Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

dadionysos schreef: ma 20 mei 2019, 10:02Volgens mij ben je er al heel lang niet geweest. Ik zou nog maar eens een kijken je nemen :-q
Valt mee hoor :P
20 april heb ik nog een lange ronde gedaan vanaf huis (Speuld) en de route met de klok mee gereden. Ik heb toen echt niet iets van "nieuw" gezien (dat zal dan dus aan mij gelegen hebben). Maar dat stuk fietspad zat er toen echt nog in. Je komt haaks op een betonnen fietspad, direct rechtsaf, verderop linksaf met een soort parkeerplaatsje op de hoek. en dan een aantal km's rechtdoor voordat je linksaf weer het onverharde op mag.

Even behoudens of ik gewoon kippig ben en mijn leesbril misschien op gehad heb......ik ben echt sceptisch tegenover natuurmonumenten....elk jaar heb ik een boswachter aangesproken en elk jaar hetzelfde verhaal. En dus was ik 20 april j.l. nieuwsgierig naar evt. aanpassingen en dan moet ik nog steeds over dat domme fietspad....En ik bedoel dan dat er een mooi onverhard stuk, hoe slecht dan ook, er uit gegooid wordt en de route verlegd word over een fietspad......dat is namelijk geen onderhoud mijns inziens.

Misschien moet ik dan tegen de klok in fietsen? Of nog iets meer geduld hebben? Ik begrijp dat er na 20 april nu meer zichtbaar veranderd is?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bekijk deze link eens, de gele stukken zijn de nieuwe stukken:

https://mtb.waymarkedtrails.org/#route?id=9510721

CCW is het idd makkelijker op te pakken dan via de andere kant.

Ik vraag me af of het oude stuk niet gewoon te berijden is momenteel aangezien het toch droog is, of is dit oude stuk nu verboden gebied voor fietsers?
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Dat oude stuk is absoluut gesloten, "verboden" dus. Je bedoelt toch het stuk waar nu de plaggenronde ligt?

@bduits: CCW en CW kun je als alternatief voor dat fietspadstuk de plaggenronde nemen, zie het kaartje van rayB. Met name CCW is dit al een fraai stukje slingeren, CW (de hele ronde beschouwend, de plaggenronde zelf is sowieso alles CCW) is nogal hobbelen omdat hier nog minder gereden wordt.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 376
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

CCW ziet de "start" van de Plaggenronde er zo uit (link leidt naar interactieve foto's op kaart)
https://www.mapillary.com/map/im/G2xCQxHMoxzZ2SNAdQ9u1g
Afbeelding

Heb even niet scherp of er op het fietspad een paar meter voor het pad ook een bord staat, maar gpx (ook te downloaden via de link naar Waymarkedtrails die Rayb81 noemde) is in zo'n groot gebied sowieso fijn

CW pik je 'm op door direct na de Parkeerplaats rechts te gaan (onderstaande foto is vanaf de andere kant genomen; je ziet daar dus net voor de parkeerplaats links een wit routebordje)

https://www.mapillary.com/map/im/jPS2-spQ9GsUO2wEHu0B2g
Afbeelding

Ik vond de Plaggenronde zelf erg leuk, zeker het lange stuk dat je doet als je de hele route CW fietst, geeft je de indruk dat je over een oud wildpaadje fietst in plaats van over een nieuw aangelegde achtbaan door het bos. Hobbelen vond ik zelf wel meevallen op een rigid trekkingfiets met een kleine 3 bar, maar ik heb nog een beetje een 90-er jaren referentiekader geloof ik. Moet er na 25jaar mtb-winterslaap (met paar kleine slaapwandelignen tussendoor) nog beetje aan wennen dat tegenwoordig zowel modder, mul zand en hobbels als ongewenst worden gezien bij mtb-en :lol:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag op de crosser wat in de omgeving getoert.
Belangrijkste wat mij opviel was dat de hele N311 opeens 60km/u is.
Welke knurft heeft dat bedacht?
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Balen. Nu moest je zeker inhouden? :lol:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

klaast schreef: za 1 juni 2019, 23:51 Balen. Nu moest je zeker inhouden? :lol:
Normaal rijd ik alles vanuit Harskamp, maar nu weer eens bij Terlet geparkeerd, beetje zweefvliegtuigen kijken.
Het viel mij op dat iedereen zich wel houdt aan de 60km/u, staan er flitspalen??
Maar het schiet niet echt op en is ook totaal onlogisch imo.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ik kom er best geregeld met de fiets, maar met de auto eigenlijk nooit. Geen idee of die 60km nieuw is. Ms voor de rust van de dieren? Of ontmoediging? Voor de veiligheid lijkt me vreemd. Dan zou de N224 ook/eerder in aanmerking komen...

Edit: blijkbaar heel recent ingevoerd met als reden de verkeersveiligheid...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Veiligheid? Zo druk was het er niet vond ik. Zijn ook nieuwe boompjes gepland langs een groot stuk weg.
Wennen dan maar :p
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

https://www.gelderland.nl/N311
Maakt het wel veiliger voor ons als fietsers als we de weg willen oversteken.
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Om het veiliger te maken zouden ze bij die snackbar een rotonde aan moeten leggen. Huidige situatie is knap link. En bij de Strooper wat struiken weghalen die het zicht belemmeren.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5762
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

klaast schreef: zo 2 juni 2019, 09:54 Ik kom er best geregeld met de fiets, maar met de auto eigenlijk nooit. Geen idee of die 60km nieuw is. Ms voor de rust van de dieren? Of ontmoediging? Voor de veiligheid lijkt me vreemd. Dan zou de N224 ook/eerder in aanmerking komen...
Edit: blijkbaar heel recent ingevoerd met als reden de verkeersveiligheid...
Alleen maar bedacht om Fredje op de motor te pesten, niets met verkeersveiligheid. Nu kan je nog maar 110 om je rijbewijs niet kwijt te raken..........
@ motorhaters: niet te serieus nemen. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks voor de link.
De t-splitsing bij snackbar de Pitstop is idd bloedlink.
In het weekend draaien zondagsrijders daar zo de weg op zonder te kijken.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

er waren ook regelmatig auto's om bomen gevouwen langs de N311. Opvallend vaak auto's van defensie. Staan geen flitspalen voor zover ik weet, alleen langs de N310 verderop.

On-topic: het speelstukje ten zuiden van de schelmseweg, waar mtbclinic oefende (schansjes enz) is overhoop getrokken. Weinig lol meer daar.
Was geen onderdeel van de route maar altijd een leuke afsluiting als je vanuit Arnhem kwam.
Daarnaast zijn er langs de vaste route nieuwe palen geplaatst, daar kunnen we binnenkort dus nieuwe bordjes verwachten!
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Dat er nieuwe bordjes komen is dan zeer welkom, ik heb de route gister voor het eerst gereden en op verschillende plekken geen bordje te zien bij splitsingen waardoor je verkeerd rijdt. En ik was er op voor bereid vanwege berichten, dus was er extra scherp op.
Tevens vindt ik het raar dat er niet de internationale kleuren gebruikt wordt, dan is het op elke route gelijk. Zwarte pijlen overal en dan met gele achtergronden en witte en halve kleuren achtergronden?? Met een gele bril op bijna niet op afstand te zien.

De route vond ik super mooi, op de stukken verhard na dan. Dat is wel veel, al kan ik het me voorstellen als bouwer zijnde, je hebt wel 50 km bij elkaar te vinden.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Plaats reactie