Schoorl inside out!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Oli4k
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

vr 28 februari 2020, 17:54

Ironhorse Erik schreef:
vr 28 februari 2020, 16:43
De berichtgeving omtrent "het natuurgebied" bij het F1 evenement is waanzinnig uit zijn verband getrokken.
Daar hebben natuur activisten (of moet ik gezien recente ontwikkelingen "terroristen zeggen" ?)

Gelukkig hebben we de Loep nog:

https://www.facebook.com/natuuractivistenIoep/

Deel svp een dergelijk nuancerend bericht van de Loep zoveel mogelijk, het is op ongeveer een miljoen miljard x meer feiten gebaseerd dan de roeptoeterij van zelfbetitelde natuur experts met teveel vrije tijd.

:winkie:
Nogal off-topic. En totaal buiten de regio, Zandvoort en Noordwijk liggen niet eens in de buurt van Schoorl.
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott
Contacteer:

vr 28 februari 2020, 18:21

Zie een paar reacties terug. Daarnaast zijn het de zelfde zeiksnorren die onze vrienden in Zandvoort en op Texel het leven zuur maken. En te Schoorl schiet het ook nog niet echt op dankzij eigenbelang, eh natuurbelang.
Mountainbiker sinds 1991 Trailforks | Komoot | Strava | Instagram
Ironhorse Erik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: 2020 Sworks Enduro - 2019 Sworks Stumpjumper ST 29" - 2017 Sworks Enduro 29" - 2018 Sworks Epic

za 29 februari 2020, 00:08

Oli4k schreef:
Ironhorse Erik schreef:
vr 28 februari 2020, 16:43
De berichtgeving omtrent "het natuurgebied" bij het F1 evenement is waanzinnig uit zijn verband getrokken.
Daar hebben natuur activisten (of moet ik gezien recente ontwikkelingen "terroristen zeggen" ?)

Gelukkig hebben we de Loep nog:

https://www.facebook.com/natuuractivistenIoep/

Deel svp een dergelijk nuancerend bericht van de Loep zoveel mogelijk, het is op ongeveer een miljoen miljard x meer feiten gebaseerd dan de roeptoeterij van zelfbetitelde natuur experts met teveel vrije tijd.

Nogal off-topic. En totaal buiten de regio, Zandvoort en Noordwijk liggen niet eens in de buurt van Schoorl.
Lees even de context voordat je de forum dominee denkt uit te moeten hangen :-q
Oli4k
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

za 29 februari 2020, 12:10

Ironhorse Erik schreef:
za 29 februari 2020, 00:08
Oli4k schreef:

Lees even de context voordat je de forum dominee denkt uit te moeten hangen :-q
Ok, zo heb ik er ook nog een. Laat die mileutypes zich vooral zoveel mogelijk druk maken over de GP in Zandvoort, dan hebben ze minder tijd voor Schoorl. Als die mensen slim zijn vechten ze al de vergunning die er afgegeven voor evenementen in dat gebied aan. Zijn ze nog wel even zoet mee.

En dan kunnen we het hier gewoon hebben over hoe het parcours erbij ligt en dat soort dingen.
w0utje
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Marin mount xm9 e-mtb

za 29 februari 2020, 15:51

Op dit moment best wel vochtig, 2e rondje zag je het wel opdrogen. Maar zeker het vlakke stuk voor de nok kan je bijna je zwembroek meenemen.
Was het eerste rondje wel wat druk, 2e rondje was een stuk rustiger. Wel een paar zonder helm zien fietsen. :~

Net weer regen, hopelijk is het morgen nog wat droger.
Ironhorse Erik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: 2020 Sworks Enduro - 2019 Sworks Stumpjumper ST 29" - 2017 Sworks Enduro 29" - 2018 Sworks Epic

zo 1 maart 2020, 17:58

Vanmorgen op Downhill minions was het wel afzien.
MT500 fladder jas aka remparachute hielp ook niet echt mee.
De nok af was een feestje en met de train van de zig zag afdaling en verderop bij roodgroen de drop was echt fun.
En daar draait het om :winkie:
Wel jammer dat er weer reetfietserstravajunkies die aan het jagen waren op KOMmetjes met de wind in de rug, al scheldend en tierend de naam van de heer denken te moeten misbruiken voor hun verbale genoegen omdat we wat wheelies en manuals aan het trekken waren op het stuk fietspad.

Dat pikken we godverdomme echt niet.
baron062
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: 101mk1/601mk2/29+ Pinion into the making

zo 1 maart 2020, 19:33

Tja, die BWR's. Het valt mij op dat ze geen besef van etiquette/fatsoen hebben : zoals altijd stond ik vandaag bij het eerste stukje van de Nok bijna stil, en slingerde ik iets. Kreeg ik de opdracht niet te slingeren van een stilletjes achteropkomende fietser, want dit persoon wilde er langs. Uiteraard melde hij niet dat ie links of rechts zou passeren.... hij melde helemaal niets. Zo ook meerdere andere fietsers die wilde passeren. Slechts een enkeling gaf aan welke kant hij er langs wilde.

We hebben duidelijk zwijnen nodig in dit gebied. Die kunnen de eikels opvreten voordat ze moeilijk beginnen te doen...
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott
Contacteer:

zo 1 maart 2020, 19:55

Was toch helemaal prima vandaag? Om iets over twee op de Genius op 2.6 rubber en ook een MT500 jas, maar dan de Freezing Point versie, tegen de wind in stampen. Kwam een paar dames tegen op de nok die ook lekker aan het rippen waren je heb wel eens slechter uitzicht. :D
Mountainbiker sinds 1991 Trailforks | Komoot | Strava | Instagram
George
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Contacteer:

zo 1 maart 2020, 20:30

Ik was er ook even vandaag, lekker gereden. Aantal mensen ingehaald, aantal mensen er langs gelaten, geen probleem verder en lekker nostalgisch. Lag er goed bij, leuk ook :-q

Stukje nostalgie maar vroeger toen ik nog jonger en fitter was liet ik snelle jongens altijd op het deel voor de nok passeren, peddelde er vrolijk achteraan en reed ze dan op de klim aan flarden (singlespeed, dan moet je wel) :winkie: Met versnellingen is het wel een stuk makkelijker allemaal, trouwens ;)
Ironhorse Erik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

zo 1 maart 2020, 21:17

baron062 schreef:
zo 1 maart 2020, 19:33
Tja, die BWR's. Het valt mij op dat ze geen besef van etiquette/fatsoen hebben : zoals altijd stond ik vandaag bij het eerste stukje van de Nok bijna stil, en slingerde ik iets. Kreeg ik de opdracht niet te slingeren van een stilletjes achteropkomende fietser, want dit persoon wilde er langs. Uiteraard melde hij niet dat ie links of rechts zou passeren.... hij melde helemaal niets. Zo ook meerdere andere fietsers die wilde passeren. Slechts een enkeling gaf aan welke kant hij er langs wilde.

We hebben duidelijk zwijnen nodig in dit gebied. Die kunnen de eikels opvreten voordat ze moeilijk beginnen te doen...
Wij hadden er vanmorgen ook een aantal die geheel geluidloos achter ons aan rolden, het ging wel redelijk ok, de nok op rijd ik gewoon rechts, en de extra meters zodat zij vooral hard rechtuit kunnen, links erlangs.
Het zijn dan mountainbikers met overschoenen, dan weet je het wel minimaal 30sec voorsprong geven bovenaan de nok, dan zit je er voor de kuil net achter, zijn gaan Homo ehh correctie Halfords hard remmend af en wij broapen de kuil in. In een treintje van 6.
De kombocht onderin de kuil prima door gedrift.
En dat is de fun waar het om draait.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

zo 1 maart 2020, 21:53

Ach, voor sommigen is hard omhoog rijden ook gewoon de lol, ik vond dat ook leuk...... toen ik dat nog kon :winkie:
Het is gewoon wel eens lastig als je, zoals wij, het tempo naar beneden nog wel hebt maar omhoog voorbij wordt gereden door 90% vd BWR's die dan vervolgens "in de weg rijden" naar beneden. De timing om met wat ruimte boven te komen is een kunst op zich. Nog een reden voor mij om lekker te rijden wanneer het rustig is (bijna alles buiten Za. en Zo. ochtend dus)
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

zo 1 maart 2020, 22:20

Het is toch vrij simpel ?
In de klim is ruimte zat om in te halen, naar beneden niet.

Als t druk is kun je op tempo de nok af vergeten, tenminste dat is mijn ervaring.
EO-MTB-ing certified
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker

zo 1 maart 2020, 22:24

Soms haalt iemand je bergop net in maar schat je in dat je sneller naar beneden gaat. Een andere keer zitten er langzamere fietsers voor je die je net niet op tijd voorbij komt. Als het dan niet te druk is maar dus gewoon even ongelukkig uitkomt wacht ik gewoon even voor de afdaling. Kun je lekker genieten op je eigen snelheid en zet je ook niemand onder druk. Werkt prima.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

zo 1 maart 2020, 22:39

Misschien een stoplicht bovenaan de Nok zetten die op groen springt als de afdaling vrij is? :~
Jurf
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Ibis Ripmo, Trek Remedy9.7 & Roscoe8

zo 1 maart 2020, 22:48

Ja en dan i.p.v met een wandelaartje dat hij bij rood aangeeft: effe Nokke met Braapen :winkie:
Plaats reactie