvergunning en kapotte schapenhekken vervangen we inderdaad niet meer in het gedeelte van de route wat komt te vervallen.(westelijk van de Julianalaan)

dussssss©
Sorry dat ik erover begin maar enig idee wanneer die uitspraak inzake de omgevingsvergunning moet komen? Procedures kunnen toch niet oneindig doorlopen lijkt me? Neem aan dat er wettelijke termijnen aan vastzitten.

Zat even te grasduinen in mijn mail naar de nieuwsbrieven en de laatste info (of ik heb iets gemist) was van 23-12-2021 waarin gezegd werd dat alle vergunningen zijn verleend en dat er in februari 2022 een zitting zou plaatsvinden bij de rechtbank omdat tegenstanders in beroep waren gegaan. Was daar inmiddels uitspraak over?

Begrijp me niet verkeerd, geen kritiek naar jullie.. ik probeer een beetje de stroperige rechtspraak te begrijpen en wat er nou precies nog de opening vd nieuwe route dwarsboomt.

Die had er inderdaad al een week of 3 geleden moeten zijn(12 weken na de zitting), geen idee wanneer hij komt. Volgens onze juriste is het druk bij de rechtbank en correspondentie levert niet veel op.

dussssssss©
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

En als die uitspraak binnenkort komt, kan daar dan weer tegen in beroep worden gegaan of is het dan eindelijk een keertje klaar met de rechtzaken?
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Anne Jan schreef: wo 25 mei 2022, 20:52 En als die uitspraak binnenkort komt, kan daar dan weer tegen in beroep worden gegaan of is het dan eindelijk een keertje klaar met de rechtzaken?
Je kan (bijna) oneindig in beroep in NL. Dus ja.

dussssssss©
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Of je krijgt Overijsselse toestanden. 😬

https://www.destentor.nl/salland/binnen ... bike.nl%2F
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zo dan, dat is wel een dikke overwinning daar voor de natuurclubs.
Ze zullen hier in NH dan wel snel gaan overleggen met OV hoe ze dat zo snel voor elkaar hebben gekregen :D
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Gewoon net voor de zondagochtend een grote doos zandhagedisjes naar het parcours brengen.
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

Oli4k schreef: do 26 mei 2022, 08:30 Gewoon net voor de zondagochtend een grote doos zandhagedisjes naar het parcours brengen.
Betonhagedisjes.
De beestjes hebben zichzelf doorgeevolueerd. Let maar op de betonnen fietspaden in SBB. Vooral daar moet je op die gasten letten aangezien beton hun nieuwe natuurlijke habitat is.
De borden naast de paden verraden het al.
(Beestjes waren het waarschijnlijk zat om als verdienmodel voor Harry door het leven te gaan)[
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Op de Veluwe zie je weleens "pas op" borden voor zonnende adders op de beton fietspaden.
Gelukkig worden de fietspaden dan ook niet afgesloten :P

Zelf weleens een slang zien liggen op het fietspad, kon er net aan omheen, was na een bocht.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Die bordjes staan er te Schoorl ook. Maar dan voor de hagedis. Op de nieuwe routes hebben wij ecoducten voor de hagedissen 🦎 (hagedis er onder, fiets er over) Vandaag geen hagedis gezien tijdens controle rondje, Dus volgens eigen onderzoek werkt het. :winkie: (Er is serieus door ecologen over nagedacht en gemaakt volgens spec.)
◼︎ Go round the outside.
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

Tijgerhaai schreef: vr 27 mei 2022, 23:44 Die bordjes staan er te Schoorl ook. Maar dan voor de hagedis. Op de nieuwe routes hebben wij ecoducten voor de hagedissen 🦎 (hagedis er onder, fiets er over) Vandaag geen hagedis gezien tijdens controle rondje, Dus volgens eigen onderzoek werkt het. :winkie: (Er is serieus door ecologen over nagedacht en gemaakt volgens spec.)
Zie je de hagedissen ook ?Ik heb er nog nooit 1 gezien in schoorl.Wel eekhorns herten zwijnen op de veluwe.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik heb ze nog nooit op de route gezien. Wel tijdens een rondje lopen boven bij de klimduin.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie