Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rayb81 schreef: vr 7 mei 2021, 21:04De vorige was afgefikt vroeger (weet het jaartal niet meer), maar achteraf hadden ze misschien beter geen nieuwe kunnen neerzetten.
Heel vroeger zat er een paar km verderop een onooglijke hamburgertent en was pleisterplaats voor motorrijders op zondag. Was een "feest" als je daar van hield en "hel" als je van rust hield.
Die ging in de fik en niet meer opgebouwd. Nu helemaal boven een modern complex neer gezet en dan is het niet gek dat het daar druk is op een mooie dag.
Voorspelling a.s. zondag: Files................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Johnny Hoogmoed schreef: vr 7 mei 2021, 19:53 De bewuste open brief.
De focus ligt niet per se op de mountainbiker, maar we zijn wel favoriet.

En ze hebben wel een punt, vind ik, voor wat betreft de drukte in het algemeen. Dus ik snapte deze mensen wel... Tot ik dit pareltje bijna aan het einde las:
"Dat deze maatregelen zullen leiden tot verminderde recreatiemogelijkheden van bepaalde groepen, betekent dat er weer ruimte komt voor de echte natuurliefhebber."
Ik stel me zo voor dat ze daar roomblanke, goedwillende 50+ers mee bedoelen. Want de rest kan natuurlijk onmogelijk de natuur waarderen.
Ah, bedankt. En je observatie kon niet treffender :tong :-q
modder zuigt!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Fred (mtb-sport) schreef: vr 7 mei 2021, 21:10 Heel vroeger zat er een paar km verderop een onooglijke hamburgertent en was pleisterplaats voor motorrijders op zondag.
Het was een hamburgertentje idd, op een klein parkeerplaatsje als ik het me goed herinner.
Ik heb het maar even opgezocht, het was in 1996 :D
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Wij gaan kamperen in Rheden en ik weet dat er op de route van Rheden zo'n prachtig stukje zit ....een soort buitenlands achtig lusje omhoog/omlaag.. switchbacks... dropje enz.. Ik weet niet zo goed hoe het moet omschrijven maar de vraag is dus;

Zou iemand een schermprintje kunnen maken met de locatie van de start van dat lusje?
Laatst gewijzigd door Patrick_V op ma 10 mei 2021, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Patrick_V schreef: ma 10 mei 2021, 08:50

Zou iemand een schermprintje kunnen maken met de locatie van de start van dat lusje?
Met switchbacks en dropje is de Granny en ligt tegen Velp aan: https://www.trailforks.com/trails/grann ... lfeatures/

Bij Rheden/De Steeg heb je de Niner Shooting Mountain Trail: https://www.trailforks.com/trails/niner ... trail-new/

Beide zeker de moeite waard om te bezoeken :-q Op welke camping zit je?
Laatst gewijzigd door MarkMeisner op ma 10 mei 2021, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Op de Rhedenlaagse meren :-q

Ik denk dat het  Niner Shooting Mountain Trail: is
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

niner trail of granny trail, beide hebben switchbacks en drops. Zie Trailforks.

Wat betreft drukte: wat ik dan totaal niet snap (maar wel waardeer) is dat als ik gisteravond tussen 1930 en 2100 een rondje rij, je echt bijna NIEMAND tegenkomt in heel het gebied. En dat de enige mtb-er die ik spotte iemand van de crew was. Waarom gaan niet meer mensen savonds rijden? Je gaat mij niet vertellen dat al die 10000 mensen die er overdag zijn zo ver moeten rijden dat ze 's avonds niet kunnen. Ik zit zelf ook 20 minuten in de auto. Het is vanaf een uur or 19.00 uitgestorven in dat gebied. Waarom dan per se allemaal zondagochtend 0900 paraat staan?
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Zondagmiddag na 14.30 is het ook al een stuk rustiger.

Dat iedereen om 9.00 uur gaat is dat veel mensen smiddags familie-verplichtingen hebben. Het vaste patroon is: smorgens sporten, smiddags familie/vrienden/verjaardagen etc.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

maar 's avonds dan?
Want wandelaars zijn er nog zat om 1430...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Bram87 schreef: ma 10 mei 2021, 09:32 Je gaat mij niet vertellen dat al die 10000 mensen die er overdag zijn zo ver moeten rijden dat ze 's avonds niet kunnen. Ik zit zelf ook 20 minuten in de auto. Het is vanaf een uur or 19.00 uitgestorven in dat gebied.
Ik zit dan meestal bijna zonder uitzondering al lang en breed aan het bier :bier: , dus gaat hem niet worden.
Het vroeg fietsen zit er bij mij bijna "ingeslagen" en denk bij het overgrote deel vd bikers.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Fred (mtb-sport) schreef: ma 10 mei 2021, 10:44
Bram87 schreef: ma 10 mei 2021, 09:32 Je gaat mij niet vertellen dat al die 10000 mensen die er overdag zijn zo ver moeten rijden dat ze 's avonds niet kunnen. Ik zit zelf ook 20 minuten in de auto. Het is vanaf een uur or 19.00 uitgestorven in dat gebied.
Ik zit dan meestal bijna zonder uitzondering al lang en breed aan het bier :bier: , dus gaat hem niet worden.
Het vroeg fietsen zit er bij mij bijna "ingeslagen" en denk bij het overgrote deel vd bikers.
's avonds na de (thuis)werkdag er nog even uit, is toch ook nog wel iets wat in het patroon past.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

flesje leeg drinken en gaan met die banaan...ik kwam om een uur of 2130 bij de auto (iets later dan gepland, net na zonsondergang helaas), kun je om 2200 weer aan het bier zitten ;)
als je kunt kiezen tussen 's ochtends in een lange trein of 's avonds alleen met het wild (holy shit wat een kuddes zwijnen)....dan zou ik er best een biertje voor laten staan.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

's Avonds kan ik mij vaak niet dwingen om nog op pad te gaan. Ik doe het wel (vanwege werk) en ik zit in 500 meter in het bos en in 1500 meter op de route, maar de ochtend is toch altijd wel fijner om één of ander gevoel. Voordeel is dat als je om 08:00 start je in de middag nog wat leuks kan doen met de familie en na het eten lekker gaar op de bank kan gaan liggen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Bram87 schreef: ma 10 mei 2021, 10:51 flesje leeg drinken en gaan met die banaan...ik kwam om een uur of 2130 bij de auto (iets later dan gepland, net na zonsondergang helaas), kun je om 2200 weer aan het bier zitten ;)
als je kunt kiezen tussen 's ochtends in een lange trein of 's avonds alleen met het wild (holy shit wat een kuddes zwijnen)....dan zou ik er best een biertje voor laten staan.
's Ochtends aan het bier en in de avond fietsen :-q :D
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Duidelijk, ieder zijn ding. Maar wie klaagt over dat het op zondagmorgen 11:00u druk is op de trails en het bos is daar dan ook mede schuldig aan.
Gelukkig heb ik de keuze om vaak op vrijdag langere fietstochten te maken en is oh zo lekker
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie