Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

True, daar heb je zeker gelijk in al kom je enkel bij de splitsing naar boven richting de Mayor Flower even in de knel. Enkel dat korte stukje is niet twee-richtingen te maken. Ik zie daar wel af en toe sporen staan op de naastgelegen ruiterpad, maar dat pad is al vergeven.

Daarna heb je weer een lang breed stuk richting de Elsberg en kom je weer op de gravelroute uit dus dat zou wel een optie zijn. Maar dan moet NM uiteraard wel akkoord gaan en ik heb zo'n vermoeden dat dat er nu niet inzit met de herindelingen van van de Veluwe.

Al met al blijf ik nog steeds onwijs blij met de Rheden-route in de achtertuin, er is nog steeds veel te koppelen in deze route en dat maakt elke rit anders :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Rond de 2 uur? Das best wel heel snel daar. In mijn snelste dagen was ik uitermate in mijn nopjes met 20 gemiddeld, en dan zat ik net onder de 1.5e uur. Maar als je onder de 2u reed had je een mooie top 10 op Strava :-q https://www.strava.com/segments/5346918?filter=overall
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: ma 22 november 2021, 16:08 Rond de 2 uur? Das best wel heel snel daar. In mijn snelste dagen was ik uitermate in mijn nopjes met 20 gemiddeld, en dan zat ik net onder de 1.5e uur. Maar als je onder de 2u reed had je een mooie top 10 op Strava :-q https://www.strava.com/segments/5346918?filter=overall
Toch denk ik dat er veel meer mensen sneller waren, ik reed Schoorl in destijds, 36:30, dat is bijna 25 km/u gemiddeld. Daarmee reed ik bij lange na geen top 100. Posbank was wel langer maar ook veel makkelijker om hard te rijden (30 vd 50 km was gewoon 30+ km/h racen over de heide paden). Ik was toen wel wat (veel :-{ ) fitter uiteraard, maar kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er echt heel veel gasten nog een stuk sneller waren dan ik.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

suravida schreef: ma 22 november 2021, 16:08 Rond de 2 uur? Das best wel heel snel daar. In mijn snelste dagen was ik uitermate in mijn nopjes met 20 gemiddeld, en dan zat ik net onder de 1.5e uur. Maar als je onder de 2u reed had je een mooie top 10 op Strava :-q https://www.strava.com/segments/5346918?filter=overall
Met meerdere startplaatsen en twee rijrichtingen zegt die top 10 niet zoveel. Bij de meeste segmenten ben je met < 2 uur wel bij de snelste 5-10%.

Maar goed, waar vergelijk je het mee, veel mensen die misschien wel hard kunnen rijden doen dat niet of staan een paar keer stil onderweg. Ik vind zo'n strava segment vooral leuk om m'n eigen PR te verbeteren.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

yo-eddy schreef: ma 22 november 2021, 15:29 Die Strava tijden op de oude route vallen mij nog erg mee, kan me niet aan de indruk onttrekken dat er weinig data is. Ik stond op Schoorl niet in de top 200 maar reed oude Posbank route vroeger vrij makkelijk rond de 2:00. Met al die snelle vlakke stukken over de Heide toen moest een beetje boswielrenner makkelijk 1:45 kunnen rijden toch?
1u 40min is gereden door een paar snelle mannen, maar ik ben ooit in de ranglijsten een 30km/u+ tegengekomen, dan zit je nog onder de 1.40.

Vergeet niet dat het rondje een stuk langer was dan Schoorl.
Maar waar ik op de Posbank route 25gem kon rijden op een goede dag kom ik op Schoorl nauwelijks bij de 21gem, terwijl Schoorl een race rondje lijkt, bizar eigenlijk.

Overigens is een rondje 36.30 op Schoorl slechts 22.7km/u gem volgens Strava :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: ma 22 november 2021, 23:37 1u 40min is gereden door een paar snelle mannen, maar ik ben ooit in de ranglijsten een 30km/u+ tegengekomen, dan zit je nog onder de 1.40.
Verbaast mij niets
Rayb81 schreef: ma 22 november 2021, 23:37 Vergeet niet dat het rondje een stuk langer was dan Schoorl.
Maar waar ik op de Posbank route 25gem kon rijden op een goede dag kom ik op Schoorl nauwelijks bij de 21gem, terwijl Schoorl een race rondje lijkt, bizar eigenlijk.
Posbank zaten hele lange stukken in waar je gewoon tempo 30+ km/h op een goede dag kon rijden (en dan was ik in mijn snelle dagen nog meer een klimmer en daler dan iemand die écht hard op het vlakke kon rijden).

Nieuwe lussen Schoorl mag je blij zijn als 15km/uur gemiddeld gaat halen trouwens :winkie:

Rayb81 schreef: ma 22 november 2021, 23:37 Overigens is een rondje 36.30 op Schoorl slechts 22.7km/u gem volgens Strava :-q
Geen idee, reed toen met stopwatch vd fietscomputer, ging uit van 14,5km dus zo'n 24km gemiddeld maar Strava is vast meer acuraat. Wel alijd volledige rondje zonder afsteekjes uiteraard
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Yo-Eddy is/was een km/h BWR? :~ Kan ik in deze tijd dan werkelijk nérgens meer op vertrouwen?
Gebruikersavatar
Ik denk dus ik fiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 oktober 2021, 23:10
Mijn mountainbike: Orbea Laufey

Bram87 schreef: ma 22 november 2021, 10:41 De crew heeft een nieuwe jump gebouwd op de retourlus van de Plaggentrail (natuur trail). Dus vanaf P Plaghak richting het zuiden.
Tip: ga niet direct te hard, je maakt best wat airtime 8)
Leuk dat nieuwe jumpje! Heb een paar dagen geleden speciaal de Plaggentrail gereden om hem uit te checken en vandaag meteen maar weer, want dat rondje rijdt toch wel erg lekker door met stiekem best veel leuke extraatjes. Ga er niet heel vaak heen vanwege de terugweg naar het zuiden, maar als ik hem doe word ik er altijd heel vrolijk van.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Net ook dat sprongetje meegepakt, ligt er heel mooi bij! Mooie sprong en flowed lekker mee in de trail, je kan hem op snelheid mooi meepakken. Deftige aanloop zodat ook de beginner zich goed kan voorbereiden. Zowel op hoge als lage snelheid mooi te rijden :-q
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Lijkt erop dat ik morgen (woensdag) zomaar een dagje vrij heb. Met de geplande zon zou het zomaar een mooi mtb dagje kunnen worden.

Al jaren niet meer op de Posbank/Rhenen geweest. Totaal veranderd begrijp ik inmiddels, maar in deze tijd, na de nodige nattigheid, goed te rijden of beter links laten liggen?
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Ik denk dus ik fiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 oktober 2021, 23:10
Mijn mountainbike: Orbea Laufey

Ik kom er net vandaan. Het is nu prachtig, alles onder een laagje sneeuw, maar de singletracks zijn eigenlijk echt te nat om zonder bezwaard gemoed overheen te rijden. Op veel plekke grote, diepe plassen en sporen naast de trail van mensen die die plassen proberen te ontwijken. Ik heb mezelf voorgenomen om voorlopig even niet meer het bos in te gaan.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1458
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Zondag rondje van 35km gedaan en zonet terug van vier rondjes Shooting Niner, de singletracks hebben inderdaad veel modder maar veel plekken zijn ook prima te rijden. Het is wel heel technisch rijden nu, dat is leerzaam.

Maar om de route te sparen pak ik nu ook de komende tijd de noordlus met de bredere gravelwegen om de ondergrond te sparen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Duidelijk, zoek ik wel wat leuks uit op de UHR. Ik schat in dat de zandgrond daar het water beter heeft verwerkt
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

‘t is een bende in het bos, zonde van je eerste indruk
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vanmiddag nogal een bizarre drukte op de parkeerplaats bij de Termiekbel te Terlet, de auto's stonden zelfs in de berm geparkeerd.
Iemand een idee wat dat voor een toertocht is geweest die blijkbaar vanaf die locatie startte?
Plaats reactie