Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

MVMVML schreef: za 27 maart 2021, 03:42 :D Ik wil gewoon kunnen doorknallen 😍
Ook gelegenheid genoeg voor daar. Granny is puur knallen, nog een geweldig stuk met tafeljumpjes (geen idee hoe dat heet, is dat Nine Shooter?) en nog volop meer. Wortelklimmetjes en afdalingen, etc. Juist de afwisseling is mooi! :-q
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
VaeleOuwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 12:49

Voor degene die van ver komen en de Heideroos als opstartpunt gebruiken. De afspoelplaats is momenteel buiten werking. Er is melding gemaakt bij Natuurmonumenten.

Rode Oerrr lusje ligt er heerlijk bij. Al lijkt het alsof er extra shortcuts zijn gemaakt om de lus sneller te kunnen rijden. Als dit door de crew is gedaan keur ik het goed(al haalt het karakter er wel uit). Maar is het door een paar snelheidduivels gedaan dan is dat natuurlijk onbegrijpelijk. Zo is aan het einde het 'dammetje met takken' weg en loopt er een korte route door de switch back
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Leg maar een paar spijkermatten neer!
Ik begrijp niets van de behoefte om oók op technische lusjes perse een pr te moeten rijden. :~
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

VaeleOuwe schreef: zo 4 april 2021, 09:17 Maar is het door een paar snelheidduivels gedaan dan is dat natuurlijk onbegrijpelijk.
Noem het in dat geval dan maar Stravaslaafjes, snelheidsduivels klinkt nog wat te complimenteus...
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
VaeleOuwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 12:49

KTManiac schreef: zo 4 april 2021, 11:03
VaeleOuwe schreef: zo 4 april 2021, 09:17 Maar is het door een paar snelheidduivels gedaan dan is dat natuurlijk onbegrijpelijk.
Noem het in dat geval dan maar Stravaslaafjes, snelheidsduivels klinkt nog wat te complimenteus...
Ach, vind het zelf ook wel leuk om het lusje de ene keer op snelheid te rijden en de volgende keer speels. En ja, ik gebruik ook Strava. Puur omdat ik het leuk vind om te zien hoe ik vooral ten opzichte van mijzelf presteer. Maar veiligheid, trailrespect en oog voor de omgeving en mede recreanten staat voorop. Liever een minder segment dan als hufter naar huis rijden.

Ik fiets graag met een glimlach, al wordt die op sommige klimmen weleens ingeruild voor een grimas haha
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Ow, was niet bedoeld als Stravabashing in het algemeen hoor, maar alleen voor dit specifiek geval.
Maar als je zo'n technisch stuk gaat inkorten om een snelle tijd te zetten ben je een Stravaslaafje/sukkeltje.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

VaeleOuwe schreef: zo 4 april 2021, 09:17 Rode Oerrr lusje ligt er heerlijk bij. Al lijkt het alsof er extra shortcuts zijn gemaakt om de lus sneller te kunnen rijden. Als dit door de crew is gedaan keur ik het goed(al haalt het karakter er wel uit). Maar is het door een paar snelheidduivels gedaan dan is dat natuurlijk onbegrijpelijk. Zo is aan het einde het 'dammetje met takken' weg en loopt er een korte route door de switch back
Waar de afkorting voor de switchback is zijn denk ik wel mogelijkheden om dat een leuke "legale" shortcut te maken: i.e. zorg dat er een grote boomstam van een centimeter of 25-30 dik ligt en geef mensen de mogelijkheid om erover heen te bunnyhoppen.

Gisterenmiddag zelf ook in Rheden gereden. Heb me weer prima vermaakt, zeker die Niner lus is erg tof. Ik had wat lange intervallen gereden, en had het geluk dat mijn eerste blok na die lus afgelopen was. Bij het hek even wat hersteld, en in het volgende blok nog twee rondes gemaakt :). Dat hakt er wel aardig in dan. Toen ik eenmaal bij de Oerr lus aan kwam zaten mijn blokken erop. Nog een keer geprobeerd op dat lusje wat door te rijden, maar het beste was er toen wel vanaf. Gelukkig was het vanaf daar niet heel ver meer naar mijn startpunt bij Terlet.
VaeleOuwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 12:49

Den-Sas schreef: zo 14 maart 2021, 18:00 Nou ik heb vandaag het nieuwe deel van de plaggenronde meegepakt.
Ik ben nog niet enthousiast, sterker nog.. kan die grond er nog afgehaald worden?? Wat een bagger zooi, dit kan duidelijk op dit moment totaal nog geen water verwerken.
Er is veel tijd en werk in gestoken dat waarderen we allemaal denk ik wel maar naar mijn idee was het beter geweest het lint er nog voor te laten zitten tot het een tijdje droog is.
Weet iemand hoe dit deel van de plaghak er nu bij ligt? Wil morgen eigenlijk vanaf de plaghak naar de Burg Bloemersweg, maar wil daar niet te veel kapot rijden. Als het er slecht bij ligt plan ik de route wel anders
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Binnenkort stukje omrijden in Rheden..?
Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
NielsW
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 18:00
Mijn mountainbike: Kona Honzo (2021)

Vorige week woensdag lag het er prima bij, paar stukjes nat, maar over het geheel genomen prima te doen en grotendeels droge ondergrond. veel beter dan toen het zand er net oplag.
VaeleOuwe schreef: ma 12 april 2021, 21:43 Weet iemand hoe dit deel van de plaghak er nu bij ligt? Wil morgen eigenlijk vanaf de plaghak naar de Burg Bloemersweg, maar wil daar niet te veel kapot rijden. Als het er slecht bij ligt plan ik de route wel anders
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Na alle regen van het weekend geloof ik niet dat het er nu goed bij ligt. Weet niet hoe snel het water weg zakt in de nieuwe grond.
cheeta schreef: ma 12 april 2021, 23:32 Binnenkort stukje omrijden in Rheden..?
Afbeelding
Tof! Waar moet die komen te liggen?
VaeleOuwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 12:49

VaeleOuwe schreef: ma 12 april 2021, 21:43
Den-Sas schreef: zo 14 maart 2021, 18:00 Nou ik heb vandaag het nieuwe deel van de plaggenronde meegepakt.
Ik ben nog niet enthousiast, sterker nog.. kan die grond er nog afgehaald worden?? Wat een bagger zooi, dit kan duidelijk op dit moment totaal nog geen water verwerken.
Er is veel tijd en werk in gestoken dat waarderen we allemaal denk ik wel maar naar mijn idee was het beter geweest het lint er nog voor te laten zitten tot het een tijdje droog is.
Weet iemand hoe dit deel van de plaghak er nu bij ligt? Wil morgen eigenlijk vanaf de plaghak naar de Burg Bloemersweg, maar wil daar niet te veel kapot rijden. Als het er slecht bij ligt plan ik de route wel anders
Vanochtend gereden. Ligt er prima bij. Alleen in sommige bochten aan de buitenkant nog wat losjes, maar dat is niet zo gek. Voor mijn gevoel een stuk waar niet heel veel gereden wordt. Ik ga hem vaker rijden in ieder geval, zal het inrijden van de track hopenlijk iets verbeteren haha.

Het was weer heerlijk rustig op de dinsdagochtend. Vanuit Eerbeek via de Plaghak en Mayor Flower naar de Granny trail. Pas onderaan bij de switchbacks van de Granny de eerste twee mtb'ers gezien. Ideaal!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vandaag ook als onderdeel van "Veluwe marathon" (routes Apeldoorn/Rheden/Oosterbeek) gereden. Was de 2e keer na de "upgrades".
Blijf er nog steeds gemengde gevoelens over houden qua parcours. Mooiste stukken ingeleverd voor aangelegde singletracks (incl. tegenliggers) zoals UHR.
2 van de extra (rode) lusjes geloof ik gereden, maar ook hier en daar wat gemist geloof ik. Dat missen op zich niet erg, want gelukkig voldoende richtingsgevoel.
Maar zoals vandaag was het geen straf om positief af te sluiten :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Vanmorgen de Plaggenlus gedaan, lag er perfect bij :-q

https://youtu.be/b0m-UjWxUvk
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Fred (mtb-sport) schreef: vr 16 april 2021, 21:14 Vandaag ook als onderdeel van "Veluwe marathon" (routes Apeldoorn/Rheden/Oosterbeek) gereden. Was de 2e keer na de "upgrades".
Blijf er nog steeds gemengde gevoelens over houden qua parcours. Mooiste stukken ingeleverd voor aangelegde singletracks (incl. tegenliggers) zoals UHR.
2 van de extra (rode) lusjes geloof ik gereden, maar ook hier en daar wat gemist geloof ik. Dat missen op zich niet erg, want gelukkig voldoende richtingsgevoel.
Maar zoals vandaag was het geen straf om positief af te sluiten :-q
Meest technische lusje heb je idd "overgeslagen" Niner Shooting trail oid.

Verder deel ik je mening wat betreft de oude route.
Vond die route een stuk meer natuur beleving hebben. Met de nieuwe route heb ik iedere keer het idee langs de randen van een attractiepark te rijden.
De Posbank is nog meer een hotspot geworden als dat het al was en ik kom nu meer mensen tegen dan vroeger op de oude route.
Plaats reactie