Amerongen, tijden- en ander nieuwtjes-topic.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gesloten
maori
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3320
Lid geworden op: do 4 januari 2007, 22:05
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen.sworks voor op de weg

Heb er vandaag ook weer mijn rondje gedraaid.pfff wat ging het in het begin slecht,combi van een feestje gisteren avond en veels te laat naar bed.
Na een half uurtje afzien ging het toch wel weer heel erg lekker heerlijk al het bier eruit gefietst :tong
Ka Nui Te Mamae,Ka Nui Hoki Taku Aroha.

Whining is for Soccerplayers...Pain is for Cyclists
Proflex animal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2469
Lid geworden op: di 8 augustus 2006, 20:56
Mijn mountainbike: Sworks Tarmac, Haro Mary xc, Project 346 Basman cruiser
Contacteer:

Mooie tijd Tim ,maar wordt jij misselijk als je op 88% van je maximale hartslag fietst? Is een serieuze vraag waar ik gewoon benieuwd naar ben.
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

pacour lag er inderdaad leker bij 63 km gefiets tijd weet ik niet meer gemiddeld 23 half of zo.
maar lekker zonnetje weinig fietsers.
ik heb het idee dat het s'winters drukker is als zomers.
maar ja hebben zij pech om met dat mooie weer ff lekker door het bos crossen.
das beter als al die bagger in de winter :tong .
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

Proflex animal schreef:Mooie tijd Tim ,maar wordt jij misselijk als je op 88% van je maximale hartslag fietst? Is een serieuze vraag waar ik gewoon benieuwd naar ben.
dankje heb er ook hard voor moeten werken :wink:
en nee ik wordt niet misselijk op 88%, dat niet, want ik geef ook aan dat ik op een Hf van 168 gemiddeld rijdt,
op sommige beklimmingen zit mn hartslag bijna op max, zo rond de 183 - 186 slagen /min.
De eerste klim (amerongse berg) gaat op die hartslag en dat gaat aardig maar op die 7 km route daarna dan ga ik sommige stukken ook weer richting de max en dan wordt ik soms een beetje misselijk omdat ik dan in korte tijd vaak diep in het rode ga.
Op mn max kom ik zelden dan moet ik echt heel uitgerust zijn en kort en fel alles eruit gooien.

Ik reken altijd trouwens met de methode van Karvonen, en dan zit ik met 168 gemiddeld op een intensiteit van 85% gemiddeld. Moet wel zeggen als ik zo hard heb geknald ik dan met moeite terug naar huis kom. Normaal 30 -31 km/h over de weg nu net 26 vanwege verzuurde beentjes. :-D
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
Proflex animal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2469
Lid geworden op: di 8 augustus 2006, 20:56
Mijn mountainbike: Sworks Tarmac, Haro Mary xc, Project 346 Basman cruiser
Contacteer:

Duidelijk verhaal :-q
remsie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: wo 11 juli 2007, 16:44
Mijn mountainbike: krijgt zin in een winterslaap
Contacteer:

Welk verhaal bedoel je
Proflex animal schreef:Duidelijk verhaal :-q
Rush!!

makkers voor duchenne sponsor ons team.

Adventurebikes
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

Maandagavond 6 rondjes, snelste 33min 32sec, langzaamste 34min 14sec, gaat best snel op zo'n droog parcour :bier: .
TEAMFECP
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

megabass schreef:Maandagavond 6 rondjes, snelste 33min 32sec, langzaamste 34min 14sec, gaat best snel op zo'n droog parcour :bier: .
6 ronden gemiddeld 26 tot bijna 27 k/u fietsen, dan droog je het parcour wel op ja :-q
timvandoorn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 20 september 2005, 16:51
Mijn mountainbike: Batavus B1
Contacteer:

megabass schreef:Maandagavond 6 rondjes, snelste 33min 32sec, langzaamste 34min 14sec, gaat best snel op zo'n droog parcour :bier: .
zo! dat doe je netjes met zo'n redelijk constant gemiddelde!
nieuwsgierig vraagje: met welke snelheid pak je amerongse berg?
There is a first time for everything.. thats why we live in this world! R.C.
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

timvandoorn schreef:
megabass schreef:Maandagavond 6 rondjes, snelste 33min 32sec, langzaamste 34min 14sec, gaat best snel op zo'n droog parcour :bier: .
zo! dat doe je netjes met zo'n redelijk constant gemiddelde!
nieuwsgierig vraagje: met welke snelheid pak je amerongse berg?
Met die 6 rondjes, 20 a 21 km/u denk ik, het steillere stukkie in het begin wat langzamer maar de rest zeker boven de 20 km/u. Vanmorgen ging ie in 22 a 23 km/u maar toen heb ik maar 2 uurtjes gedaan :winkie: .

Mzzl, Bas.
TEAMFECP
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Pffff, 6 rondjes Amerongen?! Ik vind 2 mooi genoeg. Ik doe er rond de 40-45 min. over, maar ja, ik ben een vrouw hè?
Het eerste stuk met die lange afdaling vind ik het mooiste gedeelte. Lekker downhillen :-D
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
marco-mvh
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 20 juli 2008, 09:02
Mijn mountainbike: Gazelle

Bike-chica schreef:Pffff, 6 rondjes Amerongen?! Ik vind 2 mooi genoeg. Ik doe er rond de 40-45 min. over, maar ja, ik ben een vrouw hè?
Het eerste stuk met die lange afdaling vind ik het mooiste gedeelte. Lekker downhillen :-D
downhillen :o
willy1986
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 4 juli 2008, 11:25
Mijn mountainbike: 29'er: Trek GF Paragon 2011 + Giant Defy Rabo 2010 (racefiets)

Vandaag was het de eerste keer dat ik deze route ging rijden. Een leuke afwisselende route met in het begin wat technische stukkie, leuke afdaling tussendoor wat relaxe rechtdoor-rij stuk. En aan het einde die leuke klim. :)

2 keer rond geweest met een gemiddelde van 19 km/u en 1:45 totaal. Bij de parkeerplaats even zoeken waar de route begon.
willy1986
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 4 juli 2008, 11:25
Mijn mountainbike: 29'er: Trek GF Paragon 2011 + Giant Defy Rabo 2010 (racefiets)

Vandaag was het de eerste keer dat ik deze route ging rijden. Een leuke afwisselende route met in het begin wat technische stukkie, leuke afdaling tussendoor wat relaxe rechtdoor-rij stuk. En aan het einde die leuke klim. :)

2 keer rond geweest met een gemiddelde van 19 km/u en 1:45 totaal. Bij de parkeerplaats aan de bergweg was het wel even zoeken waar de route begon.
tjebbert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 19 maart 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen

Vanmorgen "de drie" gecombineerd (32km) gereden in 1 uur 46 (18 gemiddeld) met flinke regen wat resulteerde bij thuiskomst in "zo kom je d'r niet in!" :D
Lekker gereden, de temperatuur was echt perfect, jammer van al dat water, maar poep gebeurd zal ik maar zeggen!!


Grtz Tjeb
Size does matter!! Try it with 29 inches...
Gesloten