Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

funride schreef: zo 27 januari 2019, 21:07
Ede ook flowtrails versie 2.1 (Ben er nog niet zal geweest maar van horen zeggen)
En dan straks Posbank, St Pietseberg en Schoorl al meer technische "natural" routes.

Ik kijk er naar uit om in het voorjaar op de nieuwe Posbank route te mogen rijden.

Ede heeft idd stukken nieuwe flowtrails maar de verbinding stukken zijn langer dan op de UHR.
Dus tussendoor volle bak gas geven als in een XC ( Posbank/Apeldoorn) route is hier nog zeker mogelijk.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Mooi dat de zuidwal er in blijft, het is nog niet helemaal duidelijk of dit in de hoofdlus zit. Als ik zo naar de kaart hierboven kijk, dan lijkt de hoofdroute een stukje noordelijker via de Burg. Bloemersweg te lopen. Ben benieuwd of er een leuk rondje van te maken is zonder al te veel heen en weertjes.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PFW schreef: do 31 januari 2019, 20:00Ben benieuwd of er een leuk rondje van te maken is zonder al te veel heen en weertjes.
Euh, die "heen en weertjes" zijn de route... .

Als je snelle tijden wilt maken kun je natuurlijk 100 meter rechtuit op een parkeerplaats uitzetten. Dat klinkt wel alsof dat iets voor jou is! :kiss: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Lars TB schreef: do 31 januari 2019, 20:34
PFW schreef: do 31 januari 2019, 20:00Ben benieuwd of er een leuk rondje van te maken is zonder al te veel heen en weertjes.
Euh, die "heen en weertjes" zijn de route... .

Als je snelle tijden wilt maken kun je natuurlijk 100 meter rechtuit op een parkeerplaats uitzetten. Dat klinkt wel alsof dat iets voor jou is! :kiss: :bier:
Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe bijvoorbeeld die zuidelijke lus aansluit op de hoofdroute (of dit direct op de hoofdroute is, of dat er een verbindingsstukje is (die je dan heen en weer moet rijden...).

En waar je uit bovenstaande afleidt dat ik snelle tijden wil maken is me een raadsel?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Volgens mij gaat ‘t leukste en snelste stuk eruit, toch? Lange klimmen, snelle afdalingen, tussen het bruggetje en het bezoekerscentrum dus (cw).
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Daar komt dus een ander lusje voor in de plaats.
Ik ga er vanuit dat dat minstens zo mooi zal worden.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Meningen over het wortelpad zijn verdeeld, ook over die steile afdaling die je (CW) daarna tegenkomt...weet ook niet of dat echt het snelste stuk was. Ja, die lange afdaling die je CW valk voor het wortelpad tegenkomt met die kombocht/wallride :bier: maar was vooral volle bak naar beneden, en dat soort stukken vind je aan de andere kant van de zuidwal ook.
ik ben wel blij dat je niet meer langs de schaapskooi hoeft straks en ook het asfalt dat je CW daarna tegenkwam ga ik niet missen. Was geen doen tussen de buggy's door slalommen. En tussen BZC en Carolinahoeve liggen zat bulten om wat van te maken!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

We zullen zien. Ik kom speciaal naar deze ruige route voor een keer niét UHR-achtige flowtrails rijden. De oude zuidlus was echt een segment naar mijn hart. :roll:
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Als ik het kaartje een beetje bekijk, dan gaat er wel een aansluiting komen vanaf het bezoekerscentrum naar het oosten. Na het open deel komt een nieuw lusje richting het theehuis en waar de originele route naar de holle weg gaat. Alleen kruis je dan niet weer de weg, maar volgens mij ga je over de brug die over de holle weg gaat. Daar kan je dan weer een lusje rijden, zoals dat nu ook ongeveer kan. Dit stuk is prachtig qua omgeving met flink wat klimmen en dalen.

Aan de andere kant richting Rozendaal, bij dat bruggetje komt een vergelijkbare aansluiting richting de hoofdlus. Zeker ook interessant terrein, misschien nog wel mooier. Die hoofdlus blijft dus relatief hoog en boven de Posbank, maar gaat wel richting het restaurant. En dan door naar het eerder genoemde gebied. In het stuk wat er uit gaat, zijn in mijn ogen talloze opties om een verbinding te maken, al was het alleen maar aan de bosrand... natuurlijk zijn bepaalde stukken niet meer houdbaar, maar dit is iets te kort door de bocht. Verder wordt er in het noordoosten wat moois gemaakt als wisselgeld. Dit gebied is natuurlijk niet zo uitdagend, er is wel hoogteverschil maar relatief weinig. Misschien wat zandduinen waar wat leuks mee kan. Het is begrijpelijk dat we hier ruimte krijgen, aangezien de druk hier veel lager is. Maar toch... en dat er in het noorden niets verandert.... gemiste kans.

De hoofdlus oogt me trouwens saai, niet qua natuur, maar wel qua uitdaging. Ik ben al heel lang hier niet meer geweest, maar vroeger liep er een verharde weg, burg Bloemenweg. Die staat nu op de kaart als een dual track? Is deze inmiddels onverhard? Naast het noordelijk deel, lijkt er ook weinig te gebeuren in het westelijk deel behalve dat het ingekort wordt.

Ben zoals menigeen sceptisch over de toekomst van de route. Overigens wil ik iedereen die hier hard aan werkt complimenten geven. Het zal niet makkelijk zijn geweest en alles heeft meerder kanten aan het verhaal. Ik basseer mijn mening op basis van een vaag kaartje en daarbij reed ik hier rond als kind, toen er nog geen route was en je gewoon een lift kreeg van de toffe boswachter als je pech had ergens middenin het bos! Verder zoveel ontelbare mooie herinneringen aan de hei, sneeuwdagen, de serieuze halfpipe, de hordes herten en wilde zwijen en uiteraard de locale singletracks: pareltjes! Ik kom hier helaas nooit meer, maar qua fietsen is dit toch een stukje buitenland! Ik hoop dat we eens kunnen zeggen: de posbankroute is dood, leve de posbankroute!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bram87 schreef: vr 1 februari 2019, 12:33 Meningen over het wortelpad zijn verdeeld, ook over die steile afdaling die je (CW) daarna tegenkomt...weet ook niet of dat echt het snelste stuk was.
Man, ik krijg gelijk weer zin om daar te knallen. Heerlijk stuk! Als ie eruit gaat pak ik 'm illegaal (niet te vaak natuurlijk) :-q
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

markpatat schreef: vr 1 februari 2019, 22:11
De hoofdlus oogt me trouwens saai, niet qua natuur, maar wel qua uitdaging. Ik ben al heel lang hier niet meer geweest, maar vroeger liep er een verharde weg, burg Bloemenweg. Die staat nu op de kaart als een dual track? Is deze inmiddels onverhard? Naast het noordelijk deel, lijkt er ook weinig te gebeuren in het westelijk deel behalve dat het ingekort wordt.
Het westelijk deel staan zo te zien wat nieuwe singletracks getekend. Op Facebook zag ik laatst dat er een track naast de burg. Bloemersweg wordt gevlagd. Het is een golvende weg, dus dat kan best wel eens een leuk stuk worden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Het saaiste gedeelte is nog het rechte stuk langs de Imboschweg en daarna langs het Rozendaalse veld.
Deze 2 stukken zouden er ook wel uit mogen.

Ten westen van het Rozendaalseveld liggen ook wat trails die ik weleens gereden heb in een verleden.
Paden waren toen legaal met de fiets te rijden.
Vervolgens kwam je weer uit bij de Kluizenaarsweg (als je start bij de Koningsweg)
Kluizenaarsweg is ook een flinke klim als je die helemaal neemt van onderaf.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Rayb81 schreef: za 2 februari 2019, 02:16 Het saaiste gedeelte is nog het rechte stuk langs de Imboschweg en daarna langs het Rozendaalse veld.
Deze 2 stukken zouden er ook wel uit mogen.
Als local weet ik dat veel bikers daar heel anders over denken. Ik begrijp je mening betreft het uitdagingsniveau.
Maar als je gewoon even lekker door het bos wil rijden is dit een super mooi gebied. Neemt niet weg dat ik ook meer plezier heb op de zuidlus in de buurt van rheden.

Achter Rosendaal (begraafplaats) en de golfbaan A50 heb je diverse leuke stukken liggen dus ze zouden er best wat van kunnen maken.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Kan een van de locals aangeven hoe de route, gezien de huidige weersomstandigheden, er morgenvroeg bij zal liggen? Is het te fietsen of kan ik in het kader van trailrespect beter thuis blijven en een rondje over de weg doen...?
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Boekenkist schreef: za 2 februari 2019, 10:37 Kan een van de locals aangeven hoe de route, gezien de huidige weersomstandigheden, er morgenvroeg bij zal liggen? Is het te fietsen of kan ik in het kader van trailrespect beter thuis blijven en een rondje over de weg doen...?
Ik ga zelf wat over de weg doen. Het zal er vast niet heel beroerd bij liggen. Maar als je jezelf een plezier wil doen zou ik niet met die pap sneeuw die morgen te verwachten is een rondje over de pb doen.

Wel altijd lekker spectaculair glade afdalingen maar ook verraderlijk en een gebroken sleutelbeen licht op de loer.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Plaats reactie