Schoorl inside out!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

za 1 februari 2020, 18:44

Jurf schreef:
za 1 februari 2020, 18:18
Nee 2 volwassenen, eentje met een Trek, ik denk Fuel, die hem ook probleemloos deed, en een ander met een sjieke Santa.
En 8 jarigen...die spelen vals, die hebben veel minder ervaring met hard crashen en kennen nog geen angst :winkie:

Je kent het gezegde he, angst komt met de jaren!
oudste van onze kliek is 53 (brak vd zomer zijn schouder in Livigno) en knalt er inmiddels ook gewoon weer vanaf :o
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Hoofddorp

za 1 februari 2020, 19:39

Ik zag vandaag ook een hele groep kids van MTB Schoorl .... Ik wist niet eens dat die bestond :oops: Maar wat een leuke groep was dat joh! Tenue's en alles. Van genoten.
mugged
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

za 1 februari 2020, 19:49

Het zou trouwens wel aardig zijn om de aanloop naar de drop iets aan te passen met een bermpje op links. Voor de gevorderden kan ie dan op snelheid en zelfs met een kleine kick en als je wilt oefenen wordt je ook al beter op de juiste lijn gezet. Je ziet nu dat mensen onnodig te schuin aanrijden en daardoor in de roll-out verkeerd uitkomen. Even uit mn hoofd is er genoeg support aan de linkerkant om een bermpje tegen te stutten zonder dat het heel onnatuurlijk wordt.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

zo 2 februari 2020, 01:04

mugged schreef:
za 1 februari 2020, 19:49
Het zou trouwens wel aardig zijn om de aanloop naar de drop iets aan te passen met een bermpje op links. Voor de gevorderden kan ie dan op snelheid en zelfs met een kleine kick en als je wilt oefenen wordt je ook al beter op de juiste lijn gezet. Je ziet nu dat mensen onnodig te schuin aanrijden en daardoor in de roll-out verkeerd uitkomen. Even uit mn hoofd is er genoeg support aan de linkerkant om een bermpje tegen te stutten zonder dat het heel onnatuurlijk wordt.
Nop, dat "bermpje" ligt dan precies op de makkelijke groene lijn, deze drop is geen officiële feature maar "bermversteviging" die misbruikt wordt als drop :bier:

Verder kom je gewoon prima uit als je je landing aanstuurt op het paadje vd rode lijn.

Lars (8)

Afbeelding
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

zo 2 februari 2020, 01:34

Knap, ben daar wel jaloers op.

Eigenlijk zijn de mensen die de drop niet nemen geen echte MTBers zeker dan? :P

Ik blijf wel in het hokje zitten dat ik een beginner ben die redelijk door kan fietsen :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

zo 2 februari 2020, 10:59

Rayb81 schreef:
zo 2 februari 2020, 01:34
Knap, ben daar wel jaloers op.

Eigenlijk zijn de mensen die de drop niet nemen geen echte MTBers zeker dan? :P

Ik blijf wel in het hokje zitten dat ik een beginner ben die redelijk door kan fietsen :-q
Er is ook zat wat ik niet durf te rijden, de mensen die dat wel doen noemen mij waarschijnlijk boswielrenner ;)
De vraag is of je wel of iet de behoefte hebt om je comfort zone een beetje op te rekken af en toe.
Iets jong leren is ook een voordeel, bovengenoemde Lars crashte vorige week bij een jump van een trap van ruim 2,5 meter into flat ..... en loopt gewoon weg met een schrammetje op zijn knie..... :o
w0utje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Marin mount xm9 e-mtb

zo 2 februari 2020, 18:28

Wat een blubber vandaag, zo heb ik het niet vaak gezien. Hier en door ook erg glad, niet ideaal voor de nieuwe rocket rons's. Wel heerlijk 2 rondjes gedaan, fietsje net weer schoongemaakt, daarna mijzelf, wat een troep kwam eraf.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door w0utje op zo 2 februari 2020, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

zo 2 februari 2020, 18:36

w0utje schreef:
Wat een blubber vandaag, zo heb ik het niet vaak gezien. Hier en door ook erg glad, niet ideaal voor de nieuwe rocket rons's. Wel heerlijk 2 rondjes gedaan, fietsje net weer schoongemaakt, daarna mijzelf, wat een troep kwam eraf.
Het leek inderdaad wel veldrijden, on-Schoorls spekkig ..... gelukkig is dat met een halve droge dag vaak al weer weg
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker

zo 2 februari 2020, 22:55

Ik pak die drop nooit. Ben wel van het springen maar heb een Carbon hardtail. Die gaat die drop niet lekker vinden. Sprongetjes op hoge snelheid pak ik wel altijd, daarvan is de impact over het algemeen een stuk minder groot.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker

zo 2 februari 2020, 22:59

yo-eddy schreef:
zo 2 februari 2020, 18:36
w0utje schreef:
Het leek inderdaad wel veldrijden, on-Schoorls spekkig ..... gelukkig is dat met een halve droge dag vaak al weer weg
Was zeer glad en verraderlijk net. 1x Mn voorwiel overdwars in de bocht onderop bij de drops. Hield hem net maar werd al half voorover gelanceerd. De concentratie was meteen weer terug. :lol:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

ma 3 februari 2020, 10:23

chrisscross schreef:
Ik pak die drop nooit. Ben wel van het springen maar heb een Carbon hardtail. Die gaat die drop niet lekker vinden. Sprongetjes op hoge snelheid pak ik wel altijd, daarvan is de impact over het algemeen een stuk minder groot.
Impact als je 'm goed neemt is veel minder dan bv hard over een zootje remknippen de kuil in......
Rij ook HT en jarenlang star, heb 'm altijd gesprongen en ik weeg 100+ kg
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

ma 3 februari 2020, 10:35

yo-eddy schreef:
chrisscross schreef:
Impact als je 'm goed neemt is veel minder dan bv hard over een zootje remknippen de kuil in......
Ja maar, carbon... .
"Hakken doe je met een botte bijl"

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

ma 3 februari 2020, 10:42

Lars TB schreef:
Ja maar, carbon... .
Ach, als een Amsterdams stoeprandje al niet meer kan heb je geen MTB gekocht :winkie:
Oli4k
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

ma 3 februari 2020, 12:28

Die bagger was lekker gisteren. Ik heb wel te doen met de onderhoudsploeg. Al die mensen die om de plassen en modder heenrijden. Wat is dat, zijn ze bang om nat te worden? Van gladheid vrij weinig gemerkt met de Trail Kings. Behalve in de gevaarlijkste afdaling. Daar ging de snelheid er goed uit met grip zoeken in de bagger. Het was me niet eerder opgevallen dat je ook nog best een stukje omhoog moet halverwege.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker

ma 3 februari 2020, 12:50

Lars TB schreef:
yo-eddy schreef:

Ja maar, carbon... .

Dat dus, met mn oude alu nam ik hem wel ja.
Maat van me had vorige week zijn net nieuwe carbon fully kapot. Frame gebroken. :-{
Plaats reactie