Amerongen, tijden- en ander nieuwtjes-topic.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
Swimmie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 12:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction-R

LJ Ton schreef:... De lange ronde ligt er echt verrot bij, zelfs de paadjes die vroeger om de grootste modderpoelen heen gingen zijn papperige geulen geworden. ...
Wa's dà nou?
Zijn we bang geworden voor een beetje blubber? Gewoon erdoorheen hoor!
Ennuh... afgelopen zondag heerlijk gefietst daar hoor! Inderdaad alleen maar modder, maar so what???
Sinds een tijd ligt er onderaan de kronkelafdaling vanaf de parkeerplaats op de Amerongense Berg een giga-plas. Gewoon erdoorheen! Is je blubber gelijk ook weer een beetje afgespoeld.
Je moet alleen rechts door de plas en niet links :winkie: Dan loop je het risico stil te komen staan en dan heb je je zwembroek nodig :lol:
Afgelopen zondag, komend vanaf de overkant (Zuylensteinse bos) er ook lekker doorheen geflatst! Maar zondag was alles nat en blubber :-D :-D

Maar zonder gekheid, hoe kijken jullie dan aan tegen modder? Persoonlijk vind ik het niet erg om door de blubber te rijden en lekker vies te worden. Dat hoort toch bij MTB-en?
Maar soms zie ik ook wel eens bikers echt om de plassen e.d. heen worstelen. Worden ze nog vies als ik erlangs flats door de plas :winkie:

gr. Swimmie
Bulls 3.0 / Cube Attention / Cube Reaction-R(ohloff) met VDO HC 12.6 en Garmin Colorado 300
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

als je nog een kleine 45min terug moet in de auto en dan ook nog op een flatje in amsterdam woont zonder tuin dan is modder praktisch gezien niet direkt je grootste vriend ( 45 min aangekoekt in de auto , en nauwelijks ruimte thuis om af te spuiten)..
Swimmie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 12:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction-R

yves schreef:als je nog een kleine 45min terug moet in de auto en dan ook nog op een flatje in amsterdam woont zonder tuin dan is modder praktisch gezien niet direkt je grootste vriend ( 45 min aangekoekt in de auto , en nauwelijks ruimte thuis om af te spuiten)..
Ok, snap ik.
Eerlijk gezegd ben ik binnen 5min fietsen vanaf de Amerongense Berg thuis en heb wel een achtertuin met tuinslang enz...

Maar wat ik wilde aangeven is: wat is er nog leuk aan MTB-en als je zo erg op de modder e.d. moet gaan letten? Dan kun je net zo goed op de weg blijven rijden (maar die rijden met dit weer ook al niet meer).

Maar persoonlijk heb ik absoluut geen moeite met modder.
Mijn medefietsers noemen mij wel 'het varkentje'. Ik dacht dat dat op m'n omvang sloeg, maar misschien bedoelen ze wel het feit dat ik het leuk vind in de modder te rijden :D

gr. Swimmie
Bulls 3.0 / Cube Attention / Cube Reaction-R(ohloff) met VDO HC 12.6 en Garmin Colorado 300
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Als je 3x in de week rijdt word je er aardig moe van om telkens een half uur tot een uur bezig te zijn om je fiets schoon te maken. Ieder z'n ding natuurlijk, maar mountainbiken houdt voor mij niet in om telkens door de grootste plas te rijden :)
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

Retep87 schreef:Als je 3x in de week rijdt word je er aardig moe van om telkens een half uur tot een uur bezig te zijn om je fiets schoon te maken. Ieder z'n ding natuurlijk, maar mountainbiken houdt voor mij niet in om telkens door de grootste plas te rijden :)
Dat is ook mijn hobby niet, maar bij drie keer in de week in de modder maak ik alleen de draaiende delen schoon en daar ben ik echt geen half uuur mee bezig , misschien een optie voor meerderen.

Wat betreft de modder, dat ik nu eenmaal een onderdeel dat bij mountainbiken hoort, zeker in nederland. Natuurlijk hoef je niet door de grootste plas te rijden, op de route in Amerongen kun je bijna elke grote plas ontwijken. Er zijn zoveel alternatieve om de plassen heen dat je bijna een navigatiesysteem nodig hebt om hier wegwijs uit te worden :lol:

gr rob
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Alles voor het materiaal --> dus omfietsen, daarom ontstaan er ook zoveel mogelijkheden om vanaf te parkeerplaats naar beneden te gaan (en dan bedoel ik niet via het asfalt!).

Maar we gaan hier toch geen discussie over modder houden icm mountainbiken.... hoe geschift kan het worden :lol:
remsie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: wo 11 juli 2007, 16:44
Mijn mountainbike: krijgt zin in een winterslaap
Contacteer:

rcoenders schreef:
Wat betreft de modder, dat ik nu eenmaal een onderdeel dat bij mountainbiken hoort, zeker in nederland. Natuurlijk hoef je niet door de grootste plas te rijden, op de route in Amerongen kun je bijna elke grote plas ontwijken. Er zijn zoveel alternatieve om de plassen heen dat je bijna een navigatiesysteem nodig hebt om hier wegwijs uit te worden :lol:

gr rob
[/quote]

Wat schrijf jij nou Rob ga jij van de route's af stoute jongen :o .
Rush!!

makkers voor duchenne sponsor ons team.

Adventurebikes
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Ik moet wel zeggen dat Amerongen een bepaalde ondergrond heeft die heel makkelijk weer van je bike te halen is. Sterker nog, de meeste zooi is er bij mij af als ik weer via het asfalt naar huis ben gereden. Als je in de buurt van Doorwerth komt lijkt het meer op klei, naar plakspul :D
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

De staat van de route viel me vandaag alleszins mee, vergeleken met eerder deze week.
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

De 14 plus een beetje route ligt er goed hard geasfalteerd bij momenteel, hier en daar wel wat modder, maar zeker niet noemenswaardig. Recordpogingen hebben nu goed kans :-D Het was lekker druk vandaag op zowel de 14 als 7 km route, veel wandelaars ook (altijd leuk 8) ). Wat me wel opviel is dat de afdaling na de parkeerplaats op amerongseberg wel heeeel breed aan het worden is :winkie:
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
kajhpc
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1017
Lid geworden op: vr 18 april 2008, 10:49

timvandoorn schreef:Wat me wel opviel is dat de afdaling na de parkeerplaats op amerongseberg wel heeeel breed aan het worden is :winkie:

Bedoel je heel breed, of gewoon steeds meer opties? Het viel mij laatst ook op namelijk, ik weet nog steeds niet wat op dat stuk nu het snelst is, te veel mogelijkheden. :-{
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

kajhpc schreef:
timvandoorn schreef:Wat me wel opviel is dat de afdaling na de parkeerplaats op amerongseberg wel heeeel breed aan het worden is :winkie:

Bedoel je heel breed, of gewoon steeds meer opties? Het viel mij laatst ook op namelijk, ik weet nog steeds niet wat op dat stuk nu het snelst is, te veel mogelijkheden. :-{
door die diepe geul is het snelst maar dan wordt je ook lekker vies door die modderpoelen
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

HuubC schreef:het blijft rollebollen :~

http://www.ad.nl/utrecht/oost/2685950/B ... elrug.html
Tsja,

Verder gaat het zoals overal en ook genoemd in het artikel. Iedereen denkt alleen maar aan zijn eigen straatje. Verder helpen wij mountainbikers ook niet erg mee.

Nog steeds zie je mountainbikers ( individueel en in groepen) andere routes nemen en buiten de aangegeven route fietsen. Sterker nog ik zie zo nu en dan leden van een vereniging die deel uitmaakt van het heuvelrugberaad in hun gesponsorde kleding buiten de aangegeven routes fietsen. Hoe wil je dan in hemelsnaam als heuvelrugberaad serieus genomen worden.

Mountainbikers zijn net mensen, je hebt ze die zich braaf aan de regels houden, en er zijn er die dat niet doen. De laatste groep valt op en bepaald het gehele beeld van de mountainbikesport en daar moet de eerste groep onde lijden. Verder zijn we niet echt georganiseerd. Veel mountainbikers zien het als een individuele sport en beoefenen deze buiten lidmaatschappen van bonden en verenigingen om. Niets mis mee ( ik ben ook nergens meer lid van, omdat ik de toegevoegde waarde er niet van zie) maar dat maakt overleg met andere groepen moeilijk. Dit zelfde probleem hebben wandelaar, nordic wandelaars, ruiters enz ook. En maakt het werk van heuvelrug beraad nog eens extra moeilijk, je mist nm de input van een groot deel mensen waar je het eigenlijk over hebt en kan dat dan ook moeilijk meenemen in je plannen en argumenten.

gr Rob
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
remsie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: wo 11 juli 2007, 16:44
Mijn mountainbike: krijgt zin in een winterslaap
Contacteer:

Dat noemen ze dan de mensheid.
Rush!!

makkers voor duchenne sponsor ons team.

Adventurebikes
Gesloten