Route Chaam/Alphen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Fourty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 12 maart 2006, 17:34
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon3

Hoi,

Ik heb wat rond geïnformeert naar de route die uitgezet zou zijn in de bossen rond Chaam.
De VVV verwijst je door naar Staatsbosbeheer & die geeft je een link naar route's in Brabant waar de route niet vermeld wordt.
Wie kan er mij inlichtingen geven omtrent startpunt. lengte parcours & funfactor :-D
Mudman76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 21:01

Ik woon er vlak bij en ja er is inderdaad een vaste route uitgezet. Het is hofdzakelijk een nieuw parcours en met enige uitzonderingen is er in het verleden weinig over gereden. De lengte is ongeveer 8km, maar eenvoudig te verlengen als je de weg oversteekt richting recreatieplas het zand. De funfactor van het parcours vind ik tegenvallen, er zijn eigenlijk maar een paar technische stukken die allemaal nog niet erg snel zijn. Het wordt wel steeds beter. Het beginpunt is bij het kapelletje aan de weg tussen alphen en chaam(in de scherpe bocht).

Het is aan te raden het stuk rond het zand erachteraan te plakken, hiermee wordt de route niet alleen een stuk langer, maar stijgt ook de funfactor aanzienlijk.

Vanuit Baarle Nassau fiets ik deze route regelmatig en zit dan op plus minus 28 km
soepie20
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 15 februari 2006, 12:35
Mijn mountainbike: Merida Matts Sports 500M

weet je toevallig hoever dit is ongeveer vanaf dongen?
MTB Tilburg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 23 juni 2005, 12:58
Mijn mountainbike: Santos SCC01
Contacteer:

Ik heb 'm gisteren voor 't eerst gereden. Ben bij 't kapelletje 't bos ingedoken. Een officieel beginpunt heb ik niet gezien trouwens.

De route is niet overal even duidelijk aangegeven. Op 'n gegeven moment kwam ik bij 't Bels Lijntje (bij 't richtingsbord Kapel van Boshoven) en toen was ik de weg kwijt. Even later, na puur logisch rijden, weer opgepakt in de Chaamse bossen.

Op zich een leuke route en voor mij dichter bij dan Drunense Duinen of Oirschot. Op een aantal eekhoorns na niemand tegengekomen trouwens!
Mudman76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 21:01

Als je zondag ochtend vroeg gaat kom je ook niemand tegen , alleen wel meestal een paar herten!! Daar stikt het ervan in deze bossen.
gilbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: za 31 december 2005, 19:10

Hoe is deze route afgepeild?
flippie
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: do 21 september 2006, 15:18
Mijn mountainbike: Canyon Strive Al9.0 2013, Specialized S-works Epic 29 2012, Specialized Demo 8 2014

Goed, je moet alleen ff weten waar ie start, in de s bocht bij het kapelletje ( alphen richting Chaam ) links( als je van Alphen komt ) het bos in na het bankje en dan de bekende pijltje volgen
gilbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: za 31 december 2005, 19:10

En hoe zien die bekende pijltjes er dan uit, want dat was eigenlijk m'n vraag? (groen, bruin, roze, transparant, vierkant, rond, etc....)
flippie
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: do 21 september 2006, 15:18
Mijn mountainbike: Canyon Strive Al9.0 2013, Specialized S-works Epic 29 2012, Specialized Demo 8 2014

witte plaatjes met zwart driehoekje en 2 punten
gilbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: za 31 december 2005, 19:10

Aha, da's al heel wat duidelijker, bedankt
hopla
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 18 maart 2009, 16:33

KICK

afgelopen zondag deze route maar weer eens gereden na zeer lange tijd. Ik had eigenlijk geen zin om weer naar Dorst te gaan of de auto te pakken voor 2 rondjes in de DD. Dus lekker door de bossen van Breda naar de route gefietst. Moet zeggen dat het ter afwisseling wel leuk is, maar niet uitdagend. Ik ga morgen maar eens richting het zand, kijken wat daar te vinden. Daar gaan volgens mij ook altijd de toertochten van Alphen en Chaam door heen, ben benieuwd of ik het kan vinden.

Wellicht toch maar eens een GPS aanschaffen, zodat ik de leuke paadjes die ik vind ook weer terug kan vinden.
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Is nog geen gps track van begrijp ik?
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
twdi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 543
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:15

Heb hem nooit gereden maar het lijkt er wel op...
Het weekend eens proberen
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

twdi schreef:Heb hem nooit gereden maar het lijkt er wel op...
Het weekend eens proberen
Mocht je hem komend weekend getrackt hebben dan houd ik me aanbevolen...
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
Plaats reactie