Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Aah
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 16:12

Matthijs_XtC schreef: di 20 april 2021, 18:23 zojuist geen leuke billen meer gezien, hoewel....het lijkt erop alsof de natuur het kale stuk richting strand al overgenomen heeft. Net na een klein klimmetje en bochtje naar links stond ik midden in de kudde met hooglanders. Toch zeker op 10 cm afstand van een paar geweldige billen even rustig aan gereden :D
klinkt als 16.00 uur daar schat ik zo😉, was krap tussen de 🐂door.....
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 20 april 2021, 20:53 Ja met de komst van de e-bikes zal het nog drukker worden, iedereen waagt zich er nu aan, conditie of niet.

Kwam ze vorig weekend ook tegen, heer en mevrouw op een dikke enduro e-bike oid, leken wel halve brommers, en dan stapvoets omlaag.
Met zo'n fiets denkt men dat ze de hele wereld aankunnen.
Ik weet niet of het goed is voor het imago van de sport, maar qua inkomsten zullen de fietshandelaren niet klagen.
Ze geven die dingen nu ook niet bepaald gratis weg. Als ik kijk wat mijn bio-bike kost dan zit je niet in de categorie leuk om even te proberen. Of verhuurd iemand die dingen in de regio?
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ja, o.a off-road centrum Schoorl, is echt geel leuk om een keer een rondje mee te doen.
Heel rondje met gemiddelde van 30km pu. :-q
Als ik het geld had had ik er al lang een gekocht.
Have fun!
Rinse.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Het lijkt mij ook wel gaaf hoor zo een ding. Zeker als je de begrenzer eraf haalt. Maar als "gewone" MTBer en onderhoudsploeg moet je je afvragen of je blij moet zijn met de komst van die dingen. Het zullen er alleen maar meer worden.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

chrisscross schreef: wo 21 april 2021, 08:37 Het lijkt mij ook wel gaaf hoor zo een ding. Zeker als je de begrenzer eraf haalt. Maar als "gewone" MTBer en onderhoudsploeg moet je je afvragen of je blij moet zijn met de komst van die dingen. Het zullen er alleen maar meer worden.
Ik moet zeggen 95% van de mensen die ik op zo'n ding tegen kom, rijden redelijk rustig. Die genieten gewoon lekker van hun rondje/activiteit.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Wordt pas een probleem als de grote huur groepen op een e-bike worden gezet. Dan kun je beter gaan asfalteren denk ik, zeker op de kwetsbare nieuwe route...
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

Tijgerhaai schreef: wo 21 april 2021, 07:13
Rayb81 schreef: di 20 april 2021, 20:53 Ja met de komst van de e-bikes zal het nog drukker worden, iedereen waagt zich er nu aan, conditie of niet.

Kwam ze vorig weekend ook tegen, heer en mevrouw op een dikke enduro e-bike oid, leken wel halve brommers, en dan stapvoets omlaag.
Met zo'n fiets denkt men dat ze de hele wereld aankunnen.
Ik weet niet of het goed is voor het imago van de sport, maar qua inkomsten zullen de fietshandelaren niet klagen.
Ze geven die dingen nu ook niet bepaald gratis weg. Als ik kijk wat mijn bio-bike kost dan zit je niet in de categorie leuk om even te proberen. Of verhuurd iemand die dingen in de regio?
Er is volgens mij Schoorl een verhuurder die Specialized Turbo Levo fietsen verhuurt. Ik kwam vorig jaar op de afdaling van de nok een groepje van 4 jongens op die fietsen tegen. 2 waren naar beneden aan het lopen en de andere 2 stonden op de kruising naar de kuil te kijken wat ze het best konden doen. Aangezien ik nogal verbaasd was dat mensen met zulke fietsen naar beneden aan het lopen waren heb ik maar eens gevraagd waar ze ze vandaan hadden en ze vertelden me dat ze ze in de buurt gehuurd hadden.
Laatst gewijzigd door Superstom op wo 21 april 2021, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Terwijl je toch ook naar beneden heerlijk kan scheuren op die dingen. Je moet alleen harder werken omdat ze zwaarder zijn. Twee jaar terug net Bike Action een in de Harz geweest. De gids was al een ouder baasje dat zijn vrienden niet meer bij kon houden. Hij had dus zo’n mooi Duits ding onder zijn kont. Beest van een machine zowel omhoog als naar beneden.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Was lekker rustig vandaag. Beetje mul alweer op sommige plekken en vooral behoorlijk stoffig maar goed te doen. Voor beginners wordt het alweer spannend. Er was iemand hard op haar gezicht gegaan op de afdaling na de S-berg. Het leek dat ze vooral flink geschrokken was. Hoop dat het meeviel. Ik weet niet wat mensen allemaal uitspoken maar het is nu iedere keer dat ik ga fietsen raak met mensen die net gecrasht zijn. Hoop dat dat geen trend wordt.

De Nok lag er weer fijn bij, vooral het bovenste stuk is mooi ingeklonken na het recente onderhoud. Sowieso is het hele parcours nu echt prima te rijden, als je een beetje oplet met de losse bovenlaag. Op het stuk met de schapenhekken zag je de bovenlaag zo weggeblazen worden. Wel lekker om daar een keer geen tegenwind te hebben 😆
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

mugged schreef: wo 21 april 2021, 11:40 Wordt pas een probleem als de grote huur groepen op een e-bike worden gezet. Dan kun je beter gaan asfalteren denk ik, zeker op de kwetsbare nieuwe route...
Als dat gebeurt kan er wat mij betreft een verbod komen op die dingen, tenzij je je inschrijft ofzo. Schoorl is mega kwetsbaar, zo'n crossmotor in verkeerde handen draait de hele boel dan kapot. Met nadruk op verkeerde handen.

Schoorl is nu trouwen in topstaat! Een beetje mul aan het worden maar dat hoort er gewoon bij. Vooral genieten nu
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Remmen ook verbieden want die hebben 10x meer vermogen dan een gemiddelde speed pedelec.
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Ik heb dinsdag nog een rondje gedaan en toen lag die er mooi bij, vandaag weer (2 dagen later) en op de mooie stukjes toch al weer mul. Vooral easy/difficult begint behoorlijk mul te worden, de drop van easy naar difficult is de aanloop mul en de landing ook :-?
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

verbazend hoeveel er in 4 dagen kan veranderen, toplaag is nu echt wel op veel plekken mul. Afdaling na Zwarte Blink echt even moeten opletten hoewel daar al best veel onderhoud is geweest. Tijd voor #trailrespect :winkie:

Drukte viel eind van de middag ook prima mee. Paar late huurfietsers nog onderweg, vlak voor me ging er 1 onderuit op de afdaling Nok, gelukkig in het zachte zand. Wel mooi om het enthousiasme te zien, wie weet hebben ze er een mooie hobby/sport bij gevonden.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Toch is het ook kicken als het mul wordt, zeker in het open gebied, en je er toch met power doorheen komt.

Toch is het sinds het hoogwaardige onderhoud wel echt enorm verbeterd hoor op Schoorl. Voorheen was er veel meer "last" van het mulle zand
Who needs roads when there's dirt
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

twowheeler schreef: ma 26 april 2021, 10:22 Toch is het ook kicken als het mul wordt, zeker in het open gebied, en je er toch met power doorheen komt.

Toch is het sinds het hoogwaardige onderhoud wel echt enorm verbeterd hoor op Schoorl. Voorheen was er veel meer "last" van het mulle zand
Mwah, kan aardig door mul zand rijden (ben hier opgegroeid) maar echt leuk kan ik het niet noemen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie