Nieuwe route Geldrop/Mierlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Paul1986 schreef:Bij die heuveltjes bij de drops en de trap, heb je ook op een gegeven moment een scherpe afdaling en dan vrij haaks naar rechts om weer verder te gaan. Daar staat altijd water/modder en is helemaal uitgesleten. Is hier ook iets aan te doen? (wil best een keer komen helpen woon zelf in Mierlo namelijk, maar ik weet niet goed hoe en wat)
"Geel" zand , afwateringsgleuf ??
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Ik heb zelf meegekregen dat er op een flink deel van deze route alles gesloopt is door agressieve bosbouwwerkzaamheden. Het leuke (droge) stukje waar de dropjes en het trappetje zitten is nu helemaal kapotgereden :-{
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

idd, het is een behoorlijke puinhoop op dat deel van de route.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

En hoe is t op het stukje langs de snelweg?
Ik zag dat daar een hele strook bomen en struiken is weggehaald.
Enig idee wanneer het allemaal klaar is? Tot die tijd hoef ik niet naar Mierlo vrees ik.
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Paul1986 schreef:Bij die heuveltjes bij de drops en de trap, heb je ook op een gegeven moment een scherpe afdaling en dan vrij haaks naar rechts om weer verder te gaan. Daar staat altijd water/modder en is helemaal uitgesleten. Is hier ook iets aan te doen? (wil best een keer komen helpen woon zelf in Mierlo namelijk, maar ik weet niet goed hoe en wat)
PB John k even.
Die is daar actief :)
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Symbolio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 12:47

Gisteren met hardlopen eens even de schade bekeken. Ik zag OVERAL in het bos al sporen van grof geweld en de MTB route is op hele grote stukken niet meer begaanbaar. Zware boomstronken over het pad, in het heuvelachtige deel is ongeveer alles gesloopt wat er kapot kon.

Het stuk vanaf de hei heb ik niet meer gezien maar ik vrees dat het er daar ook niet al te goed uitziet. Vanaf de A67 zie je bij het MTB pad grote balen hout liggen. Ik vrees dat het nog even gaat duren voordat deze route weer in ere hersteld is. Lijkt wel of er totaal geen communicatie is tussen de betrokken instanties. Iemand zou toch weten dat hier een MTB track moet liggen (denk ik...).

Zal eens kijken of ik in het weekend wat foto's kan maken. Wees gewaarschuwd voor wie daar wil gaan knallen (!).
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Wat slecht zeg! Vooral het heuvelachtige deel is nu net het mooiste deel van de route... Echt doodzonde. Aankomende zondag is er een tt in Mierlo... Ik ben wel benieuwd naar wat foto's
Gaat het nu weer over het fietsen?
Symbolio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 12:47

QriZ schreef:Wat slecht zeg! Vooral het heuvelachtige deel is nu net het mooiste deel van de route... Echt doodzonde. Aankomende zondag is er een tt in Mierlo... Ik ben wel benieuwd naar wat foto's
Ik zou het grotendeels links laten liggen. Als je vanaf het eerste vennetje komt (het vennetje dus in je rug) dat hele stuk is vol met diepe karrensporen en modder. Ga je linksaf naar dat heuveltje wat iets hoger besproken werd (waar je de drop kreeg waar veel water lag) dat hele stuk is useless geworden. Takken, stronken, modder alle vaste grond is kapot gereden. Het heuvelgebied is een grote ravage.
Ik heb niet gekeken of de paaltjes er nog wel staan realiseer ik me nu maar ik vraag me serieus af welke ****** hier bezig zijn geweest. Plannetje van aanpak kan geen kwaad.

Zij die de route onderhouden alvast heel veel sterkte gewenst! Mocht er hulp nodig zijn en ik ben beschikbaar (weekends) stuur gerust een PM.
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Klopt, er is heel veel vernield door de bosbouwers. :evil:

Wij wachten met het herstellen van de route nog enkele weken.
Zodat de bosbouw werkzaamheden afgerond zijn en dat de vele regen en modder iets opgedroogd is.

Ook zullen er weer nieuwe stukken single tracks en jumps etc. gemaakt worden.
Op het gemak, de ketting strak !!
Symbolio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 12:47

Ik heb gisteren nog even gekeken maar vanwege de sneeuw viel er niet veel op de foto te zetten. Was het vandaag nog wat met de toertocht?
ErikJan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 20 maart 2014, 17:19

Gisteren met een lekker zonnetje weer een groot deel van de route gereden. Onder andere het leuke stuk met de heuveltjes, en wat ik gereden heb lag er weer goed bij.
Hulde en dank aan degenen die dit weer goed begaanbaar hebben gemaakt. (het was echt een enorme puinhoop na de slachting van de bosbouwers)
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

we hebben al weer veel onderhoud gepleegd inderdaad, maar we zijn er nog niet.

Nu reed ik gisteren over de snelweg A67 en zag ik dat er weer bosbouwmachines op de route bezig waren.

Ga dit weekend maar eens kijken wat er nu WEER kapot gereden is. :roll: :((
Op het gemak, de ketting strak !!
Symbolio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 12:47

Beetje raar dat er geen normaal werkplan wordt opgesteld door de gemeente icm de bouwers. Er is na het heuvelige deel (bij die omgevallen boom) ook al een nieuw paadje ontstaan.
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Ben er nu al een hele tijd niet meer geweest.
Hoe is de staat van de route nu?
Is t erg nat ook of valt dat mee?

Misschien dat ik er morgen een rondje ga doen als t er een beetje goed bij ligt.
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Vandaag deze route weer een gereden, na lange tijd. Hij was prima te doen, maar er is wel het eea. "Veranderd" door de bosbouw en afgebroken takken/bomen. Langs de snelweg is echt ploeteren momenteel. Daar is weinig pad te vinden.
Wat ik persoonlijk erg jammer vind, is dat alle drop-offs weg zijn. Vooral de eerste die je bij de schietbergen tegen komt, was erg leuk. Deze is volgens mij gesloopt. Echt zonde!

Verder wel genoten, en als trainingsrondje voldoet ie meer als prima
Plaats reactie