Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Biker67 schreef: ma 7 juni 2021, 16:31 En hij doet het wel hè, of er een tweede keer komt................ :D
Er zit nog wel zo'n mooi dropje naast waar hij had kunnen oefenen :~
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Hij moet de gedachte van medeforummer Jan the Man hebben gehad:
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Hahahahaha
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Bram87 schreef: do 22 april 2021, 15:17 da's aardig rechttoe rechtaan...je kunt op 4:50 die 'berm' rechts een beetje meepakken en op 4:55 de wortels van de boom links gebruiken als kicker, en dan uiteraard net over de middengeul heen springen. Wel een beetje uitdagend maken he ;)

en de inside tip die ik ook van een local kreeg: op 4:44 in de klim staat rechts een boom (den/spar) die een Duitse uitkijkpost was, de stalen traptreden staan er nog steeds in.
Zou iemand op een kaart willen aangeven waar die boom staat? Ik ben vermoedelijk in de buurt geweest, maar iets met "bomen en bos",
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Bram87 schreef: do 22 april 2021, 15:17 en de inside tip die ik ook van een local kreeg: op 4:44 in de klim staat rechts een boom (den/spar) die een Duitse uitkijkpost was, de stalen traptreden staan er nog steeds in.
Vet, ik vroeg me 2 weken terug al af wat daar het verhaal achter was!
EmPeHa schreef: za 12 juni 2021, 16:47
Bram87 schreef: do 22 april 2021, 15:17 da's aardig rechttoe rechtaan...je kunt op 4:50 die 'berm' rechts een beetje meepakken en op 4:55 de wortels van de boom links gebruiken als kicker, en dan uiteraard net over de middengeul heen springen. Wel een beetje uitdagend maken he ;)

en de inside tip die ik ook van een local kreeg: op 4:44 in de klim staat rechts een boom (den/spar) die een Duitse uitkijkpost was, de stalen traptreden staan er nog steeds in.
Zou iemand op een kaart willen aangeven waar die boom staat? Ik ben vermoedelijk in de buurt geweest, maar iets met "bomen en bos",
Ik kán me vergissen maar volgens mij is hij ergens hier: https://goo.gl/maps/MhpP4PFhPVD6MFHU7
Waar woke is, is vuur
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Nee, in de klim tussen rozenbos en smitsbos, rechterzijde. Dit zit er niet ver naast:

Geplaatste speld
https://goo.gl/maps/Ukwr8HrJeoacQHd78
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heb eens op Mapillary gekeken, maar ik kan hem niet vinden:

https://www.mapillary.com/app/?lat=52.0 ... ocus=photo
Op deze klim zou het moeten zijn?

Misschien dat iemand hem kan vinden in deze tool en de link kan sturen?
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Rayb81 schreef: zo 20 juni 2021, 21:00 Heb eens op Mapillary gekeken, maar ik kan hem niet vinden:

https://www.mapillary.com/app/?lat=52.0 ... ocus=photo
Op deze klim zou het moeten zijn?

Misschien dat iemand hem kan vinden in deze tool en de link kan sturen?
Hij zou in dit gedeelte moeten zitten volgens de speld van de Bram87
https://www.mapillary.com/app/?lat=52.0 ... ocus=photo
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Rayb81 schreef: zo 20 juni 2021, 21:00 Heb eens op Mapillary gekeken, maar ik kan hem niet vinden:

https://www.mapillary.com/app/?lat=52.0 ... ocus=photo
Op deze klim zou het moeten zijn?

Misschien dat iemand hem kan vinden in deze tool en de link kan sturen?

ik zie hem, hoe deel ik de link? Even inzoomen op de boom rechtsvoor

https://www.mapillary.com/app/?lat=52.0 ... 965&zoom=0
EmPeHa
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 1 oktober 2017, 21:29
Mijn mountainbike: TREK Xcaliber 9 (2018), Bianchi Tycoon XL5000 Aluminium (2001)

Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Leuk om te zien dat m'n kiekjes worden bekeken, weet ik dat ik het niet voor niets doe :-D
(hoewel ik het ook zelf als hulpmiddel gebruik bij het aanvullen van Openstreetmap)

Dat is 'm inderdaad.
In de fotosequentie van 2019 was ik met iemand van de trailcrew die me op deze boom wees en het verhaal vertelde, erg leuk.
Toen ook even gestopt om een portret te schieten met de actioncam op het stuur:
https://www.mapillary.com/app/?pKey=479438586505001
Afbeelding

(dus als je in het bos iemand ziet die zijn fiets op een rare manier in de lucht houdt: bel niet de politie vanwege een verward persoon maar benader hem vriendelijk, eventueel met een mueslireep of -bol ..)

Sommige (mobiele) browsers hebben moeite met de interactieve Mapillary-site.
Het delen van het "simpele" plaatje (zonder locatie) zoals hierboven kan dan een handige toevoeging zijn op de mapillary-link.
Link naar het plaatje krijg je via de 3 puntjes rechts op de Mapillary-site (image options) en vervolgens "Download image"
De url kan je hier dan weer plakken tussen [img] tags.
Cheers!
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Manmanman: kunnen die qualifers bij die drops asjeblieft weg!? Vandaag een lekkere klapper gemaakt omdat ik te weinig vaart had bij de drop (ok, waarschijnlijk ook verkeerde timing met fiets naar voren duwen). Nosedive in wording, maar kunnen corrigeren met lichaam naar achteren, maar te vroeg gejuichd: het werd een wheelie in extremis en een volle smak op bil en rug...
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Nu volgen vele bijdehante opmerkingen :lol:

Geintje :-q
Maar eens, die qualifiers zijn klote, niet dat het neit te rijden is maar het is niet in mijn ogen het gewenste resultaat.

Of een stuk terug of weg wat mij betreft.


En als ik dan een punt toe mag voegen om over te zeiken..
Wie bedacht heeft dat op de ttf met boomstammen bij granny die geleidestammen horizontaal ernaartoe een goed idee waren.....

Mocht je je bedenken is er nu geen redden meer aan zonder over die dingen te vallen, ook daar wordt het er gevaarlijker van ipv beter
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Dutch schreef: zo 27 juni 2021, 21:14 Nu volgen vele bijdehante opmerkingen :lol:

Geintje :-q
Ongetwijfeld. Maar goed, ik was niet helemaal scherp vandaag, maar die qualifier ging gewoon prima. Vervolgens zet je aan, net een te licht verzet en hoppa... Als ik meer vaart had gehad dan was het gewoon goed gegaan. Dus wat meer meters naar die drop aub.(Ik heb ‘m al een paar keer eerder gereden, en allemaal OK.)
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Nespresso schreef: zo 27 juni 2021, 21:22
Dutch schreef: zo 27 juni 2021, 21:14 Nu volgen vele bijdehante opmerkingen :lol:

Geintje :-q
Ongetwijfeld. Maar goed, ik was niet helemaal scherp vandaag, maar die qualifier ging gewoon prima. Vervolgens zet je aan, net een te licht verzet en hoppa... Als ik meer vaart had gehad dan was het gewoon goed gegaan. Dus wat meer meters naar die drop aub.(Ik heb ‘m al een paar keer eerder gereden, en allemaal OK.)
Je geeft zelf al aan dat je een fout maakte (door in een te licht verzet te rijden). Dan zie ik niet in waarom de trail aangepast zou moeten worden......
Plaats reactie