Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik vraag me af hoeveel km de hele groene route is incl de rode lusjes? Ik had het idee dat mijn gps een poosje bijzonder weinig km registreerde ... :~

Bleef de hele tijd rond de 45 km hangen. Snelheid klopte vaak ook van geen kant. Dus wel benieuwd hoeveel km alles bij elkaar nu is.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
RikD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 24 april 2020, 22:41

hanjovdberg schreef: zo 15 november 2020, 15:32 Ik vraag me af hoeveel km de hele groene route is incl de rode lusjes? Ik had het idee dat mijn gps een poosje bijzonder weinig km registreerde ... :~

Bleef de hele tijd rond de 45 km hangen. Snelheid klopte vaak ook van geen kant. Dus wel benieuwd hoeveel km alles bij elkaar nu is.
Ik kwam op 62km. Heb een paar stukjes rood dubbel gedaan, doe je dat niet zul je op 60-61km uitkomen denk ik.
NielsW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 18:00
Mijn mountainbike: Kona Honzo (2021)

Was vandaag behoorlijk druk vanaf de Granny, dus niet via de Posbank gereden, maar de nieuwe route bij Eerbeek opgezocht via de volledige bloemersweg. Leuk rondje bij Eerbeek, veel sturen en een paar keuze stukjes. Ga ik vaker heen! Ook met mijn kinderen.

Ik kom er niet achter hoe het zit met vignet voor kinderen, weet iemand of er een leeftijd aan gekoppeld zit? Bij Natuurmonumenten , maar ook UHR? Ik heb nu 2 vignetten, altijd handig als er iemand meewil, maar met 2 kinderen zou ik er mss wel 3 moeten hebben?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Goeie vraag, ik heb er twee gekocht. Voor mij en mijn 10-jarige zoon.

Vanmorgen ook even de lus bij Eerbeek gepakt met mijn zoon en zijn vriendje maar je merkt goed dat het in weekend echt een stuk drukker is dan doordeweeks (niet vreemd natuurlijk).
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik ben op zoek naar de gpx van veluwezoom route met de technische lusjes. maar dan ook met het noordelijke Loenermark stuk. Graag Linksom. ik start namelijk vanuit Loenen. Kan iemand mij hiermee helpen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Deze vind je hier: https://www.mtbroutes.nl/gelderland/rheden. Of die links of rechtsom is weet ik alleen niet maar de lussen staan er in ieder geval wel op.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

NielsW schreef: zo 15 november 2020, 18:05. Ik kom er niet achter hoe het zit met vignet voor kinderen, weet iemand of er een leeftijd aan gekoppeld zit? Bij Natuurmonumenten , maar ook UHR? Ik heb nu 2 vignetten, altijd handig als er iemand meewil, maar met 2 kinderen zou ik er mss wel 3 moeten hebben?
Op de UHR geldt dat elke gebruiker een vignet moet hebben. Er is geen leeftijdsgrens, wel een dagkaart. Die kost €7,50 en is alle dagen van het jaar geldig 😅😋
NielsW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 18:00
Mijn mountainbike: Kona Honzo (2021)

Dank jullie voor de reacties, dan zal ik 2x3 vignetten onder de kerstboom gaan leggen.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Ik heb vorige week donderdag voor het eerst de ronde gereden, tegen de klok in. Ik had echt totaal mijn dag niet, lekker slap en aan het prutsen, maar toch de ronde uitgereden met bijna alle rode lusjes.

Ik had de auto bij de Woeste Hoeve geparkeerd en ben via de verbindingsroute Apeldoorn naar de route gefietst om die tegen de klok in op te gaan. Het eerste stuk zat ik me af te vragen of ik niet beter mijn gravelbike had kunnen pakken. Kwa fietsen is dat stuk vrij saai namelijk, overigens wordt dat ruimschoots gecompenseerd door de herfstkleuren/bossen. Heel mooi stuk!

Vervolgens kwam ik bij het eerste rode stukje, waar ik natuurlijk ook mijn eerste tegenligger net tegenkwam. Na een praatje met twee routebouwers snap ik de redenatie achter de twee richtingen en afgelopen donderdag was dat ook best te doen, maar ik vermoed dat ik op een drukke dag een stuk minder gelukkig zou zijn met die keuze. Op het eerste stukje rood had ik eerst wel zoiets van 'nou, is dit het nou?', maar het werd heel snel beter/leuker. het laatste stukje met de dropjes/haarspeldbochten (lekker krap!) was een aangename verrassing. Daar dus ook even staan praten met de routebouwers die aangaven dat ik het stukje shooting mountain wel leuk zou vinden, dus hup, op de fiets en die kant op.

Het stuk groene route tot de Schietberg was al een stuk interessanter om te fietsen. De eerste 3 paaltjes met een diamandje op het rondje schietberg stelden dan weer niets voor. De eerste twee was ik langs de feauture gereden omdat ik dus een beetje een prutsdag had en ook niet wist wat ik kon verwachten (eerste keer route dus). De verwachting van de rest van het rondje was daarmee gezet. Nou... de rest van de obstakels was wel iets pittiger, zeker als je een beetje hersenloos rijdt zoals ik die dag deed, maar alles prima af/over gekomen. Erg leuk en uniek voor een Nederlandse route volgens mij!

Het stuk na de schietberg is gewoon erg, erg mooi. Veel singletracks, mooie uitzichten, mooie herfstbossen en heel af en toe stiekem nog een beetje opletten. Het laatste stukje rood dat ik tegenkwam leek nog niet lekker ingereden en heb ik even overgeslagen.


Al met al ga ik hem zeker vaker rijden. Deze route heeft een sterk wisselend en enorm eigen karakter. Ik denk dat de sterk wisselende recensies vooral komen door de sterk wisselde verwachtingen die mensen bij deze route hebben. Als je verwacht door mooi landschap te fietsen, af en toe een technisch stuk tegen te komen, maar ook af en toe meters te maken over makkelijkere paden kan deze route onmogelijk tegenvallen.

Hulde aan Natuurmonumenten en de routebouwers!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Hoeveel km had je nu Miob?

Ik denk dat ik volgende keer ook aan de kant van Schaarsbergen parkeer. Zeker nu de dagen kouder en natter worden is het nog best een stuk heen en weer naar Ede. Hoewel ik zat te denken;

Start met kinderroute Ede > overstappen op Rode route Ede > onder tunneltje A12 naar bossen Schaarsbergen via noord lus > verbindingsroute in de bossen > a50 > oversteken en tegen richting in de route rijden > dan evt via verbindingsroute naar Apeldoorn of naar Otterlo > afmaken via route Ede/Lunteren.

Mooi rondje toch?? :o
Ik denk dat ik iemand wel zo gek kan krijgen dit eens te testen ... laten we even roepen BOUWPAKKET ... :winkie: voor mij voor het voorjaar een mooie training voor Stoneman.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

hanjovdberg schreef: ma 16 november 2020, 20:14

Start met kinderroute Ede > overstappen op Rode route Ede > onder tunneltje A12 naar bossen Schaarsbergen via noord lus > verbindingsroute in de bossen > a50 > oversteken en tegen richting in de route rijden > dan evt via verbindingsroute naar Apeldoorn of naar Otterlo > afmaken via route Ede/Lunteren.

Mooi rondje toch?? :o
Een gewaardeerd forumlid stuurde mij laatst dit rondje ( maar dan met start in Apeldoorn) Was maar 135 km...dus wat let je.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Stuur maar door :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik rijd/reed regelmatig de combi Apeldoorn, Ede, Oosterbeek en Rheden.
Goed voor tussen de 100 en 130km, zowel op de crosser als mtb.

Voor mij snelste weg van Ede naar Posbank was ook via de Noordlus van Oosterbeek.
Route Ede bij ANWB eraf door het wildhek, dan langs de Shell en bij Papendal links de kruising over en later rechts het bospad op.
Maar wellicht kun je de route Ede nog iets verder volgen en wat later richting het Oosten fietsen.

Wat de Posbank betreft kun je langs de A50 fietsen, of 1 pad parallel hieraan, aan de Westkant een stuk volgen, die is leuker dan het zandpad.
De eerste afslag over de A50 over, rechtdoor en dan niet linksaf naar de Koningsweg, maar rechts.
Via wat weggetjes kun je dan op het nieuwe lusje uitkomen, Kluizenaarsweg, oude geul afdaling Beekhuizen en vervolgens sta je onderaan de Grannytrail, klaar om deze omhoog te fietsen.

Wanneer je die Grannytrail als afdaling wilt fietsen zul je vanaf de Kluizenaarsweg als richting Brandtoren moeten fietsen over een saai pad, dat is niet anders.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Willem Altes schreef: ma 16 november 2020, 23:29
Een gewaardeerd forumlid stuurde mij laatst dit rondje ( maar dan met start in Apeldoorn) Was maar 135 km...dus wat let je.
https://www.judise.nl?opdracht=toongpx&nummer=14674

Zo heb ik hem gemaakt vanuit Apeldoorn. Je kan ook de linkerkant van de Posbank route nemen of over Deelen.
Over Deelen heb ik hem onlangs gereden samen met de vrouw https://www.strava.com/activities/4307930552 :D
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

als je van onder de A12 komt zou ik Grijsoord niet oversteken naar de A50 maar onder (zuidelijk van) de A12 blijven en dan tussen dat Postillion hotel en de Golfbaan het Rozendaalse bos in gaan. Daar lopen heel veel mooie paden die je richting Granny brengen. Je kunt dan heel dat lange pad tussen de A50 en de brandtoren laten vallen. Andersom werkt dit natuurlijk ook.
Plaats reactie