Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Als ik dit dan zo lees ben ik weer wat minder enthousiast.........
nog meer flowtrails (knikkerbaan) :((

Facebook velosolutions benelux:

"Wat een inspirerende en heerlijke plek om te werken! Er wordt hard gewerkt aan de prachtige, natuurlijke, flow trails van MTB Veluwezoom. Mooie samenwerking met Natuurmonumenten, hele enthousiaste vrijwilligers en MTBCLINIC.NL #wijwillenbuitenspelen #mtbtrails #flowtrails #mountainbike #mtb #atb"

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/post.p ... &width=500" width="500" height="726" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowTransparency="true" allow="encrypted-media"></iframe>
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Klinkt als dat straks de mtb weg kan en alles op de crosser gereden wordt :bier:
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

het nieuwe lusje is zeker een knikkerbaan (althans, zo ervaar ik m) , maar de trail bij de bloemersweg, waar deze foto gemaakt is denk ik, loopt iets beter van wat ik ervan gezien heb.

Ik denk dat we wel blij mogen zijn dat NM hier nieuwe paden voor laat schuiven, er zijn niet echt alternatieven anders dan hééél saaie bestaande paden (en die zitten er al genoeg in voor de stoempers), drukke wandelpaden (en daar wouden ze nou net weg van) of, jawel, asfalt.

De crosser? Ik zie er al genoeg rijden op een crosser hier. Dus ja het kan, of je er overal even blij van wordt.. Beetje zinloze opmerking, alles in Nederland is te rijden op een crosser. Alleen ik begin er niet aan ;)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nee hè? Overal al van die nieuwe Track & Trails slinger-fietspaden. Prima hoor, maar laten we nou álsjeblieft die paar trails met een ander karakter behouden! :evil:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Giant-E schreef: wo 20 februari 2019, 15:37 Nee hè? Overal al van die nieuwe Track & Trails slinger-fietspaden. Prima hoor, maar laten we nou álsjeblieft die paar trails met een ander karakter behouden! :evil:
Dit zijn als ik zo lees Velosolutions slinger-fietspaden. Deze zijn niet van de hand van T&T. Ben benieuwd of ze dan ook daadwerkelijk anders zullen zijn
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

bouwpakket schreef: wo 20 februari 2019, 15:40
Giant-E schreef: wo 20 februari 2019, 15:37 Nee hè? Overal al van die nieuwe Track & Trails slinger-fietspaden. Prima hoor, maar laten we nou álsjeblieft die paar trails met een ander karakter behouden! :evil:
Dit zijn als ik zo lees Velosolutions slinger-fietspaden. Deze zijn niet van de hand van T&T. Ben benieuwd of ze dan ook daadwerkelijk anders zullen zijn
ik hoop het wel, de T&T zijn prachtig maar er ligt in midden Nederland al meer dan 200km van dit soort flowtrails.
Utrechtse heuvelrug, Sallansde Heuvelrug, zuid Veluwe, noord Veluwe.
zou welkom zijn als er eens iemand komt met een andere visie op route bouw.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Rayb81 schreef: wo 20 februari 2019, 15:33 Klinkt als dat straks de mtb weg kan en alles op de crosser gereden wordt :bier:
Die fameuze "ruige" wortelklim/afdaling heb ik afgelopen nazomer heerlijk op en af kunnen knallen op de gravelbike, dus dat is al zo. (Was zelf best verbaasd dat dat zo lekker liep, maar deze route is nu wel mijn favoriete gravelrondje :lol: )
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ik dacht dat NN alles zelf ging doen? Hebben ze toch Velosolutions ingehuurd? Ben benieuwd naar hun natuurlijke pumptracks!
Hier staat niets.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Werkelijk dat eeuwige gezeik... .


Die ene wortelafdaling is hooguit geinig. Maar beter dan de trap bij het station? De uitdaging is ongeveer even groot... .

Het succes van al die slingerpaden in NL is een bewijs dat de paar azijnpissers er flink naast zitten.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Lars TB schreef: wo 20 februari 2019, 19:07 Werkelijk dat eeuwige gezeik... .


Die ene wortelafdaling is hooguit geinig. Maar beter dan de trap bij het station? De uitdaging is ongeveer even groot... .

Het succes van al die slingerpaden in NL is een bewijs dat de paar azijnpissers er flink naast zitten.
Hoe uitdagend iets wordt is heb je een beetje zelf in de hand denk ik. Een geprepareerd slingerpad heeft in principe ook weinig uitdaging, totdat je probeert er zo hard mogelijk overheen te gaan.

Ik denk dat de vrees vooral is dat er iets moois (en unieks) verdwijnt en er iets generieks voor in de plaats komt.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Lars TB schreef: wo 20 februari 2019, 19:07

Het succes van al die slingerpaden in NL is een bewijs dat de paar azijnpissers er flink naast zitten.
Het enige bewijs dat die slingerpaden leveren is dat er bikers zijn die slingerpaden leuk vinden. Er zijn ook veel bikers die Rheden schitterend vinden zoals ze op dit moment nog is, en ik vind dat je best een beetje mag klagen als een rondje dat je goed vind verandert in iets dat je waarschijnlijk niet zo goed vind.

Dat is een mening, een gevoel, of weet ik wat. Dat maakt mensen nog geen azijnpisser.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

shiverer schreef: wo 20 februari 2019, 20:10 Dat is een mening, een gevoel, of weet ik wat. Dat maakt mensen nog geen azijnpisser.
Dan wordt het tijd dat sommigen zich anders uit gaan drukken... .


Nog maar 5 jaar terug hadden we Schoorl, Dorst en Rheden als het 'ultieme' op mountainbikegebied in NL. De rest van de routes waren weinig meer dan veredelde fietspaden zonder verharding.

De perfecte combinatie van die drie werd op de UHR uitgerold en dat tilde het mountainbiken naar een hoger niveau in NL. En natuurlijk willen we dan nog meer. Maar een groot gedeelte zal nooit te realiseren zijn. En een belangrijke reden daarvoor is dat het terrein er absoluut niet voor is. Of dat sommige gewenste stukken dusdanig veel onderhoud vergen dat het onrealistisch is ze aan te leggen (ja, dat geldt ook absoluut voor 'natuurlijke' stukken!).

Dus ga dan niet afgeven op bepaalde routes omdat ze je niet aanstaan. Zorg dan dat je betrokken raakt bij een route en regel het gewoon even!!

En natuurlijk mag je wel een beetje mopperen. Maar bij sommigen is het gewoon regelrecht de grond in trappen. En dat steekt bij een hoop mensen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Rheden was volgens mij populair bij menig mtb’er. Of NM nu singletracks verkiest omdat die voor andere op andere locaties populair zijn, het lijkt er op dat NM met dit succes mee wil liften.

Ik deel de mening dat er niks mis is met variatie. Ook menig old skool route in Limburg voorziet in een behoefte. Velozine schreef al eens een stuk over gravelroutes.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lars TB schreef: wo 20 februari 2019, 20:28
Dan wordt het tijd dat sommigen zich anders uit gaan drukken... .

Dus ga dan niet afgeven op bepaalde routes omdat ze je niet aanstaan. Zorg dan dat je betrokken raakt bij een route en regel het gewoon even!!

En natuurlijk mag je wel een beetje mopperen. Maar bij sommigen is het gewoon regelrecht de grond in trappen. En dat steekt bij een hoop mensen.
De grond in trappen? :~ Is die bewuste post soms inmiddels verwijderd? Ik kan me zo’n kritische UHR-post even niet voor de geest halen....

Variatie, daar zoeken we toch allemaal naar? Noem mij een 2e zuidlus in Nederland. Met die HM’s. Met die rauwe ondergrond. Die je cw én ccw kan rijden. Die is er niet, vandaar de angst voor een nieuw “UHR rondje”.
Ik rij driekwart van mijn jaarlijkse km’s op de UHR, echt fantastisch wat daar ligt. Echter ben ik soms het geslinger zat, en wil ik richting de Posbank. Of Nijmegen. Omdat ik variatie zoekt. Wist je dst ik zelfs 1x per jaar de boswielrennertrack Apeldoorn rijdt. Lekker 2 uur blind stoempen. Variatie dus.
Laatst gewijzigd door Giant-E op wo 20 februari 2019, 21:44, 3 keer totaal gewijzigd.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef: wo 20 februari 2019, 20:28 De perfecte combinatie van die drie werd op de UHR uitgerold en dat tilde het mountainbiken naar een hoger niveau in NL.
En daarom moet nu elke nieuw route een kopie van de UHR worden?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie