Amerongen, tijden- en ander nieuwtjes-topic.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
gerjan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: di 17 april 2007, 23:44
Contacteer:

kajhpc schreef:Zijn er eigenlijk nog andere losloopgebieden daar in het bos?
Ik vind het zelf niet zo handig, loslopende honden op een MTB-route.
Jij weet als mtb'er dat er een route ligt.
Zou me niks verbazen als het overgrote deel van de andere gebruikers van het bos(al dan niet met hond) niet weten dat er een mtb route is laat staan dat ze bestaan.

LJ Ton schreef: Lekker intervallen: klimmen hard omhoog, rustig op het vlakke.. Rondje Amerongen in ongeveer 33min30sec.
Damm, rustig op het vlakke en dan 33 min rijden :-q

Groeten Gerjan
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Trouwens, de regulering van Staatsbosbeheer is weinig doordacht in mijn optiek. Wandelaars + honden mogen op de MTB route. Dit zorgt voor problemen: fiets <-> wandelaars/honden gaat niet samen. Er is namelijk een groot deel wandelaars dat niet beseft/niet wil beseffen dat zij op de MTB route lopen, met als gevolg dat zij het hele pad (breedte) opeisen. Als wandelaar kun je trouwens op veel mooiere plekken in het bos komen dan de MTB route...

Het zou al een grote verbetering zijn als de spelregels bekender werden gemaakt, en als de wandelaar meer bewust wordt gemaakt wanneer zij op een MTB route loopt.
remsie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: wo 11 juli 2007, 16:44
Mijn mountainbike: krijgt zin in een winterslaap
Contacteer:

Jongens denk gewoon eens aan elkaar
Maak wat minder vaart en als je snel wilt fietsen doe dan eens een wedstrijd mee en versla mij :D
of Rudi van Houts.
Het bos moeten we nou eenmaal delen met elkaar wees blij dat we er nog in mogen.
Rush!!

makkers voor duchenne sponsor ons team.

Adventurebikes
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik heb in het kader van het Heuvelrugberaad nog wel een paar pijlen om mijn boog. Een daarvan is het ontvlechten van alle verschillende samenvallende routes om sociale conflicten te voorkomen. Ik vind zelf vooral de keuze voor de route langs de voetbalvelden bij Elst een voorbeeld van hoe het niet zou moeten. Veel te veel verschillende recreatie door elkaar. Aangezien hondenmensen een zone nodig hebben en wij een paadje van 30 cm is mijn idee om ons paadje iets meer het bos in te verschuiven.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

ben ik mee eens bert je hebt daar links ook nog wel een paar leuke klimmetjes en natuurlijk afdelingen liggen
waar je best nog wel een paar keer op neer kan fietsen :D
weet ik uit ervaring of mag ik dat niet zeggen :winkie: :winkie:
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

bert l. schreef:Ik heb in het kader van het Heuvelrugberaad nog wel een paar pijlen om mijn boog. Een daarvan is het ontvlechten van alle verschillende samenvallende routes om sociale conflicten te voorkomen. Ik vind zelf vooral de keuze voor de route langs de voetbalvelden bij Elst een voorbeeld van hoe het niet zou moeten. Veel te veel verschillende recreatie door elkaar. Aangezien hondenmensen een zone nodig hebben en wij een paadje van 30 cm is mijn idee om ons paadje iets meer het bos in te verschuiven.
Daar komt inderdaad alles samen honden/paarden enz, terwijl iets meer richting het bos tegen de helling een mooie singletrack mogelijk zou zijn, met wat hoogteverschil erin. Heb liever een stuurstuk erbij dan een stoempstuk :-q
En een mtb pad hoeft idd niet breed te zijn.
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

bert l. schreef:Ik heb in het kader van het Heuvelrugberaad nog wel een paar pijlen om mijn boog. Een daarvan is het ontvlechten van alle verschillende samenvallende routes om sociale conflicten te voorkomen. Ik vind zelf vooral de keuze voor de route langs de voetbalvelden bij Elst een voorbeeld van hoe het niet zou moeten. Veel te veel verschillende recreatie door elkaar. Aangezien hondenmensen een zone nodig hebben en wij een paadje van 30 cm is mijn idee om ons paadje iets meer het bos in te verschuiven.
Dat zou een mooi initiatief zijn, je bent zowiezo nogal betrokken geloof ik :-q


Rekening houden met elkaar 100% mee eens, je zeg het zelf eigenlijk al, probleem zit hem in de gedeelde bestemming van bepaalde delen van het gebied, dat gaat in de praktijk niet samen.

Ben het alleen niet helemaal eens met je eerder reactie. Ik ben zelf een gigantische honden liefhebber, ik "moet" als fietser rekening houden met anderen en hoop/verwacht hetzelfde van iemand die daar wandelt en/of zijn honden daar uitlaat.
Werkelijkheid is helaas vaak anders, dat mensen soms simpelweg niet weten dat ze zich op een mtb-route bevinden is geen excuus, regels zijn er niet voor niets, omgekeerd krijgen wij direct een boete!

Belangrijker nog, het getuigt mijn inziens niet echt van begaan zijn met het welzijn van jezelf en je eigen huisdier als je deze op een mtb-route los laat lopen en anderen die "langsscheuren" vervolgens verwijt dat ze geen rekening met je (huisdier) houden. Dergelijke situatie zijn mensen debet aan door zelf (ook) niet of slecht te anticiperen, de hond zelf kun je niets kwalijk nemen, dat beestje weet niet beter!

anyway, ik houd rekening met hond + baasje, we hebben uiteindelijk niks aan ellende. Maar ik kan me de reactie van iemand die serieus met zn sport probeert bezig te zijn wel begrijpen, onachtzaamheid frustreert en als mtb'er heb je (relatief gezien) al zo weinig mogelijkheden/plekken om je sport te beoefenen.

oh ja, dit "relaas" is absoluut niet persoonlijk "tegen" jou als persoon gericht maar meer als reactie in algemene zin.
zoals anderen zich soms storen aan 5% mtb'ers storen "wij" ons soms wel eens aan wandelaars al dan niet met hond :wink:
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

Was toch wel benieuwd of het mogelijk was om onder de 17 minuten op het 7 km rondje te rijden, zoals kajhpc zich een tijdje terug afvroeg. (klok mijn tijd eigenlijk nooit) Heb in totaal 3 rondjes achter elkaar geklokt. 16,47 16,42 en 16,52 :winkie:
Kan dus, als je alles op 1 rondje gooit nog wel wat sneller :tong

Gr Bas.
TEAMFECP
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Heren, zullen we de algehele wandel-hondenuitlaat-etc-discussie in het wandeltopic houden? Dank u.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Inderdaad wandelaars/honden/fietsers e.d. komt men toch niet uit.

Waar ik minder blij mee ben is het feit dat er we (de mtb'ers) verplicht worden om op andere paden te gaan rijden omdat het anderen niet aanstaat dat we op "hun" wandelpad rijden. Voorbeeld is de korte route waar een snelle afdaling gewijzigd is in een "singletrack" die nu al naar de klote is gereden.
Dan helpt zelfs geen maandelijkse boswerkdag of iets dergelijks.
Nieuwe paden (30 cm breed???) lijkt mij niet de oplossing, maar zal wel over nagedacht zijn. :~
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

http://www.nationaalpark-utrechtseheuve ... t_id=24373
NPUH schreef:25 mei 2009
Nieuwe toegangsregels in het bos

Invoering van uniforme toegangsvoorwaarden in het Nationaal Park

Maandag 25 mei 2009 heeft de heer J. van Notten, vice-voorzitter van het Overlegorgaan van het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug het eerste bordje ceremonieel onthuld. Tot dusver had iedere terreineigenaar zijn eigen regels en zij gebruikten daar eigen borden voor. Vanaf heden zullen op alle borden dezelfde regels staan Tot dusver had iedere terreineigenaar zijn eigen regels en zij gebruikten daar eigen borden voor. Vanaf heden zullen op alle borden dezelfde regels staan.
Afbeelding
Alle borden zullen in de komende tijd vervangen worden door uniforme borden. De toegangsregels zullen ook uniform worden over het hele terrein. Dat betekent voor bikers dat na plaatsing van de borden nog wat terreinen waar tot dan toe nog gefietst mag worden, ook afgesloten zullen worden. Er zal in de komende maandan ook nog wat strenger controleerd worden.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
boot
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 3 februari 2008, 19:02
Mijn mountainbike: klein attitude

vandaag weer eens op de heuvelrug wezen biken.
2 rondjes amerongen en 2 rondjes leersum. afstand 47km, tijd 2 uur en 4 min, gem snelheid 22,7 kn/h.
lekker zonnetje erbij 8) , droog parcours en redelijke benen. lekker gefietst dus :D .
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Terzijde: gisteren twee stuks fietsgereedschap gevonden op de parkeerplaats bij Veenendaal. Als iemand weet wat hij mist, stuur me dan een PB met omschrijving
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Ben de afgelopen maanden flink aant trainen voor Limburgs Mooiste 13 juni. Dus er moest vandaag even een pr worden gebroken en gelukt! :-D
De 14 en 7 km route in 52 minuten op hartslag van 168 gemiddeld (max is 190).
Harder kon ik echt niet want was meest van de tijd misselijk van zware inspanning. :roll:
Misschien van de zomer nog ietsje harder, want dan probeer ik 3 kilo lichter te wegen (nu 87).
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Da's een rappe tijd!
!! 26inch en dikke banden !!
Gesloten