Nieuwe route Geldrop/Mierlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Toine_de_Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: wo 12 januari 2005, 22:56
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert
Contacteer:

Nu zijn we al weer een paar jaar verder, helaas is er niet veel veranderd.
Techniek zit er niet meer in, door slecht onderhoud en bosbouw is er geen lol meer aan.
Jammer van deze eens zo mooie route.
Meer tracks op MTB-Tracks.nl
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Dat is inderdaad erg zonde. Was een erg mooie route die goed te verbinden was met de rode route van Lierop. Ook deze is helaas niet meer wat het geweest is; natuurlijk de bosbrand, maar ook de boskap en omleiding nabij Lierop centrum bij de afvalberg laat een mooi stukje liggen.
Gaat het nu weer over het fietsen?
Toine_de_Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: wo 12 januari 2005, 22:56
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert
Contacteer:

Tja, reed afgelopen week de verbindingsroute naar Lierop, moest aan de kant voor 9 motorrijders, die onze mooie track helemaal aan gort rijden, toen ik ze aansprak kreeg ik nog een grote mond?
Ook op de vaste route Lierop in de omgeving van de crossbaan is het een erg slecht.
Motorrijders rijden heel het bos kapot, hier zou de motor club op toe moeten zien.
Meer tracks op MTB-Tracks.nl
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Precies Toine; Rondom de zo mooie technische routes van Vlierden en Liessel is het niet veel beter (zie ook mijn laatste post in betreffend topic). Vooral Vlierden heeft er veel mee te maken; erg jammer want de flow is er helemaal uit zo. Hier mag Staatsbosbeheer wel wat beter op controleren.
Gaat het nu weer over het fietsen?
Toine_de_Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: wo 12 januari 2005, 22:56
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert
Contacteer:

Ben maar eens in de pen geklommen, wat instanties aangeschreven om de klacht duidelijk te maken, lijkt me ook wel wat om hier een topic te openen waar iedereen de overlast vermeld, zo kunnen we de probleem gebieden er uitfilteren, goed plan (-;
Ten slotte moeten we allemaal respect hebben voor onze natuur.

Wordt vervolgd
Meer tracks op MTB-Tracks.nl
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Gisteren de route weer eens nagelopen met enkele personen.
Alle takken en rotzooi is weer verwijderd van de route, ook hebben we enkele afwaterings geultjes gemaakt.
De drop off's en trappetjes zijn helaas helemaal vernield door vandalen.
Hier gaan we volgende keer aandacht aan besteden.

De route is nu dus weer goed te berijden, wat dit toch een erg leuke route maakt van 80 procent single track.
Dit blijft wel een echte off the road route, verwacht dus niet dat alles er als een biljart laken bij ligt.
Maar wij vinden dat juist de hobbels, boomwortels en slootjes dit een echte MTB route maken.
Op het gemak, de ketting strak !!
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Top! Hulde voor jullie, John k! En idd het blijft atb-en. Drop of herstellen zou echt weer een aanwinst zijn voor deze baan!!!
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

De toptijden van 2 jaar geleden zullen inderdaad niet snel opnieuw gereden worden door het hobbelige karakter dat het rondje tegenwoordig heeft, maar mij hoor je niet klagen. Meer tijd uit het zadel is meer training voor de bovenbenen ;)
Nick_66
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: do 11 juni 2009, 20:42

john k schreef:Gisteren de route weer eens nagelopen met enkele personen.
Alle takken en rotzooi is weer verwijderd van de route, ook hebben we enkele afwaterings geultjes gemaakt.
De drop off's en trappetjes zijn helaas helemaal vernield door vandalen.
Hier gaan we volgende keer aandacht aan besteden.

De route is nu dus weer goed te berijden, wat dit toch een erg leuke route maakt van 80 procent single track.
Dit blijft wel een echte off the road route, verwacht dus niet dat alles er als een biljart laken bij ligt.
Maar wij vinden dat juist de hobbels, boomwortels en slootjes dit een echte MTB route maken.
Lang geleden dat ik deze route heb gereden. Binnenkort maar weer eens gaan rijden.

Jammer dat er altijd weer van die kl.... %$#@%$# zijn die het zonodig weer moeten verpesten voor de anderen! Die drop off's en trappetjes heb ik nog niet ervaren.
Maikelvw
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: do 23 juni 2011, 22:38
Mijn mountainbike: S-works 650B

gister gereden, ligt er weer stukken beter bij dan enkele weken geleden
Symbolio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 12:47

Route gisteren gereden, ligt er weer goed bij. Je voelt je wel 'kaal' als je parallel aan de A67 rijdt zeg hahaha.
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Vraagje. Waar kun je hier ergens legaal parkeren vlakbij de route? Is er ergens een parkeerplek in de buurt of een weg waar je in de berm mag staan? Met Google earth werd ik niet veel wijzer. Volgens mtbroutes.nl kun je bij het oorlogsmonument parkeren. Maar ik zie daar op google geen parkeerplaats.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
Gebruikersavatar
thja14
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 11:55
Mijn mountainbike: Idworx SM met starre voorvork.

Bij het Wolfsvven (recreatiepakr van Roompot) kun je goed parkeren plaats genoeg en je staat bijna op de route. Bij het oorlogsmonument is geen plaats, maar aan de ander kant van de weg zijn twee parkeerplaatsen in de bosrand waar meestal plaats genoeg is. Een ligt op de route een 100 meter verder naar Mierlo. Kortom plaats genoeg,
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Of op de spaarpot in Geldrop, ik weet niet waar je vandaan komt...
Je kan dan starten op de verbinding tussen Nuenen en Mierlo.

Dan kan je de Gulberg er nog ff bijpakken, of de rode route van Nuenen (en/of de groene)
Ik rij regelmatig Mierlo bij Nuenen vanaf thuis. Onderweg verblijf ik dan wat langer op de Gulberg.
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Dank voor de tips.
Kom uit de richting van Tilburg dus via de A67 kom ik Geldrop binnen. Spaarpot is ook een idee ja en dan de Gulberg eens bekijken. Nu heb ik wat keuze :-q
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
Plaats reactie