Nieuwe route Geldrop/Mierlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

jimbo schreef:Ik had al gemaild met de funbikers maar die mochten er niks aan doen. Toen gemaild met tourclub mierlo maar daar heb ik nooit een reactie op hehad. Toen heb ik t laten liggen verder.
TCM (tourclub mierlo) hoort het onderhoud te doen.
Daar krijgen ze geld voor, ik heb van horen zeggen jaarlijks 3000 euro.
Beeldvullend schreef:Hmm jammer. Vreemd dat de funbikers niks mogen doen.
TCM is eigenlijk een racefiets club, maar het onderhoud aan de MTB route willen ze niet afstaan aan de Funbikers (een 100% mtb club) om begrijpelijke redenen ;)

In de 10 jaar dat deze route bestaat heeft TCM 2 bruggetjes gebouwd over zompige stukjes.
Verder beperken ze zich tot het hoogst noodzakelijke.
Maar laten we eerlijk zijn, het is en blijft MTB, wie een geplaveid parcours wil moet op de racefiets stappen.
Maar een aantal omgewaaide bomen hangen al bijna een jaar schuin over het pad (deze keer in het hoekje bij het Wolfsven), te wachten om te vallen op het moment dat er iemand onder door fietst.
Als 1 vd leden van TCM nu 1x met een kettingzaag in de achterbak z'n auto daar parkeert en 10 meter loopt, dan is dat toch in 10 minuten opgelost ???
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Hmmm, 3000 euro per jaar :o

Ga toch is even verder onderzoeken hoe het 1 en ander geregeld is.
We zijn wel goed maar niet gek. :wink:
Op het gemak, de ketting strak !!
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

Als een route regelmatig bezocht wordt, kan ik me voorstellen dat er zonder onderhoud nix van overblijft, zeker nu het wat natter wordt in de bossen en de heren reetfietsers ook het bos induiken ;)

Ik zou het in ieder geval jammer vinden als deze op zich mooie route zou verpieteren door een discussie over wie het onderhoud mag doen.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Een route moet voor iedereen te doen zijn , het moet niet te simpel zijn, maar ook niet te "gevaarlijk" .
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

John, die 3000 heb ik van horen zeggen, ik heb geen inzage in de boeken van TCM.
Ik weet wel dat een aantal Funbikers het wel eens te modderig vond en toen "illegaal" wat onderhoud hwbbwn gepleegd in de vorm van grind en geel zand.
Blijft vreemd dat de club die deze route moet/mag onderhouden zich zo afzijdig houd.

Maar wellicht, nu het racefietsseizoen in de kast ligt....
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gerald
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 5 april 2013, 19:29
Mijn mountainbike: 26" MINI-PANZER en een 29"dinges

Heb er al vaker wat over geschreven en lopen klagen dat er na genoeg geen onderhoud aan de route gedaan is in de laatste jaren.
Ook is mij bekend dat er een vergoeding voor het onderhoud van die route betaald wordt aan een TC of dat TCM is weet ik niet maar lijkt me de meest voor de hand liggende.
Heb als eens eerder een klacht bij de gemeente en staatbosbeheer neer gelegd , het uiteindelijke antwoord was dat gezien de machinale werkzaamheden in het bos de betreffende TC geen onderhoud kon doen.

Toen is bij mij al min of meer het kwartje gevallen ...... leuke bijdrage voor de club BBQ
Beeldvullend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
Mijn mountainbike: Heeft twee wielen

Toch maar eens overwegen lid te worden van TCM. Kijken of het van 'binnenuit' te verbeteren valt. Alleen dat verplichte pakje... :roll:

Qua onderhoud zou het tegengaan van de enorme plassen al heel wat zijn. Beetje afwatering graven en wat zand erop. Op die manier voorkom je in ieder geval dat 'men' steeds verder buiten de paden gaat rijden.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Over twee weken vertrek ik met volgepakte auto voor een midweek naar t Wolfsven in Mierlo.
De fiets gaat uiteraard mee. Aangezien ik in deze omgeving nog niet heb gefietst is natuurlijk de vraag.......
Is het de moeite waard om deze route eens te gaan rijden en zijn er zaken waarmee ik rekening kan/moet houden?
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

arjanvanwoudenberg schreef:Over twee weken vertrek ik met volgepakte auto voor een midweek naar t Wolfsven in Mierlo.
De fiets gaat uiteraard mee. Aangezien ik in deze omgeving nog niet heb gefietst is natuurlijk de vraag.......
Is het de moeite waard om deze route eens te gaan rijden en zijn er zaken waarmee ik rekening kan/moet houden?
Er is in die regio genoeg kilometers route om je goed bezig te houden op de MTB. Vanuit wolfsven kan je Mierlo doen die wel leuk is ,of naar het noorden de route van Nuenen/Stiphout. Naar het Zuid-oosten heb je Lierop en Someren liggen, en naar het Zuid-westen de route van Waalre/Aalst.
Voor wat meer spektakel moet je echter wel iets verder naar het oosten, naar de routes Helmond (bakelsebos) en Liessel/Vlierden. Deze routes zijn (een stuk beter) onderhouden, en zorgen voor het betere bochtenwerk.

Om te illustreren, het wolfsven zit noordelijk in de route van Mierlo:
Afbeelding
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Top thans voor de moeite
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik heb nog s even terug gelezen in dit forum. Hoe ligt e.e.a. er nu bij?? En qua onderhoud?
Wat zal ik zeggen...…..
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Mierlo is goed te fietsen hoor. Er zou hier en daar een keer "geveegd" kunnen worden maar nergens dicht gegroeid of zo.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Het parkoers is hobbelig. Ik kan ervan genieten op mijn fully, maar op mijn hardtail rij ik nu een stukje rustiger, en mik ik wat meer op speels gedrag. De grootste onderhouds problemen zijn op veel plekken weer een beetje rechter gesleten door de droge periode, maar om te zeggen dat er onderhoud is gedaan..... ?
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Een hobbelige route ben ik met Zeddam als thuisroute wel gewend. Ook ik rijd een fully dus dat komt goed.
Helemaal geen hobbels lijkt me te veel op wielrennen en laat ik daar nou een hekel aan hebben.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

ThaSingleTrackMastah schreef:
jimbo schreef:Ik had al gemaild met de funbikers maar die mochten er niks aan doen. Toen gemaild met tourclub mierlo maar daar heb ik nooit een reactie op hehad. Toen heb ik t laten liggen verder.
TCM (tourclub mierlo) hoort het onderhoud te doen.
Daar krijgen ze geld voor, ik heb van horen zeggen jaarlijks 3000 euro.
Beeldvullend schreef:Hmm jammer. Vreemd dat de funbikers niks mogen doen.
TCM is eigenlijk een racefiets club, maar het onderhoud aan de MTB route willen ze niet afstaan aan de Funbikers (een 100% mtb club) om begrijpelijke redenen ;)

In de 10 jaar dat deze route bestaat heeft TCM 2 bruggetjes gebouwd over zompige stukjes.
Verder beperken ze zich tot het hoogst noodzakelijke.
Maar laten we eerlijk zijn, het is en blijft MTB, wie een geplaveid parcours wil moet op de racefiets stappen.
Maar een aantal omgewaaide bomen hangen al bijna een jaar schuin over het pad (deze keer in het hoekje bij het Wolfsven), te wachten om te vallen op het moment dat er iemand onder door fietst.
Als 1 vd leden van TCM nu 1x met een kettingzaag in de achterbak z'n auto daar parkeert en 10 meter loopt, dan is dat toch in 10 minuten opgelost ???
In Horst is het onderhoud blijkbaar verdeeld over 7 groepen, misschien is er in Mierlo ook zoiets te regelen tussen de twc en de funbikers?
zie Horst topuc
RalfHorst schreef: [...snip...]
De route is ingedeeld in 7 onderhouds segmenten. Segment varieert van 1 persoon tot groepje van 10-15 personen. Bikers met Leffe is 1 van de groepen die een segment onderhouden. Is een zeer actieve groep voor de route.
Plaats reactie