Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag rond het Posbank gebied geweest op de gravelracer.
Alle fietspaden lagen zo vol bladeren dat het wel MTBen leek ;)

Viel me op hoeveel mtbers er nog reden, schijnbaar vinden nog steeds een hoop mensen het leuk om door de modder heen te baggeren (het echte mtben) ;)
Gebruikersavatar
MvdS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 augustus 2016, 21:28

http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.6666687" onclick="window.open(this.href);return false;

RHEDEN - Natuurmonumenten gaat speciaal voor hardlopers een gemarkeerde route uitzetten in Nationaal Park de Veluwezoom, in de volksmond wel Posbank genoemd. Maar hoe de route gaat lopen en hoe lang die wordt, weet beheerder Jeroen de Koe niet. „Ik hoop dat hardlopers dat ons gaan vertellen.”
De route komt er met dank aan de deelnemers aan de Zevenheuvelenloop in Nijmegen. De lopers zamelden zondag 60.000 euro in voor Natuurmonumenten. Net als vorig jaar. Toen zijn er in Heumensoord, een natuurgebied bij Nijmegen, twee rondes aangelegd, één van 5 en één van 10 kilometer.

Voorwaarden
„We willen een groep hardlopers bij elkaar brengen die ons kunnen vertellen wat de beste route op de Veluwezoom is", zegt De Koe. Hij geeft wel randvoorwaarden mee. Zo mogen de lopers in bepaalde delen niet komen, omdat het rustgebieden zijn.

Natuurmonumenten praat ook met wandelaars, ruiters en mountainbikers over de routes op de Veluwezoom.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Rayb81 schreef:Vandaag rond het Posbank gebied geweest op de gravelracer.
Alle fietspaden lagen zo vol bladeren dat het wel MTBen leek ;)

Viel me op hoeveel mtbers er nog reden, schijnbaar vinden nog steeds een hoop mensen het leuk om door de modder heen te baggeren (het echte mtben) ;)
Ik heb van het weekendje een rondje vaste route gereden en eigenlijk de hele route was vrij gemaakt van bladeren. En ze vervangen ook steeds meer bordjes zag ik. :-)
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Weet niet of het hier al geschreven is, maar leden van natuurmonumenten krijgen korting op hun MTB-vignet je betaald dan 9 euro i.p.v 12 euro. http://winkel.natuurmonumenten.nl/natuu ... 1481030755" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Rayb81 schreef:Viel me op hoeveel mtbers er nog reden, schijnbaar vinden nog steeds een hoop mensen het leuk om door de modder heen te baggeren (het echte mtben) ;)
Na 2 weken helemaal geen MTB meer te hebben aangeraakt wil ik eigenlijk wel weer een rondje. Dan maar Mud Terrain Biken.. (maar eh, ligt t er echt zo slecht bij?)
carbon bike, titanium collarbone...
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

nee, veluwezoom is prima begaanbaar! Druk vandaag, veel gravelracerts gespot op de route
Gebruikersavatar
johan_v
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 21 augustus 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Nordest Sardinha/Pyga Hyrax

Vandaag een rondje gereden, en het ligt er strak bij, geen modder en geen stuifzand. Sommige stukken zijn wel glad door bladeren, er was iemand gevallen die werd opgehaald met een ambulance op zo'n glad stukje.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Afgelopen zondag weer 2 rondjes gedaan. met wat lusjes erbij kwam op 114 km. Nu wil ik eens proberen om 3 rondjes te doen in een dag, is volgens mij 145km. Zijn er hier nog meer die wel eens 3 rondjes doen op 1 dag. Denk er ongeveer 7,5 uur over te doen.
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Ik heb wel een keer twee rondjes gedaan gekoppeld aan één rondje Oosterbeek, ook goed voor ongeveer 150 kilometer. Dit was wel in de zomer en alles lag er toen ook redelijk droog bij, als het nat was geweest was het wel een hele zware kluif geworden.
Ook heb ik als eens de routes Oosterbeek, Rheden en Apeldoorn aan elkaar gereden op één dag die was goed voor 163 kilometer.
Het is dus wel te doen als je over een goede conditie beschikt en niet de snel van start gaat.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Moet binnenkort maar eens proberen 3 rondjes te doen. Het ligt er nu goed bij
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik vind de route Apeldoorn beetje saai
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

wibas schreef:Ik vind de route Apeldoorn beetje saai
Er zitten in de Apeldoorn route weinig technische uitdagingen, maar landschappelijk vind ik er zeker mooie delen in zitten.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Gisteren voor het eerst de route geweest lekker door de modder leuke klimmetjes vooral als je uit het vlakke friesland komt ;)
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

In het momenteel weer ouderwets modderen? Of ligt de route er momenteel redelijk goed bij?
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Oordeel zelf :tong Deze zijn van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
carbon bike, titanium collarbone...
Plaats reactie