Schoorl inside out!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Ironhorse Erik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: 2020 Sworks Enduro - 2019 Sworks Stumpjumper ST 29" - 2017 Sworks Enduro 29" - 2018 Sworks Epic

wo 15 april 2020, 11:06

....één van de meest technische routes van NL .......
Los van dat dat natuurlijk helemaal niet waar is, 99% van de klappertjes op Schoorl zijn toe te schrijven aan mul zand.
Mul zand rijden is een trucje. Je hebt er geen talent voor nodig maar je moet alles net ff anders doen. Beetje Tiefschnee skien.

Wat mij opvalt zijn momenteel de helmloze spijkerbroeken die heel erg onvoorspelbaar gedrag vertonen en totaal onbekend zijn met enige mountainbike etikette, en waar gezond verstand totaal ontbreekt. Er is geen rekening mee te houden, en uiteindelijk ga je er een keer op klappen.

Ik heb nu 3x achter elkaar een near mis gehad de nok af (eerst een minuut staan te wachten bovenaan) waarbij ze het gehele pad blokkeren bij de splitsing van de kuil (durven niet verder ook niet over Halfords) omdat ze uitgebreid gaan staan te praten, op de trail. Volkomen stuitend natuurlijk, en voordat de commentaren komen dat je daar als snellere biker maar rekening mee hebt te houden. Dat zal allemaal wel. Ik kan er eigenlijk ook niet eens meer boos om worden, die mensen zelf vinden het prachtig als je aangeklabberdebangt komt, en als je uitlegt hoe/waarom snappen ze het ook volkomen. Ze willen het bijna allemaal wel vaker gaan doen, en dat is mooi voor de sport. Vaak ook lekkere meiden van een jaar of 20 in een doorschijnende yoga broek, dat helpt ook om niet boos te worden :winkie:

Laten we ons dan focussen op de term technisch.
Ik vond deze wel wat hebben, technisch in de vorm van precies springen.
Er zijn ook vast wel filmpjes van technische rotsafdalingen, met veel exposure.

https://www.youtube.com/watch?v=V-BL_p9gYko&t=90s

:winkie: :winkie:
38x10
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3

wo 15 april 2020, 11:17

[teleurgesteld]Dacht ik een split-second een filmpje te zien te krijgen van "lekkere meiden van 20 in een doorschijnende yoga broek"; blijken het beelden te zijn van 1 of ander suf ATB-paadje bij Schoorl ofzo..[/teleurgesteld]
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

wo 15 april 2020, 11:47

38x10 schreef:
wo 15 april 2020, 11:17
[teleurgesteld]Dacht ik een split-second een filmpje te zien te krijgen van "lekkere meiden van 20 in een doorschijnende yoga broek"; blijken het beelden te zijn van 1 of ander suf ATB-paadje bij Schoorl ofzo..[/teleurgesteld]
ja echt he :-{
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott
Contacteer:

wo 15 april 2020, 12:09

Ik lees meiden, doorschijnende broek, yoga tijd om de Corona maatregelen wat te verruimen geloof ik. 😍
Mountainbiker sinds 1991 Trailforks | Komoot | Strava | Instagram
Victor1977
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Amsterdam

wo 15 april 2020, 13:06

Ik denk dat de drukte in Schoorl komende dagen gaat toenemen :D
George
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Contacteer:

wo 15 april 2020, 13:37

Dus als je graag naar hitsige mamils kijkt weet je waar je moet zijn...
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

wo 15 april 2020, 13:55

Ik rij baggy. Heb ik weer mazel. :winkie: :winkie:
38x10
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3

wo 15 april 2020, 13:57

Pas op je woorden jij!

Het zijn allemaal MAMIBPBTTTLCs* voor zover ik weet:

*Middle Aged Men In Baggy Pants Because They Think They Look Cool
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

wo 15 april 2020, 14:01

Ziet er in ieder geval een stuk beter dan dat strakke lycra waarbij je alles ziet zitten. :-q

Maar ik hoor het al het is tijd voor de oud Hollandse mountainbiker zoekt mountainbikster. vv. :D
chrisscross
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

do 16 april 2020, 08:21

Ik ben toch wel een redelijk technisch ervaren rijder als ik mezelf mag beoordelen. Mijn laatste rondje Schoorl was 2,5 week geleden. Ik reed met bandenspanning 2.0 (geen zin om ze leeg te laten lopen omdat ik nog naar GMA wou). Ik denk dat ik een keer of 10 weg ben gegleden door mul zand. Niet onderuit maar toch. Dan reed ik nog redelijk op safe voor mijn doen. Rondetijd was 37:.. dus ook weer niet heel zacht. Toch heb ik na mijn laatste ervaring op Schoorl besloten hier een tijdje niet meer te komen aangezien ik gewoon niet rustig kan rijden.
Ik heb geen zin om naar een ziekenhuis te moeten met een gebroken sleutelbeen tussen de corona bacillen.

Nu maar lekker op GMA mijn rondjes doen. Ook zeker niet zonder risico maar geen mul zand in snelle bochten. Voor mij iets minder onvoorspelbaar.
BOSS
Extreme Biker
Extreme Biker
Contacteer:

zo 19 april 2020, 13:54

chrisscross schreef:
do 16 april 2020, 08:21
Ik ben toch wel een redelijk technisch ervaren rijder als ik mezelf mag beoordelen. Mijn laatste rondje Schoorl was 2,5 week geleden. Ik reed met bandenspanning 2.0 (geen zin om ze leeg te laten lopen omdat ik nog naar GMA wou). Ik denk dat ik een keer of 10 weg ben gegleden door mul zand. Niet onderuit maar toch. Dan reed ik nog redelijk op safe voor mijn doen. Rondetijd was 37:.. dus ook weer niet heel zacht. Toch heb ik na mijn laatste ervaring op Schoorl besloten hier een tijdje niet meer te komen aangezien ik gewoon niet rustig kan rijden.
Ik heb geen zin om naar een ziekenhuis te moeten met een gebroken sleutelbeen tussen de corona bacillen.

Nu maar lekker op GMA mijn rondjes doen. Ook zeker niet zonder risico maar geen mul zand in snelle bochten. Voor mij iets minder onvoorspelbaar.
2 bar is natuurlijk ook vragen om problemen;-)

dussssss©
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

zo 19 april 2020, 15:22

Van de week op 2,6” rubber @ 1.3 bar appeltje eitje. 🍏 🥚 :winkie:
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 21 april 2020, 21:15

Zo, allereerst heel veel dank wederom aan de onderhoudsploeg!!!
Veel mulle stukken zijn weer veel beter berijdbaar dankzij de laag magische zwarte bosaarde die erop aangebracht is!
Desalniettemin ligt het er in zijn algemeenheid wel weer heel erg mul bij, en voorlopig gaat het tot na het weekend ook nog niet regenen zegt het knmi… :((
Als voorband nu een rocket ron 3.0 erop, en als experiment nu de zijnoppen van een rocket ron 2.8 bijgeknipt zodat ie net past als achterband.
Eens kijken hoe dat bevalt komend weekend.... :)
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
baron062
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: 101mk1/601mk2/29+ Pinion into the making

di 21 april 2020, 21:24

Plusbanden zijn momenteel erg fijn! Nu ben ik al even niet op Schoorl geweest, maar ik kan mij zo voorstellen dat het geen overbodige luxe is nu....
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

di 21 april 2020, 21:36

Kan me niet voorstellen dat Schoorl er nog rijdbaar bij ligt met al die verhalen qua mulheid elders uit het land.
Mulle afdalingen op Schoorl leveren altijd linke situaties op (voor beginners).
2 jaar terug tijdens mulheid zelfs 3x iemand afgevoerd zien worden tijdens de paar rondjes die ik reed.

Is er bij MTB noordwest ook een plan om de ronde (of delen) af te sluiten bij ernstige droogte?
Plaats reactie