Nieuwe route Geldrop/Mierlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
huub
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 21 december 2003, 21:49
Mijn mountainbike: Scott Pro Racing

Kwam vanmorgen bordjes met de bekende groene pijlen tegen
achter "Het Wolfsven" en de TV toren Mierlo. Voor het grootste gedeelte is de route uitgepijld. Ik moet zeggen, bijna alle leuke paden zijn gebruikt. Hulde aan de routeontwerpers.
:lol: Mijn vraag is; Wanneer is de route compleet uitgepijld, wat is de afstand en wanneer is de opening.
En verder een dikke :-q :-q :-q
Een dag niet gefietst = een dag niet geleefd.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

it ain't what you do it's the way that you do it
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik heb vanochtend de route gefietst. Op zich een leuke route, een echte crosbaan! Weinig hoogteverschillen maar redelijk wat draaien en keren. Ook lekker wat wortels en boomstronkjes. Ze hebben er duidelijk iets van willen maken. Op het eind ben ik het spoor kwijt geraakt maar wanneer er straks wat spoorvorming ontstaan is in de bochten dan heb je een snel, afwisselend parcours.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
dutch biker leon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: do 18 augustus 2005, 13:37
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg

huub schreef:Mijn vraag is; Wanneer is de route compleet uitgepijld, wat is de afstand en wanneer is de opening.
En verder een dikke :-q :-q :-q
Opening mountainbikeroute Mierlose Bosroute

Door Jan van Ginkel
In Zuidoost-Brabant zijn de afgelopen jaren terreinfietsroutes ontwikkeld. Deze vaste routes zijn bedoeld om de terreinfietsers een aantrekkelijke route te bieden en tevens te zorgen dat de kwetsbare bos- en natuurgebieden daarvan geen hinder ondervinden. Inmiddels heeft het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven ruim 600 km aan terreinfietsroutes gerealiseerd in de regio Zuidoost-Brabant.

Ook in Geldrop-Mierlo is in nauwe samenwerking met Tourclub Mierlo (www.tcmierlo.nl) een aantrekkelijke route uitgezet door het bosgebied tussen de kernen van Mierlo en Geldrop. De route heeft een lengte van circa 18 kilometer en biedt veel afwisseling voor de sportieve fietser!

Samen met u willen wij de feestelijke opening van de nieuwe terreinfietsroutes vieren op:
Datum: Zaterdag 22 april 2006
Tijd: 14.00 uur
Locatie: Geldropseweg te Mierlo op de parking tegenover het Oorlogskerkhof (N614 tussen Geldrop en Mierlo)

Namens de Gemeente en de SRE zijn de heren Van den Tillaart, wethouder Geldrop-Mierlo en Van Bussel, portefeuillehouder recreatie en toerisme SRE aanwezig.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik denk trouwens dat het wel een druk kan worden in dat bos. Je kruist elkaars paden regelmatig en ik heb de indruk dat er veel rondgelopen wordt in dat bos.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gazellefietsen
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 16:22

Wanneer wordt de route toegevoegd aan MTBROUTES.NL?
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Mail de dames of heren van mtbroutes.nl eens en dan kom je het zo te weten.
<3
Jeannette
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 23 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Cube Stereo One22 HPC Ex
Contacteer:

Gazellefietsen schreef:Wanneer wordt de route toegevoegd aan MTBROUTES.NL?
Wij hebben inmiddels contact gehad met iemand van het SRE, zodra alle info compleet plaatsen we de route op onze site :-q
Voor een overzicht van alle Nederlandse Mountainbikeroutes: www.mtbroutes.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gisteren een rondje Razob gedaan, en daarna de nieuwe route tussen Mierlo en Geldrop opgezocht.
Ik had gisteren dit topic gezien, dus het nuttige met het aangename verenigd en de route opgezocht.

De route loopt tussen het Eindhovenskanaal en de A67, aan beide zijden van de N614.
Het startpunt is bij het Oorlogskerkhof aan de N614 (weg Geldrop - Mierlo).
De route is ruim 17km lang en gaat bijna geheel over onverharde paden. Ook zijn er hier en daar een paar stukjes singletrack aangelegd, om lange rechte paden te vermijden.
Ook wat kleine hoogteverschillen, geen echte bergen, maar wel telkens een paar meter op en neer.
Er is dus goed gebruik gemaakt van de mogelijkheden, een compliment voor de initiatiefnemers.

De route is goed te combineren met de reeds bestaande routes van Nuenen.
Wanneer je het Eindhovenskanaal oversteekt bij de brug (daar waar de rode route rechtsaf gaat), en dan aan de overkant vh kanaal een stukje terug.
Dan ter hoogte vd Razob bult het bos in, je komt dan vanzelf de groene paaltjes tegen in de buurt vh Wolfsven.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gazellefietsen
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 16:22

Jeannette schreef:
Gazellefietsen schreef:Wanneer wordt de route toegevoegd aan MTBROUTES.NL?
Wij hebben inmiddels contact gehad met iemand van het SRE, zodra alle info compleet plaatsen we de route op onze site :-q

TOP!
baronekke
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 13:52
Mijn mountainbike: Speci Rockhopper Pro XT
Contacteer:

Vanmorgen samen met m'n vriendin de nieuwe route gefietst.
We waren al een tijdje benieuwd naar hoe de route zou worden, aangezien we in Geldrop wonen, op zo'n 100 meter van het bos waar deze route doorheen loopt.

Het startpunt bij de Begraafplaats is makkelijk te vinden, en het begin van de route is veelbelovend. Wel moet ik meteen aantekenen dat de route aan de kant van de weg tegenover de Begraafplaats/Het Wolfsven veel leuker is dan het gedeelte aan de kant van het Wolfsven zelf, welke voornamelijk bestaat uit lange stukken over bestaande bospaden.
Het gedeelte van de route aan de kant van het startpunt is redelijk snel en heeft genoeg interessante kleine heuveltjes en scherpe bochten. Over het algemeen is de route zeer goed uitgepijld, iets wat natuurlijk te verwachten valt bij een nieuwe route, maar het verdient een vermelding.
Verder was er zo te zien al aardig wat gereden, met hier en daar zelfs wat remkuiltjes onder aan de heuveltjes.
Helaas wel redelijk wat wandelaars met honden etc, wellicht zijn die er nog niet aan gewend dat er tegenwoordig een ATB-route ligt.

Voor de mensen die vanuit Geldrop starten; wanneer je vanuit de Sluisstraat het bos in rijdt, kom je na zo'n kilometer aan de linkerkant een markering van de route tegen. Als je daar insteekt, ben je bijna bij de oversteek naar de kant van het Wolfsven, als je oversteekt pak je het 2e gedeelte (langere stukken) maar als je daar de grote weg niet oversteekt en rechts van de weg blijft, kom je vanzelf bij het startpunt van de route.

Eindoordeel: Leuke route met genoeg potentie, zeker wanneer de paden straks wat verder zijn uitgereden kan het een snelle route worden!
Toine_de_Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: wo 12 januari 2005, 22:56
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert
Contacteer:

NIEUW: TERREINFIETSROUTE IN GELDROP-MIERLO

Liefhebbers van een actieve fietstocht op de mountainbike kunnen binnenkort hun hart ophalen. Er komt namelijk een bewegwijzerde terreinfietsroute in de bossen tussen Geldrop en Mierlo! De route is ongeveer 18 kilometer lang.

Het Samenwerkingsverband Regio Eindhoven (SRE) heeft samen met Wielerclub TC Mierlo een vaste terreinfietsroute ontwikkeld. De verschillende terreinbeheerders, waaronder de gemeente, het Waterschap en diverse particuliere grondbezitters hebben aan deze route meegewerkt. Vooral TC Mierlo heeft een actieve rol gespeeld bij de totstandkoming. Zij denken niet alleen mee over waar een aantrekkelijke route zou kunnen komen, ze leggen zelf de route aan en zorgen vervolgens in samenwerking met het SRE voor het onderhoud.

WERKZAAMHEDEN
Momenteel is TC Mierlo bezig met werkzaamheden voor de aanleg van de terreinroute. Zo worden er snoeiwerkzaamheden verricht en wordt de bewegwijzering geplaatst. Dit voorjaar zal de nieuwe terreinfietsroute geopend worden en kan er gefietst worden. Tegen die tijd geeft de Regio VVV Zuidoost-Brabant een routekaartje uit, dat te koop is bij de lokale VVV-kantoren.
Laatst gewijzigd door Toine_de_Biker op za 18 augustus 2007, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer tracks op MTB-Tracks.nl
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Nu maar hopen dat het daar niet te druk wordt in dat kleine bosje. Ik vrees voor de irritatie van wandelaars.

Maar we zijn weer en route rijker. Zo kun je een steeds groter gebied makkelijk aan elkaar fietsen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
martijn137
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 23:31
Mijn mountainbike: Noname enduro

heb zaterdag de route voor de helft gefietst, ik vond hem super :-q
I've been through the desert on a horse with no name
Freddie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 5 februari 2005, 23:42
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29er

Op donderdag avond (ja het kan weer) samen met de jongens van TC nuenen de route gereden. Mooie afwisselende route. Het had natuurlijk mooier kunnen zijn, maar je moet ook niet alles wegegeven en wat overhouden voor je toertocht. Complimenten aan de mensen van TC Mierlo. We kunnen nu over de 100 km aaneengesloten fietsen, te beginnen in Nuenen 2 routes, dan door naar Mierlo en van daaruit naar de route in Someren en Lierop. We moesten eens rond de tafel gaan zitten om verbindingsstukken uit te zetten.
Hoeveel plezier ik ook heb gehad met het uitzoeken en bouwen van m'n Zion, het rijden blijft toch het leukst
Plaats reactie