Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Meestal is omhoog rijden toch eigenlijk makkelijker dan lopen. :D Er zijn nog delen die aangelegd moeten worden dus het is nog geen complete lus er is dus nog wel wat werk aan de winkel. Op het moment is men bezig met de omgevingsvergunning. (gaat ook nog wel weer even duren) Maar als je zin hebt om te helpen schoffelen geef je zelf op via: https://mtb-noordwest.nl/onderhoud_routes.html" onclick="window.open(this.href);return false; dan ben je één van de eerste die het weet.
◼︎ Go round the outside.
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Heb vanmiddag rond 13.15 een toolkit in een tasje gevonden op de route! Iemand van hier het kwijt? wanneer dit zo is stuur me ff een pb met de beschrijving van de inhoud etc. dan kan ik m eventueel retour sturen!
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Anyway, route sinds lange tijd weer eens gereden. Hij is nu lekker divers zullen we maar zeggen......het stuk duin is echt niet normaal te berijden.....wel lekker voor je techniek. in het bos gaat het beter met hier en daar een heel klein beetje mul. Is en blijft een pracht van een route!
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Kamibassie schreef:Anyway, route sinds lange tijd weer eens gereden. Hij is nu lekker divers zullen we maar zeggen......het stuk duin is echt niet normaal te berijden.....wel lekker voor je techniek. in het bos gaat het beter met hier en daar een heel klein beetje mul. Is en blijft een pracht van een route!
In het open duin moet je gewoon alles geven, hoe harder je gaat hoe minder last je van de matten en van het mule zand hebt.
Gang is alles.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

...... Pluvius is ons weer goed gezind in Schoorl vanavond :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Dat gaat nogal!
De hamer van Thor heeft flink geslagen!
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Tijgerhaai schreef:Nieuw dropje in de afdaling Koninginneduin/Zig Zag.
https://www.instagram.com/p/BnRJ32LC8J3 ... hare_sheet" onclick="window.open(this.href);return false;
Rechterkant makkelijk en goed rolbaar. Links hoger en meer talent nodig.
Afgelopen zaterdag nog even een korte lus Schoorl meegepakt na een dagje Spaarnwoude.
Ik was erg benieuwd hoe bovenstaande feature erbij lag en ik wilde ook meteen het stronkje in het midden proberen waar hier over gesproken werd.
Nooit echt gekeken welke lijnen je daar hebt, maar die stronk ga ik nu dus altijd pakken. Leuk ding.
Als de nieuwe route vol zit met dit soort dingetjes, pwoaaah, zin an! :winkie:
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Flow&Co schreef: Afgelopen zaterdag nog even een korte lus Schoorl meegepakt na een dagje Spaarnwoude.
Ik was erg benieuwd hoe bovenstaande feature erbij lag en ik wilde ook meteen het stronkje in het midden proberen waar hier over gesproken werd.
Nooit echt gekeken welke lijnen je daar hebt, maar die stronk ga ik nu dus altijd pakken. Leuk ding.
Als de nieuwe route vol zit met dit soort dingetjes, pwoaaah, zin an! :winkie:
Er wordt gezegd dat je zonder talent beter rechts kan pakken. Nou ik ben zelf wel een angsthaas maar ik vind links wel echt prima te doen.

Daarnaast heeft Tijgerhaai mij gewezen op dat de mtb getuned kan worden met latex binnenbanden. Levert dit veel voordeel op?
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Dan heb je blijkbaar minstens zoveel talent als dat die haas angst heeft...
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Daarnaast heeft Tijgerhaai mij gewezen op dat de mtb getuned kan worden met latex binnenbanden. Levert dit veel voordeel op?
tov van gewone binnenbanden zijn ze wat lekbestendiger, en sommige zeggen dat ze het merken dat latex binnenbanden soepeler zijn tov normale. Zelf nooit verschil gemerkt, maar misschien merk je het wel als nu met binnenbanden van boven de 200 gram rijdt.
Nadeel is dat ze langzaam leeglopen, dus iedere week oppompen.

Vanochtend op weg naar Schoorl was er al gestrooid op het fietspad langs de Herenweg, was rond de 8 graden... :roll: Moet niet gekker worden met die aansprakelijkheidsangst van tegenwoordig.... :-{
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

yougo1983 schreef: Daarnaast heeft Tijgerhaai mij gewezen op dat de mtb getuned kan worden met latex binnenbanden. Levert dit veel voordeel op?
Eerste wat ik doe, de binnenbanden er uit. :D Maar genoeg leesvoer vind je hier: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 1&t=129578" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

De eerste 36ers zijn alweer gereden de afgelopen week. De tijden vliegen naar beneden en het parcours wordt met de dag beter te rijden. Afstappen hoeft niet meer als je een beetje "mulzand-techniek" hebt. De Blink bovenop en afdaling is het slechtste deel van de route.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

We kunnen elkaar een beetje helpen met de trail status op Trailforks. Enkele trail hier https://www.trailforks.com/contribute/report/?rid=23758" onclick="window.open(this.href);return false; Of een paar te gelijk (even aanvinken welke) hier: https://www.trailforks.com/contribute/r ... ?rid=23758" onclick="window.open(this.href);return false; Het kan ook in de app.Als wij dat met zijn allen een beetje bijhouden hoeven wij niet om de x dagen te vragen hoe de route er bij ligt. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

Vandaag een 36 er geprobeerd maar net niet gelukt. Toch best een flink windje en aardig wat zand. Afstappen hoefde niet maar scheelde weinig.

Mag ik aan het onderhoudsteam vragen de S bocht onderaan de dropoffs weer in ere te herstellen? Nu lopen er weer zoveel sporen en is het echt een rommeltje.
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Zojuist op FB een bericht van MTB-Noordwest voorbij zien komen.
De gemeente heeft zich door stichting Duinbes laten overtuigen dat de route al 20 jaar illegaal is en heeft SBB een brief gestuurd dat als ze geen vergunning regelen, het parcours helemaal gesloten en zelfs weggehaald moet worden.
Doen ze dit niet, krijgen ze een boete van 25K!

Het bericht dat MTB-Noordwest zich wederom gaat inzetten om ook dit juridische obstakel weer te overwinnen getuigd van engelengeduld.
Je wordt hier toch helemaal gestoord van.
Plaats reactie