Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Komkom, het hoeft ook geen strijd te worden he!

Er blijft genoeg leuks over, het wordt alleen anders, en dat moeten we weer even ontdekken. Zoals het er nu naar lijkt wordt als ik goed tel van het 40 km nieuwe rondje ca. 7 -8 km nieuwe aanleg. dat wordt opgevuld aan de NM kant met een breed stoemppad vanaf het posbankpaviljoen noordwaarts, waarna die overgaat in een heel leuke en waarschijnlijk nog door weinigen ontdekte bestaande singletrack. Als je dan een stukje asfalt pakt kom je bij de parking van het rozendaalscheveld, en dan kun je daar weer verderstoempen CW, overvloeiend in de volstrekt stoempbare noordlus.

tussen de nieuwe aanleg tbv posbankpaviljoen/onzalige bossen komt ook weer een mooi stukje stoempen om bij te komen, dan kun je weer een km of 3 slingeren waarvan je de helft ook weer kunt inwisselen voor een breed onderhoudspad. Het kan allemaal!

en dan al die mooie lusjes en aanrijroutes, ik ga maar niet alles vertellen anders gaan ze vast de te druk bereden delen ook nog afsluiten :winkie:

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Weet je waarmee NM nu in 1 klap dé held van de rijders die wat meer willen zou kunnen worden? 1 van de trappen/paden die vanaf het Posbankpaviljoen over het Herikhuizerveld naar beneden lopen opstellen voor bikers. Ben er al zo vaak overheen gewandeld, onderwijl fantaserend hoe gaaf dat zou zijn. :winkie:
Niks geen flow of boswielrennen, maar steil, met dropjes en lastige switchbacks. Stel je toch eens voor..... [droommodus uit]
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

suravida schreef: wo 20 februari 2019, 22:20 Weet je waarmee NM nu in 1 klap dé held van de rijders die wat meer willen zou kunnen worden? 1 van de trappen/paden die vanaf het Posbankpaviljoen over het Herikhuizerveld naar beneden lopen opstellen voor bikers. Ben er al zo vaak overheen gewandeld, onderwijl fantaserend hoe gaaf dat zou zijn. :winkie:
Niks geen flow of boswielrennen, maar steil, met dropjes en lastige switchbacks. Stel je toch eens voor..... [droommodus uit]
Deze al wel eens gedaan :-q en ik moet zeggen, dat ik geen kwade gezichten van wandelaars heb gekregen. Maar meer verbazing en bewondering.

Nu even over de nieuwe route, ik lees meerendeel van mensen waarvan de thuisroute op de uhr ligt (dat idee heb ik althans), dat het zonde is om er een flow trail of wat dan ook van te maken.
Maar ik moet zeggen dat ik hier allang blij mee ben, lekker veel afwisseling op mijn thuisroute.
Of die ene wortelafdaling, of steile afdaling er dan wel of niet inblijft, ik ga het straks zien. Er komt iig weer wat anders voor weer. Waar hebben we het dan over? Het is ook weer niet zo dat er straks een 40km lange flow trail ligt.
Nog even afwachten hoe het gaat worden iig. Ik heb er al zin in.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

shiverer schreef: wo 20 februari 2019, 10:31
Giant-E schreef: wo 20 februari 2019, 08:33 Die klim/afdaling dicht bij het bruggetje doelde ik ook op. :wink:
Overigens ligt richting de lappendeken nog zo’n lekker smerige klim. Leersum heeft ook een (mini)versie, net na de graftombe.
Je bedoelt de klim/afdaling CCW na dat bruggetje? Ja, hij is absoluut tof, ik neem hem vrijwel altijd als klim. De onderste 10 meter heeft er echter vorig jaar zo slecht bij gelegen dat je hele fiets ongeveer in de geul paste. Als je daar op een verkeerde manier afdaalde was je wel redelijk gezien. Doordat er een knikje in zit is het laatste deel pas op het laatste moment te zien. Leuk, met al die zichzelf overschattende toeristen die ééns per uch-tijd een toertje komen doen :-q

Die klim naar de lappendeken blijft volgens mij bestaan, maar zeker weten doe ik het niet. Als klim én als afdaling is die geniaal! Das tenminste een afdaling waar je nog eens een wiel kunt slopen (tegenliggers, uitwijken succesvol, kuil..) Zoals ik al zei, iets verderop, net na dat briljant gelegen boerderijtje ligt het rondje "onzalige bossen". De rit naar dat boerderijtje is op zich niet spannend, maar hij loopt wel fijntjes omhoog. dat gaat nog even zo door ;) Normaal ga je na dat boerderijtje rechtsaf, en na 40 m weer rechts. Daar moet je eens rechtdoor gaan :-q
Vanmiddag dit verrassend leuk lusje als laatste gedaan als offroad test, nadat ik eerst bijna alle asfaltklimmen van de Veluwezoom had gehad.
(Heb nog steeds last van onderrug, maar met dit weer moet ik nu eenmaal naar de Veluwezoom. Voor MTB rondje helaas nog effe te vroeg.)

Mooie geulen/stenen afdaling en op het eind hetzelfde maar dan in een smerig ruig klimmetje. Heerlijk! (nam 'm CW, kan ie eigenlijk ook CCW?)
Druk rondom de flanken van de Posbank. Erg druk, maar wat was het genieten vanmiddag. Vooral na afloop op het terras van De Houtplaats. 8)
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Heb je toevallig een kaartje waarop dat lusje te herkennen is? Ik ga hier binnenkort weer eens langs en wil 'm dan wel even meepakken. Ik kom hier niet vaak maar die mooie boerderij kan ik me wel herinneren.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

op het kaartje van velozine, beetje vaag maar toch:

https://www.velozine.nl/2019/01/27/eind ... n-de-maak/

het lusje bij 14.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

https://afbeelding.im/xqbDk2zL

Mijn rit vanmiddag. Gaat om ‘t lusje rechtsboven.
Laatst gewijzigd door Giant-E op ma 25 februari 2019, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Thanks mannen. Daar lukt 't wel mee! :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gaat een spannende route worden verneem ik net!


Ze hebben bommen en munitie gevonden op een nieuw gedeelte. Als dat het niet is om de meest ruige route van NL te worden, dan weet ik het niet meer! :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Eindelijk eens explosief uit de startblokken dus? Daarna lekker knallen!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Leuk een singletrack bij de brandtoren.
Das het hoogste punt :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef: ma 25 februari 2019, 15:20 Eindelijk eens explosief uit de startblokken dus? Daarna lekker knallen!
:lol: :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

van FB, ook maar even hier:

Sommige oplettende bikers hebben gezien dat er aan de route wordt gewerkt, en dat er nieuwe paden worden aangelegd. Deze paden zijn ook door NM gemarkeerd met linten. Bij deze nogmaals het verzoek deze nog niet te rijden!

Het rijden van de tracks voor ze klaar zijn levert niet alleen meer werk op voor de bouwers, een oplettende wandelaar vond gisteren op de trail die bij de brandtoren wordt aangelegd (oude) spijkers en glas, maar ook een bom uit WOII!

De boswachter en politie zijn direct op de hoogte gebracht en de EOD is momenteel bezig om de bom onschadelijk te maken.
Deze melding geeft ons reden om nieuwe paden nog beter te controleren.

Later deze week nog een update over de uitgevoerde werkzaamheden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bram87 schreef: ma 25 februari 2019, 18:02 ... en de EOD is momenteel bezig om de bom onschadelijk te maken.
...
Hopelijk doen ze dat op de route zelf, heb je er direct een TTF bij! :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Lars TB schreef: ma 25 februari 2019, 22:45
Bram87 schreef: ma 25 februari 2019, 18:02 ... en de EOD is momenteel bezig om de bom onschadelijk te maken.
...
Hopelijk doen ze dat op de route zelf, heb je er direct een TTF bij! :-q
:lol:
Plaats reactie