Schoorl inside out!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
peter246
Mtb fanaat
Mtb fanaat

zo 3 mei 2020, 19:53

Had ik gezien maar hier in het zuiden heeft het deze week behoorlijk geregend. Schoorl dus blijkbaar niet (voldoende). Zoek ik even verder.
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 5 mei 2020, 15:19

Vandaag, na een week of 2 afwezigheid, maar weer eens een rondje Schoorl gepakt, na de regen van eind vorige week en het weekend zou het er wel weer wat beter bij moeten liggen. Nou, maar even onderstaand citaat erbij gehaald:
We weten dat de enige remedie water is, gedoseerd, en veel MUK. We hebben echter niet genoeg capaciteit(actieve vrijwilligers) om de hele ronde van MUK te voorzien. Als iedere biker op Schoorl 5 kruiwagens MUK zou storten zou de route er picobello bij liggen.
Hier is maar één woord op van toepassing: G-E-N-I-A-A-L

De stukken waar MUK over het mulle zand is gelegd is nu na de regen een stevige laag ontstaan en uitstekend te fietsen, de mulle stukken zonder MUK zijn eigenlijk alweer net zo mul als vóór de regen.

Per saldo vond ik Schoorl goed te rijden vandaag.

Alleen waar je hoog/laag kan kiezen was de route richting hoog afgesloten met pionnen, lint en een aanhanger dwars op het pad.
Iets heel engs aan de hand daar???
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

di 5 mei 2020, 15:37

En de drukte doordeweeks is zeker nog ruimschoots aanwezig of kun je wel je rondjes rijden zonder angst voor Corona omdat je in een file rijdt?
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 5 mei 2020, 15:50

Niet echt, begin van de middag vandaag was er bijna niemand, iets van 5 bikers tegengekomen op het parcours
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott
Contacteer:

di 5 mei 2020, 16:53

mtfuji schreef:
Vandaag, na een week of 2 afwezigheid, maar weer eens een rondje Schoorl gepakt, na de regen van eind vorige week en het weekend zou het er wel weer wat beter bij moeten liggen. Nou, maar even onderstaand citaat erbij gehaald:
We weten dat de enige remedie water is, gedoseerd, en veel MUK. We hebben echter niet genoeg capaciteit(actieve vrijwilligers) om de hele ronde van MUK te voorzien. Als iedere biker op Schoorl 5 kruiwagens MUK zou storten zou de route er picobello bij liggen.
Hier is maar één woord op van toepassing: G-E-N-I-A-A-L

De stukken waar MUK over het mulle zand is gelegd is nu na de regen een stevige laag ontstaan en uitstekend te fietsen, de mulle stukken zonder MUK zijn eigenlijk alweer net zo mul als vóór de regen.

Per saldo vond ik Schoorl goed te rijden vandaag.

Alleen waar je hoog/laag kan kiezen was de route richting hoog afgesloten met pionnen, lint en een aanhanger dwars op het pad.
Iets heel engs aan de hand daar???
Heel simpel, onderhoud. Maar er was natuurlijk weer één droplul die het niet begrepen had en nog een grote bek geeft ook. :evil:
Mountainbiker sinds 1991 Trailforks | Komoot | Strava | Instagram
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 5 mei 2020, 21:18

Heel simpel, onderhoud
Zoiets vermoedde ik eerlijk gezegd al... 8)
In ieder geval nu voor het eerst een keer het "lage pad" genomen, ook meteen voor het laatst want "hoog" is leuker :)
chrisscross
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

wo 6 mei 2020, 07:58

Tijgerhaai schreef:
di 5 mei 2020, 16:53
mtfuji schreef:
Heel simpel, onderhoud. Maar er was natuurlijk weer één droplul die het niet begrepen had en nog een grote bek geeft ook. :evil:
Hoe reageer jij dan in zo een geval? Ik moet mij altijd inhouden om geen grote bek terug te geven. Je staat daar wel al zijne "medewerker van MTB-NW"
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

wo 6 mei 2020, 11:43

Ik kan iemand dusdanig grote bek terug geven dat deze voorlopig bij zijn moeder onder de tafel kruipt. Maar de smerigste aanpak is een rustige subtiele opmerking die onder de huid gaat zitten en daar nooit meer weg gaat. :winkie:
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

wo 6 mei 2020, 11:46

mtfuji schreef:
di 5 mei 2020, 21:18
Heel simpel, onderhoud
Zoiets vermoedde ik eerlijk gezegd al... 8)
In ieder geval nu voor het eerst een keer het "lage pad" genomen, ook meteen voor het laatst want "hoog" is leuker :)
Op zich vind ik het wel een mooi paadje. Pak deze wel eens mee voor de afwisseling als ik meer dan twee keer langs kom. :-D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

do 7 mei 2020, 18:38

Vandaag paar rondjes gedaan, lag er beter bij dan ik had verwacht.
Dat mulle heeft als voordeel dat het lekker comfortabel fietst, geen gestuiter meer :D

Was niet heel druk gelukkig op het parcours, denk 12 man tegen gekomen.
Veelal camping fietsers, 2 op een groene huurfiets en de topper van de dag was er eentje zonder helm en op gympies die zittend de afdaling van het Koninginneduin deed :((

Ik heb trouwens wat doorsteekjes dichtgegooid.
Oa. die bij het bochtje na de bokkenweide. Daar liepen 2 sporen die de bocht afsneden.
Heb wat takken neergegooid maar ben bang dat dat niet genoeg is, zal volgende keer een doosje punaises meenemen.
Rudolf Diesel
Mtb fanaat
Mtb fanaat

di 12 mei 2020, 17:59

Vanmiddag voorbij gereden door iemand op een elektrische pit bike/crossmotor.
kan allemaal blijkbaar.
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

di 12 mei 2020, 18:03

Rudolf Diesel schreef:
di 12 mei 2020, 17:59
Vanmiddag voorbij gereden door iemand op een elektrische pit bike/crossmotor.
kan allemaal blijkbaar.
Dat moet voor jou verschrikkelijk zijn :-{ (zie nickname)
EO-MTB-ing certified
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

di 12 mei 2020, 19:33

Dat krijg je als ze alle crossbanen sluiten.
chrisscross
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

di 12 mei 2020, 20:12

Rayb81 schreef:
di 12 mei 2020, 19:33
Dat krijg je als ze alle crossbanen sluiten.
Dat dus. Het materiaal is overal te koop alleen mag je het nergens gebruiken. Wat doe je dan als je zo een ding in de schuur hebt staan... Niet dat ik dit goed praat, maar het is wel een "logisch" gevolg van alles overal maar verbieden. Het is overigens echt maar een enkeling die dit doet waarvan je je af kunt vragen of diegene echt wel beseft dat dit illegaal is, zo met een elektrisch vervoer middel zonder trapondersteuning.

Dat klinkt naïef, maar ik heb serieus al meerdere vragen van mensen gehad of je met een volledig elektrische MTB op het parcours mag rijden. Blijkbaar is het toch niet zo vanzelfsprekend...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

di 12 mei 2020, 20:46

Deze figuur is al meerdere malen aangesproken maar heeft sch#t aan alles en iedereen, als ik m binnenkort tref heeft ie pech. Moedwillig de boel naar de vaantjes rijden ......

En het excuus dat het nergens mag is net zo dom als 250 km/h over de rijksweg gaan rijden .... "omdat je overal dat soort auto's kunt kopen maar nergens zo hard mag rijden" .....
Plaats reactie