Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het is dan wel weer leuk als je elders in het land bent en de locale boswielrenners rijden met samen geknepen billetjes over wat wij stof zouden noemen. En jij ragt er met je neefje gevolgd door je zus (waar ik ook enigszins verbaast over was) volg gas over heen. :D
◼︎ Go round the outside.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

yo-eddy schreef: ma 26 april 2021, 10:33
twowheeler schreef: ma 26 april 2021, 10:22 Toch is het ook kicken als het mul wordt, zeker in het open gebied, en je er toch met power doorheen komt.

Toch is het sinds het hoogwaardige onderhoud wel echt enorm verbeterd hoor op Schoorl. Voorheen was er veel meer "last" van het mulle zand
Mwah, kan aardig door mul zand rijden (ben hier opgegroeid) maar echt leuk kan ik het niet noemen.
Dat ben ik dus wel met je eens! Kan zelf ook lekker door het mulle zand jekkeren, maar om te zeggen dat het leuk is...... Zoek in de zomer liever ergens anders mijn heil.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Tijgerhaai schreef: ma 26 april 2021, 10:39 Het is dan wel weer leuk als je elders in het land bent en de locale boswielrenners rijden met samen geknepen billetjes over wat wij stof zouden noemen. En jij ragt er met je neefje gevolgd door je zus (waar ik ook enigszins verbaast over was) volg gas over heen. :D
Dit heb ik in Diever meegemaakt. Gevraagd aan de lokale Mtb'er hoe het er bij lag. "wel wat mul hier en daar".
Zijn definitie van mul was duidelijk anders dan die van ons, erg leuk om dan vrij makkelijk door te kunnen rijden.
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

En dan nog de sport er van maken als het echt mul is wie komt het verst op de klim?
◼︎ Go round the outside.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Vroeguh was de Zwarte Blink zonder matten/houtjes/trapjes pas een echte leuke mulle klim! :winkie:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Met nachtvorst zoals we laatst hadden moet je nog oppassen als het mul is. Hier in het Duinreservaat zag ik ze met bosjes onderuit gaan zodra de grond ontdooide. Eentje ging echt vlak op z’n plaat. Schrok me kapot want de beste man bleef net iets te lang liggen. Viel uiteindelijk mee gelukkig. Scheelt dan toch als je in een duingebied op nauwelijks onderhouden zandpaden hebt leren fietsen.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: ma 26 april 2021, 10:33
twowheeler schreef: ma 26 april 2021, 10:22 Toch is het ook kicken als het mul wordt, zeker in het open gebied, en je er toch met power doorheen komt.

Toch is het sinds het hoogwaardige onderhoud wel echt enorm verbeterd hoor op Schoorl. Voorheen was er veel meer "last" van het mulle zand
Mwah, kan aardig door mul zand rijden (ben hier opgegroeid) maar echt leuk kan ik het niet noemen.
Precies dat!
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Nu het dus mul word, kan je dan het beste met strandbanden gaan rijden of is dit voor Schoorl af te raden?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

yougo1983 schreef: wo 28 april 2021, 10:35 Nu het dus mul word, kan je dan het beste met strandbanden gaan rijden of is dit voor Schoorl af te raden?
alles kan, maar als je een beetje wilt genieten vd afdalingen dan is een (klein) nopje best fijn.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

yo-eddy schreef: wo 28 april 2021, 10:39
yougo1983 schreef: wo 28 april 2021, 10:35 Nu het dus mul word, kan je dan het beste met strandbanden gaan rijden of is dit voor Schoorl af te raden?
alles kan, maar als je een beetje wilt genieten vd afdalingen dan is een (klein) nopje best fijn.
Strandband achter vind ik in de zomer wel fijn. Nopje voor inderdaad (Vittoria Mezcal). Het ligt er ook een beetje aan hoe veel power je hebt. Ik hoef bij kleine klimmetjes etc. maar een beetje extra aan te zetten omdat ik al vrij hard aan kom. Dan is grip achter niet zo'n probleem. Maar mijn vriendin heeft achter wel een nopje nodig omdat haar achterband anders doorslipt op sommige steilere stukjes en dan komt ze tot stilstand.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Vooral volume in je banden en lage druk is het devies, en wat al gezegd is, aanzetten en met snelheid de mulle stukken in gaan

En nuttige tip voor eenieder die er wat aan heeft: de laatste tiende bar die je eruit laat geeft altijd de grootste winst, het is progressief

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Heckler40 schreef: wo 28 april 2021, 14:04 Vooral volume in je banden en lage druk is het devies, en wat al gezegd is, aanzetten en met snelheid de mulle stukken in gaan

En nuttige tip voor eenieder die er wat aan heeft: de laatste tiende bar die je eruit laat geeft altijd de grootste winst, het is progressief

Enjoy!!
Vergeet je houding (lichaamsverdeling) niet op de fiets. Die is misschien nog wel het belangrijkste. :wink:
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

chrisscross schreef: wo 28 april 2021, 16:11
Heckler40 schreef: wo 28 april 2021, 14:04 Vooral volume in je banden en lage druk is het devies, en wat al gezegd is, aanzetten en met snelheid de mulle stukken in gaan

En nuttige tip voor eenieder die er wat aan heeft: de laatste tiende bar die je eruit laat geeft altijd de grootste winst, het is progressief

Enjoy!!
Vergeet je houding (lichaamsverdeling) niet op de fiets. Die is misschien nog wel het belangrijkste. :wink:
In hoeverre verschilt de houding met de normale omstandigheden?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

yougo1983 schreef: do 29 april 2021, 10:45
chrisscross schreef: wo 28 april 2021, 16:11

Vergeet je houding (lichaamsverdeling) niet op de fiets. Die is misschien nog wel het belangrijkste. :wink:
In hoeverre verschilt de houding met de normale omstandigheden?
Gewicht meer achterop en stuur niet te verkrampt vasthouden
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: do 29 april 2021, 11:03

Gewicht meer achterop en stuur niet te verkrampt vasthouden
:-q :-q
Plaats reactie