Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

sama schreef: Ik was er ook al lang niet meer geweest. Ik ben opgestapt op de kluizenaarsweg, en heb alleen het zuidelijke deel heen en weer gereden. Schitterend!

Ik vond de route alleen belabberd uitgepijld op sommige stukken. Ik ben een paar keer verkeerd gereden.
Rijden jullie hem met gps nav?
Ja klopt ik vond het soms ook best lastig te volgen maar ben nergens verkeerd gereden.
Af en toe twijfel of ik nog wel goed zat maar dan kwam er weer een bordje.
Geen GPS gerbruikt.

Die verkleurde wit/gele aanrijd bordjes helpen ook niet echt. En al helemaal niet als je een zonnebril op hebt. :lol:
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Gisteren (za 18-8-18) de ronde 2 keer gereden, één keer met de klok mee en de tweede keer tegen de klok in. De auto stond bij het Rozendaalseveld geparkeerd. Met de klok mee vanaf het Rozendaalseveld is net wat gemakkelijker en is het leuke gedeelte voor laatst. Tegen de klok in is dat dan uiteraard andersom. Nergens verkeerd gereden. Ik (we) rijden altijd met GPS (Edge 1000) maar niet voor navigatie. Ondanks ik niet vaak (één a twee keer per jaar) op de route kom, vind ik 'm goed te volgen. Het rondje 2x rijden was toch nog wel een inspanning, de laatste 10k wat het beste er wel vanaf. Al met al goed voor 100km/1150hm over/door/langs de prachtige Veluwezoom/Posbank en dat maak een autorit van 165km (enkel) wel weer goed. Ondanks we zo'n 4 uur op de route hebben rondgehangen geen controle voor vignet gezien. Het blijft een prachtig stuk Nederland daar! Vandaag moet ik het weer doen met "slechts" de Brabantsewal in het uiterste westen van Brabant ;-)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Fred (mtb-sport) schreef:Voor sommigen is misschien de e-bike nog de enige mogelijkheid om WEL te kunnen blijven fietsen. Voor die mensen is de e-bike een gouden vonst....
Precies. Mijn vrouw moet een long missen maar wilt nog graag willen mtnbiken en ook nog zo nu en dan met mij mee willen komen en dan is een e-mtb gewoon een geweldige uitkomst.
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hier in Noord Holland op de fietspaden bijna alleen nog maar mensen op e-bike of speed pedelec.
De mensen op gewone fietsen zijn uitzonderingen.
Dan heb ik het niet over mountainbikes maar het zegt al genoeg.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jefro98 schreef:Die verkleurde wit/gele aanrijd bordjes helpen ook niet echt. En al helemaal niet als je een zonnebril op hebt. :lol:
Scheelt, dat is al meer dan 10 jaar een veel gehoorde klacht waar niets mee gedaan wordt.............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Fred (mtb-sport) schreef:
Jefro98 schreef:Die verkleurde wit/gele aanrijd bordjes helpen ook niet echt. En al helemaal niet als je een zonnebril op hebt. :lol:
Scheelt, dat is al meer dan 10 jaar een veel gehoorde klacht waar niets mee gedaan wordt.............
Je gaat al even mee he Fred :lol: :bier:
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

nieuwe bordjes zijn besteld heb ik begrepen! Groen zal het worden
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

RoySmit schreef:Je gaat al even mee he Fred :lol: :bier:
Zekers en nog niet versleten (althans hoop ik :winkie: )
Bram87 schreef:nieuwe bordjes zijn besteld heb ik begrepen! Groen zal het worden
Mooie schutkleur, zal lang over nagedacht zijn :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Bram87 schreef:nieuwe bordjes zijn besteld heb ik begrepen! Groen zal het worden
Mooie schutkleur, zal lang over nagedacht zijn :lol:
In de winter is dat geen enkel probleem #mountainbikeniseenwintersport :-q :bier:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Als mtb-en een wintersport is kan je ipv groen beter kiezen voor (modder)bruin.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Bram87 schreef:nieuwe bordjes zijn besteld heb ik begrepen! Groen zal het worden
Als er ook maar een stuk meer komen ben ik blij :-q

Hij ligt er ook erg mooi bij, wat geulthes in een paar afdalingen, altijd goed.
Sneeuwmonster
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Yes ligt er zeker mooi bij, lekker ruig voor NLse begrippen. Maar dat 2-richtingsverkeer is echt onbegrijpelijk. Een mooie jump vindt de terreineigenaar vaak te gevaarlijk op de route maar elkaar op hoge snelheid tegemoet rijden?..
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

BM'09 schreef:Yes ligt er zeker mooi bij, lekker ruig voor NLse begrippen. Maar dat 2-richtingsverkeer is echt onbegrijpelijk. Een mooie jump vindt de terreineigenaar vaak te gevaarlijk op de route maar elkaar op hoge snelheid tegemoet rijden?..
Naar mijn mening is 2-richtingsverkeer prima. Zo kan je op dezelfde route variëren door de andere kant op te rijden, geeft totaal ander beeld en gevoel. De route is iha ruim en overzichtelijk, en niet erg druk zeker niet in vergelijking met bv Dorst oid. Ik rijd hier niet zo vaak maar heb totaal niet het gevoel dat tegenliggers een probleem zijn.

Daarbij is het de verantwoordelijkheid van elke rijder om altijd voldoende controle en overzicht te houden, net als op de openbare weg in het verkeer. Daar hoor je ook niet als een dolle over de weg te brollen als er andere weggebruikers in het zicht zijn.

Ik was overigens met vanBill mee, 2 rondjes gedaan fantastische route voor NL begrippen zeker daar bij de Posbank en Loenen aan de oostkant. Ligt er prima bij er was 1 helling met een beetje een geultje niet erg spannend.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

BM'09 schreef:Yes ligt er zeker mooi bij, lekker ruig voor NLse begrippen. Maar dat 2-richtingsverkeer is echt onbegrijpelijk. Een mooie jump vindt de terreineigenaar vaak te gevaarlijk op de route maar elkaar op hoge snelheid tegemoet rijden?..
Op routes moet je ook niet met hoge snelheid rijden. Voor wie dat wil zijn er marathons en wedstrijden om dat te doen.
Of op een afgesloten parkoers. Iets als de afgesloten en dus verkeervrije parkoersen van de wegwielerclubs.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Crapton schreef:
BM'09 schreef:Yes ligt er zeker mooi bij, lekker ruig voor NLse begrippen. Maar dat 2-richtingsverkeer is echt onbegrijpelijk. Een mooie jump vindt de terreineigenaar vaak te gevaarlijk op de route maar elkaar op hoge snelheid tegemoet rijden?..
Naar mijn mening is 2-richtingsverkeer prima. Zo kan je op dezelfde route variëren door de andere kant op te rijden, geeft totaal ander beeld en gevoel. De route is iha ruim en overzichtelijk, en niet erg druk zeker niet in vergelijking met bv Dorst oid. Ik rijd hier niet zo vaak maar heb totaal niet het gevoel dat tegenliggers een probleem zijn.

Daarbij is het de verantwoordelijkheid van elke rijder om altijd voldoende controle en overzicht te houden, net als op de openbare weg in het verkeer. Daar hoor je ook niet als een dolle over de weg te brollen als er andere weggebruikers in het zicht zijn.

Ik was overigens met vanBill mee, 2 rondjes gedaan fantastische route voor NL begrippen zeker daar bij de Posbank en Loenen aan de oostkant. Ligt er prima bij er was 1 helling met een beetje een geultje niet erg spannend.
Eens.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie