Amerongen, tijden- en ander nieuwtjes-topic.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Ik fiets doordeweeks heel vaak buiten de paden, anders is het zó saai elke keer hetzelfde..
Doordeweeks is het heel rustig met wandelaars en als ik ze zie dan minder ik vaart en soms bel ik ruim van tevoren als het nodig is, vervolgens zeg ik ze netjes gedag en rijd verder.

Mensen vinden het dan echt niet erg dat je buiten de paden rijdt, als je je maar normaal gedraagt. De meeste mtbers hebben geen bel en mensen schrikken zich het apelazerus als ze het niet aan horen komen. Daarom zijn de meeste wandelaars en geitenwollen-nordic-gasten zó anti mtb. De meeste zijn altijd heel verbaast als je ze al gewoon normaal groet! Dit zegt wel wat over de gemiddelde mtber denk ik.. (wil absoluut niet iedereen over één kam scheren, maar er zit soms volk bij... :roll: )

Ik mtb al 6 jaar redelijk intensief met gemiddeld 2 keer per week in het bos en nog nooit aangehouden door de boswachter. :bier: Dus als ik een keer word gepakt dan scheelt me dat echt helemaal niks, ben immers al 6 jaar in overtreding :tong
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
remsie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: wo 11 juli 2007, 16:44
Mijn mountainbike: krijgt zin in een winterslaap
Contacteer:

Beste Tim

Volgens mij snap jij het nog niet helemaal he. Het is niet voor niets dat er mountainbike paden zijn anders stond er wel op de bordjes. Doordeweeks mag je afwijken van de paden, maar volgens mij staat dat er niet of wel Tim.
Het gaat er niet om of het druk met wandelaars is het gaat ook om het kleine beetje natuur wat wij nog in Nederland hebben.
Ik hoop dat ze jou een keertje een geel papiertje toe schuiven.
Rush!!

makkers voor duchenne sponsor ons team.

Adventurebikes
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

timvandoorn schreef:Ik fiets doordeweeks heel vaak buiten de paden, anders is het zó saai elke keer hetzelfde..
Doordeweeks is het heel rustig met wandelaars en als ik ze zie dan minder ik vaart en soms bel ik ruim van tevoren als het nodig is, vervolgens zeg ik ze netjes gedag en rijd verder.

Mensen vinden het dan echt niet erg dat je buiten de paden rijdt, als je je maar normaal gedraagt.
Het gaat niet om de vraag of 'mensen' het erg vinden, het gaat erom dat de eigenaren van het terrein het niet willen hebben. Als mensen zoals jij maar genoeg buiten de route fietsen, dan zullen de eigenaren vanzelf een keer hun terrein helemaal - dus ook op de route - afsluiten voor fietsers.

Juist op de Heuvelrug is er nu niet direct een situatie dat de fietsers door de eigenaren op handen worden gedragen. Stel dat jij een keer buiten de route één van de eigenaren zelf tegen komt, dan kan dat al genoeg zijn om grote problemen te krijgen met de route, voor zover die over zijn terrein loopt.

Het gaat niet om de vraag of je een boete krijgt!
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

remsie schreef:Beste Tim

...
Ik hoop dat ze jou een keertje een geel papiertje toe schuiven.
Ik gun het ze van harte, als ze daar blij van worden.
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

timvandoorn schreef:
remsie schreef:Beste Tim
...
Ik hoop dat ze jou een keertje een geel papiertje toe schuiven.
Ik gun het ze van harte, als ze daar blij van worden.
Het gaat er niet om of de bosbeheerders daar blij van worden. Het gaat erom dat jouw actie - het buiten de aangegeven route rijden - het moeizame lobbywerk van het Heuvelrugberaad teniet kan doen. En dat zou heel erg jammer zijn want er is nou juist in de afgelopen maanden enig draagvlak ontstaan voor de ideeën van dit Beraad (waar ik ook deel van uitmaak).
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

ja joh ik snap het wel, zit jullie alleen beetje te stangen.. :winkie:
Ik snap ook wel dat het niet de bedoeling is, maar alleen de route is erg saai. Ik rijd ook veel over de weg voor de afwisseling. Ik ben nog nooit staande gehouden en heb nog nooit een boswachter gezien toen ik buiten de paden reed, dus zoveel negatieve invloed zal ik niet hebben op jullie lobbywerk.
Maar goed ik zal proberen wat meer op de mtb-paden te rijden en nóg meer over de weg..
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

tim,

Waarom blijf je niet gewoon lekker op de weg :-q
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

timvandoorn schreef:ja joh ik snap het wel, zit jullie alleen beetje te stangen.. :winkie:
Ik snap ook wel dat het niet de bedoeling is, maar alleen de route is erg saai. Ik rijd ook veel over de weg voor de afwisseling. Ik ben nog nooit staande gehouden en heb nog nooit een boswachter gezien toen ik buiten de paden reed, dus zoveel negatieve invloed zal ik niet hebben op jullie lobbywerk.Maar goed ik zal proberen wat meer op de mtb-paden te rijden en nóg meer over de weg..
Het gaat er dus ook niet om of de boswacher je ziet, die doet alleen maar zijn werk. Of die nou 1 of 10 prenten uitschrijft maakt hem echt niet uit. Het gaat erom dat je de eigenaren niet tegenkomt. Als je 1 van de eigenaren wel tegenkomt hebben ze weer een reden.

gr Bas
TEAMFECP
Alf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 435
Lid geworden op: wo 25 april 2007, 21:34
Mijn mountainbike: Komt eraan (Scott Aspect 910 2021
Contacteer:

bonkie schreef:tim,

Waarom blijf je niet gewoon lekker op de weg :-q
Als Tim zo door gaat kunnen we dat allemaal. Maar ach..... dan gaan we via de weg opzoek naar het volgend stukje natuur wat ons ontnomen gaat worden doodat ook daar weer.................. :((

kom op bikers luister naar de oproep van Bert Lam (Heuvelrugberaad) :-q
Helemaal opnieuw beginnen! :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Die van burgerlijke ongehoorzaamheid zoals bij de "buren" ooit stond ??
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Fred (mtb-sport) schreef:Die van burgerlijke ongehoorzaamheid zoals bij de "buren" ooit stond ??
Tijden veranderen Fred.
Er is niet voor niks zo'n gezegde: stropers zijn de beste boswachters :~

citaat uit "Beheer- en onderhoudsplan Heuvelrug"
Verder is in dit plan beschreven op welke wijze mountainbikers kunnen participeren in:
- Toezicht op het gebruik van de routes en
- het gedrag van gebruikers
F.A. Kraan
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 oktober 2008, 18:19
Mijn mountainbike: scott
Contacteer:

Afbeelding

De borden zijn gewoon duidelik en dat is alles waar een baiker met gezond verstand zich aan hoeft te houden.
De toegang is verboden met een motorrijtuig, bromfiets of paard, dus met een fiets mag je d'r gewoon in. ALs je Ko tegenkomt of de beste vriend op de moter, vraag dan of hij de bordjes goed heeft bekeken.
Laatst gewijzigd door shiverer op zo 19 oktober 2008, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een beetje fatsoenlijk taalgebruik lijkt me wel op zijn plaats, niet? Het is algemeen bekend dat de beheerders gewoon meelezen.
F.A. Kraan
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 oktober 2008, 18:19
Mijn mountainbike: scott
Contacteer:

het was niet onfatsoenlijk bedoeld, maar een satirische verwijzing naar een tv programma:
http://cultura.nps.nl/page/TV-gids/161675
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Er zijn andere, nieuwere, bruine borden aanwezig in de Utrechtse Heuvelrug, hieruit blijkt dat er enkel op de daarvoor aangegeven paden gefietst mag worden. (Ja sorry, dit is geen nieuws en ook geen snelle tijd :wink: )
remsie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: wo 11 juli 2007, 16:44
Mijn mountainbike: krijgt zin in een winterslaap
Contacteer:

Als F.A. Kraan van de route's af fietst zie hij niet die bruine nieuwe bordjes.
Maar er zijn altijd wel weer mensen die door de mazen van de wet heen proberen te komen.
Rush!!

makkers voor duchenne sponsor ons team.

Adventurebikes
Gesloten